Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | İ106B | Yabancı Dil II | Zorunlu | 1 | 2 | 2 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Yabancı Dil (İngilizce) Dersi: Öğrencilere basic grammar konularını öğretmek ve sorunlarını anlatabilecek ölçüde konuşabilme yeteneğini öğretmek |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Okt. Yıldıray KURNAZ |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Yabancı dil eğitiminin amacı İngilizce’nin okuma, dinleme, yazma ve konuşma gibi dil becerilerinin entegre edilerek öğretilmesidir. | 2 | Bu dersin içeriğini konu bağlamında verilen gramer kuralları, etkin kelime kullanımı, etkin sözlük kullanımı okuduğunu anlama, ders dışı okuma, | 3 | Cümle ve paragraf yazımı, | 4 | Karşılıklı konuşma, sözlü üretim, ikili ve grup tartışmaları, topluluk önünde konuşma, | 5 | Kelime oyunları, telaffuz alıştırmaları ve portfolyo değerlendirmesi oluşturmaktadır. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Tüm sınıflar haftada 2 saat Integrated Skills dersleri görmektedir. Dil öğreniminde vazgeçilmez olan 4 temel beceriyi Reading(Okuma)&Writing(Yazma) ve Listening(Dinleme)&Speaking(Konuşma) geliştirmek için kitaplardan ve internetten faydalanılır. Okuma, yazma, dinleme ve konuşma becerilerinin birbirileriyle bağlantılı olarak, iç içe edinilmesi ve bunların uygulanması sağlanır. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Present Perfect Progressive Tense | | | 2 | Past Perfect Tense | | | 3 | Modal Auxilaries (can/could/may/might/ should/had beter) | | | 4 | Must/Mustn’t/Have to/Don’t,Doesn’t Have to) | | | 5 | Modals Summary Table | | | 6 | Comperative and Superlative Forms | | | 7 | Infinitives and Gerunds | | | 8 | Ara Sınav | | | 9 | Passive Sentences | | | 10 | Adjective Clause | | | 11 | If Clause
Type 1 and Type 2
| | | 12 | If Clause
Type 3 and mixed type
| | | 13 | Noun Clause | | | 14 | Whether-If
That
| | | 15 | General revision | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Serap Üçüncü, First Touch, Grammar Coursebook for Universities
Nesibe Sevgi Öndeş, English Grammar Inside and Out (ELS),Internet |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Bireysel Çalışma | 14 | 1 | 14 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 15 | 15 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 2 | 3 | 3 | ÖÇ2 | 1 | 1 | 1 | 1 | 2 | 2 | 3 | ÖÇ3 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 2 | 3 | ÖÇ4 | 1 | 1 | 1 | 1 | 3 | 3 | 3 | ÖÇ5 | 1 | 1 | 1 | 1 | 2 | 2 | 3 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|