Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | İ105B | Yabancı Dil I | Zorunlu | 1 | 1 | 2 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Yabancı Dil (İngilizce) Dersi: Öğrencilere basic grammar konularını öğretmek ve sorunlarını anlatabilecek ölçüde konuşabilme yeteneğini öğretmek |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
|
Öğrenme Çıktıları |
1 | Günlük hayatta kullanılan cümle kalıplarını ifade edebilir. | 2 | Günlük hayatta karşılaşabilecekleri problemlerle ilgili cümleler kurabilir. | 3 | Doğru cümle kalıplarını kullanarak mektup, dilekçe vs. yazabilir. | 4 | Okuma parçalarını anlayabilecekler ve metin sorularını cevaplandırabilir. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Tüm sınıflar haftada 2 saat Integrated Skills dersleri görmektedir. Dil öğreniminde vazgeçilmez olan 4 temel beceriyi Reading(Okuma)&Writing(Yazma) ve Listening(Dinleme)&Speaking(Konuşma) geliştirmek için kitaplardan ve internetten faydalanılır. Okuma, yazma, dinleme ve konuşma becerilerinin birbirileriyle bağlantılı olarak, iç içe edinilmesi ve bunların uygulanması sağlanır. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | PRONOUNS (Subject/Object/Demonstrative/Possesive) | | | 2 | Imperative Sentences Word Order Question Words | | | 3 | TO BE ( Be+noun, be+adj. And be+preposition) | | | 4 | NOUNS (countable nouns, making nouns plural, irregular plural form, count and noncount nouns) | | | 5 | Units of Measure with Noncount Nouns(Using much,many,some,any,little,a little, few, a few) Indefinite Pronouns | | | 6 | Simple Present Tense Form and Usage (Frequency Adverbs) | | | 7 | Simple Present Tense Form and Usage (Frequency Adverbs) | | | 8 | Ara Sınav | | | 9 | Present Progressive (Form and Usage) | | | 10 | Past of Verb Be Simple Past Tense (Form and Usage) | | | 11 | Past Prograssive Tense (Form and Usage) | | | 12 | Present and Past Time with Time Clauses (When, While, Before and After) | | | 13 | Future Tense (Difference between Will and Be Going to) | | | 14 | Present Perfect Tense (Form and Usage) | | | 15 | General revision | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
New Success, Jane Comyns Carr, Jennifer Parsons, Peter Moran, Lindsay White Yardımcı Kaynaklar: Serap Üçüncü, First Touch, Grammar Coursebook for UniversitiesA Primer for Economists, 1994 D. Ariely, Akıl Dışı Ama Öngörülebilir, Optimist, 2013 |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 20 | 20 |
Final Sınavı | 1 | 20 | 20 |
Bütünleme Sınavı | 1 | 20 | 20 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 1 | 1 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 2 | 2 | 2 | ÖÇ2 | 1 | 1 | 1 | 1 | 2 | 2 | 2 | ÖÇ3 | 1 | 1 | 1 | 1 | 2 | 2 | 2 | ÖÇ4 | 1 | 1 | 1 | 1 | 2 | 2 | 3 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|