BAYBURT ÜNİVERSİTESİ Bilgi Paketi / Ders Kataloğu

Anasayfa Bayburt Üniversitesi Hakkında Derece Programları Öğrenciler için genel bilgiler
Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
İKT308B2Genel PazarlamaZorunlu362
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Öğrencileri temel pazarlama bilgileri ile donatmaktır.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Öğrenme Çıktıları
1Pazarlama ile ilgili temel ilkeler ve kavramları tanımlayabilecekler.
2Pazarlama bileşenleri, pazarlama stratejileri ve politikalarının, işletmelerin pazarlama faaliyetleri açısından önemini açıklayabilecekler.
3İşletmelerin amaçları ve hedefleri doğrultusunda hangi pazarlarda faaliyette bulunacığını ve hangi pazarlama bileşenlerinden yararlanacağını gösterebilecekler.
4Pazarlama bileşenleri, pazarlama stratejileri ve politikaları ile şletmenin amaçları, tüketici ihtiyaçları ve rakiplerin stratejileri arasındaki ilişkiyi belirleyebilecekler.
5İşletmelerin pazarlama amaçları, hedefleri ve planlarını özetleyebilecekler.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Pazarlama felsefesi-kavramlar, pazarlamaya yaklaşımlar ve pazarlama çevresi, pazarlama yönetim süreci, tüketici davranışları, hedef pazarın tayini, mal ve hizmet politikaları, fiyat kararları, dağıtım kanalları, fiziksel dağıtım ve tutundurma kararları.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Pazarlama felsefesi-kavramlar
2Pazarlama felsefesi-kavramlar
3Pazarlamaya yaklaşımlar, pazarlama çevresi ve pazarlama sorunlarının özellikleri
4Pazarlama yönetim süreci (strateji ve stratejik yönetim)
5Tüketici davranışları ve tüketici davranış modelleri
6Hedef pazarın tayini
7Ürün ve hizmet politikaları (marka kararlarI, ambalaj)
8Arasınav
9Ürün ve hizmet politikaları (marka kararları, ambalaj)
10Fiyat kararları (fiyatlama amaçları, fiyatlama stratejileri ve fiyatlama politikaları)
11Fiyat kararları (fiyatlama amaçları, fiyatlama stratejileri ve fiyatlama politikaları)
12Dağıtım kanalı, dağıtım kanallarının sınıflandırılması
13Fiziksel dağıtım ve fiziksel dağıtımın işlevleri
14Tutundurma metodları (reklam, kişisel satış, halkla ilişkiler, satış geliştirme ve doğrudan pazarlama)
15Tutundurma metodları (reklam, kişisel satış, halkla ilişkiler, satış geliştirme ve doğrudan pazarlama)
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Altunışık, R., Özdemir, Ş., Torlak, Ö. 2006; Modern Pazarlama, Değişim Yayınları, Geliştirilmiş 4. Baskı, İstanbul. Mucuk, İ. 2004; Pazarlama İlkeleri, Türkmen Kitabevi, Yenilenmiş 14.Basım, İstanbul. İslamoğlu, H. ; 2008; Temel Pazarlama Bilgileri, ABP Yayınevi, İzmir.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı111
Derse Katılım14228
Bireysel Çalışma14114
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma11515
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma11515
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)74
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7
ÖÇ13135531
ÖÇ22124331
ÖÇ33125451
ÖÇ42135531
ÖÇ52123341
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek