|
Ders Öğretim PlanıDersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | İKT303B2 | Para Teorisi ve Politikası | Zorunlu | 3 | 5 | 5 |
| Dersin Seviyesi | Lisans | Dersin Amacı | Bu dersin amacı, öncelikli olarak para piyasası kavramlarını, Türkiye’deki mali yapıyı ve para teorisini ortaya koymaktır. Daha sonra bu ders kapsamında, para politikasının işleyişini ve ekonomi üzerindeki etkilerini açıklayabilmek amaçlanmaktadır. | Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri | Doç. Dr. Şaduman YILDIZ | Öğrenme Çıktıları | 1 | Para piyasası ile ilgili kavramları açıklayabilme. | 2 | Türkiye’de mali yapıyı ortaya koyma. | 3 | Para politikası araçlarını açıklayabilme. | 4 | Para politikasının nasıl işlediğini ortaya koyma. | 5 | Enflasyon hedeflemesi politikasının nasıl işlediğini ve ekonomi üzerinde hangi etkilere yol açtığını ortaya koyabilme. |
| Öğrenim Türü | Birinci Öğretim | Dersin Ön Koşulu Olan Dersler | Yok | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok | Dersin İçeriği | Temel kavramlar, Türkiye’de mali yapı ve TCMB, para politikası araçları, para arzı, para talebi, faiz, para politikası, parasal aktarım mekanizması ve enflasyon hedeflemesi. | Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği | |
1 | Tanım ve Kavramlar 1: Para piyasası, bono, tahvil, mevduat sertifikası, repo, ters repo, ters repo, swap, portföy, menkul kıymet, hisse senedi, akreditif, nominal değer, reel değer. | | | 2 | Tanım ve Kavramlar 2: Temettü, faiz, stopaj, borsa, mevduat, tevdiat, açığa satış, spot piyasa, emisyon, sermaye piyasası, operasyonel açık, faiz dışı denge, senyoraj, faiz, döviz kuru. | | | 3 | Türkiye’de Mali Yapı ve TCMB | | | 4 | Para Politikası Araçları | | | 5 | Mevduat Bankaları | | | 6 | Mali Hizmet Kuruluşları | | | 7 | Diğer Mali Kurumlar ve Yarı Mali Kurumlar | | | 8 | Arasınav | | | 9 | Para Arzı | | | 10 | Para Talebi | | | 11 | Faiz | | | 12 | Genişletici Para Politikası | | | 13 | Daraltıcı Para Politikası | | | 14 | Parasal Aktarım Mekanizması | | | 15 | Enflasyon Hedeflemesi | | | 16 | Final Sınavı | | |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | Keyder, N. 2002; para Teori-Politika-Uygulama, Seçkin Yayıncılık ve Dağıtım, Ankara.
Özyurt, H. 2006;Para Teorisi ve Politikası, Derya Kitabevi, Trabzon. | Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları | | Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
| İş Yükü Hesaplaması | |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 | Final Sınavı | 1 | 2 | 2 | Derse Katılım | 14 | 3 | 42 | Bireysel Çalışma | 14 | 3 | 42 | Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 25 | 1 | 25 | Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 30 | 1 | 30 | |
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi | ÖÇ1 | 4 | 3 | 4 | 4 | 3 | 3 | 2 | ÖÇ2 | 4 | 3 | 3 | 4 | 3 | 3 | 2 | ÖÇ3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 3 | 2 | ÖÇ4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 3 | 2 | ÖÇ5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 4 | 2 |
| * Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
|
|