BAYBURT ÜNİVERSİTESİ Bilgi Paketi / Ders Kataloğu

Anasayfa Bayburt Üniversitesi Hakkında Derece Programları Öğrenciler için genel bilgiler
Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
F409BSınıf YönetimiZorunlu474
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Bu dersin amacı Fen Bilgisi Öğretmenliği Lisans Programında öğrenim gören aday öğretmenlerin öğretim sırasında öğrencilerini daha iyi tanımalarına, onları daha iyi motive etmelerine, onlarla daha iyi iletişim kurmalarına, ders içi zamanı daha iyi ve etkili kullanmalarına, sınıfta çıkabilecek farklı disiplin olaylarına daha iyi çözümler oluşturmalarına, sınıf ortamını daha iyi düzenleyerek sınıf içi etkinliklerini planlamalarına yardımcı olmaktır. Ayrıca aday öğretmenlerin etkili sınıf yönetimi için gerekli donanım, bilgi ve becerileri edinmeleri hedeflenmektedir.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Dr. Öğr. Üyesi Bilge ÖZTÜRK
Öğrenme Çıktıları
1Sınıf yönetiminin boyutlarını açıklayabileceklerdir
2Temel sınıf yönetimi modellerini örneklendirerek açıklayabileceklerdir
3 Sınıf yönetimi ve disiplin kavramı arasındaki ilişkiyi saptayabilecekler
4 Sınıfta etkili kurallar oluşturma ve uygulama teknikleri konusunda bilgi edinecekler
5İstenmedik davranışların giderilmesi için gerekli strateji ve teknikler konusunda bilgi ve beceri sahibi olacaklardır.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
-Sınıf yönetimine ilişkin temel kavramlar -Sınıf yönetimi modelleri -Sınıfta motivasyon -Sınıf içi iletişim ve etkileşim -Sınıfın fiziksel çevresinin düzenlenmesi -Sınıfta zaman yönetimi -Sınıfta öğrenci davranışlarını etkileyen sosyal ve psikolojik etmenler -Sınıf içi uygun öğrenme ortamı tasarlama ve öğrenciler için çeşitli aktiviteler hazırlama -Sınıf içi disiplinsiz -İstenmeyen davranışların yönetimi-olumlu davranışları özendirme.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Eğitim Örgütü: Okulun Özellikleri, Öğrenci, Öğretmen,
2Örgüt ve Yönetim Kavramları
3 Toplumsal Bir Sistem Olarak Sınıf
4Sınıf Yönetiminin Temelleri
5Sınıf Yönetimi Modelleri
6 Sınıfın Fiziksel Düzeni
7Sınıf kuralları ve sınıfta istenmeyen davranışlarla baş etme yöntemleri
8Ara Sınav
9 Sınıfta Zaman Yönetimi
10Sınıfta İletişim Süreci
11Sınıfta Öğrenme-Öğretme Sürecinin Yönetimi
12Sınıfta Sorunlu ve Özel Öğrencilerin Yönetimi
13 Sınıf Lideri Olarak Öğretmen
14Okul Çevre İlişkileri - Öğretmen Veli Görüşmeleri
15Dönem sonu sınavı
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Küçükahmet, L. (Ed., 2003). Sınıf yönetimi (5. Baskı). Ankara: Nobel Yayın Dağıtım. Yüksel, G., & Büyükalan-Filiz, S. (Ed., 2017). Sınıf yönetimi. Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı122
Bireysel Çalışma5630
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma5420
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma8864
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)117
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12
ÖÇ1234132333134
ÖÇ21341323331 4
ÖÇ3224132333134
ÖÇ4124132333134
ÖÇ5124132343134
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek