BAYBURT ÜNİVERSİTESİ Bilgi Paketi / Ders Kataloğu

Anasayfa Bayburt Üniversitesi Hakkında Derece Programları Öğrenciler için genel bilgiler
Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
F405BOkul DeneyimiZorunlu476
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Sınıf ortamını ve okul ortamını tanımak ve gözlemlemek, okuldaki işleyiş hakkında bilgi toplamak, gerçek sınıf ortamlarında sınıf yönetimi, sınıf organizasyonu ve grup çalışması gibi konularda gözlemler ve uygulamalar yapmak.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Doç. Dr. Fatih GÜRBÜZ, Dr. Öğr. Üyesi Ufuk TÖMAN, Dr. Öğr. Üyesi Murat ABDİOĞLU, Dr. Öğr. Üyesi Bilge ÖZTÜRK, Öğr. Gör. Abdurrahman SEFALI
Öğrenme Çıktıları
1Öğrenciler öğrencinin ve öğretmenin gün boyunca okuldaki faaliyetlerini öğrenecek
2Öğrenciler okulun işleyişini ve okulda uyulacak kuralları öğrenecek ve uygulayabilecek
3Öğrenciler sınıf ortamında gerçek uygulamalara katılarak dersi yürütebilecek
4Öğrenciler bireysel uygulamaları öğrenecek ve derslerde kullanabilecek
5Öğrenciler sınıfı ve okulu öğretmen adayı olarak gözlemleyecek ve değerlendirebilecek
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Öğretmenin ve bir öğrencinin okuldaki bir gününü gözlemleme, öğretmenin bir dersi işlerken dersi nasıl düzenlediğini, dersi hangi aşamalara böldüğünü, öğretim yöntem ve tekniklerini nasıl uyguladığını, derste ne tür etkinliklerden yararlandığını, dersin yönetimi için ve sınıfın kontrolü için öğretmenin neler yaptığını, öğretmenin dersi nasıl bitirdiğini ve öğrenci çalışmalarını nasıl değerlendirdiğini gözlemleme, okulun örgüt yapısını, okul müdürünün görevini nasıl yaptığını ve okulun içinde yer aldığı toplumla ilişkilerini inceleme, okul deneyimi çalışmalarını yansıtan portfolyo hazırlama.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1 1 Öğretmenin okuldaki bir gününü gözlemleme Uygulama
2 2 Öğrencinin okuldaki bir gününü gözlemleme Uygulama
3 3 Öğretmenin bir dersi işlerken dersi nasıl düzenlediğini gözlemleme Uygulama
4 4 Öğretmenin dersi hangi aşamalara böldüğünü gözlemleme Uygulama
5 5 Öğretmenin öğretim yöntem ve tekniklerini nasıl uyguladığını gözlemleme Uygulama
66 Öğretmenin derste ne tür etkinliklerden yararlandığını gözlemleme Uygulama
77 Öğretmenin dersin yönetimi için neler yaptığını gözlemleme Uygulama
88 Ara sınav
99 Öğretmenin sınıfın kontrolü için neler yaptığını gözlemleme Uygulama
10 10 Öğretmenin dersi nasıl bitirdiğini gözlemleme Uygulama
11 11 Öğretmenin öğrenci çalışmalarını nasıl değerlendirdiğini gözlemleme Uygulama
12 12 Okulun örgüt yapısını inceleme Uygulama
1313 Okul müdürünün görevini nasıl yaptığını inceleme Uygulama
14 14 Okulun içinde yer aldığı toplumla ilişkilerini inceleme Uygulama
15 15 Okul deneyimi çalışmalarını yansıtan portfolyo hazırlama. Uygulama
16 16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Ders Kitabı: Yiğit, N. (Ed). (2006). Kuramdan Uygulamaya Okul Deneyimi ve Öğretmenlik Uygulaması, Celepler Matbaacılık, Trabzon. Yardımcı Kitaplar: • MEGEB. Fakülte-Okul İşbirliği. YÖK/Dünya Bankası, Ankara,1998.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı122
Derse Katılım14228
Uygulama/Pratik14456
Bireysel Çalışma14228
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma11515
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma12020
Okuma14228
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)178
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12
ÖÇ1 5          
ÖÇ24           
ÖÇ3  3         
ÖÇ4   5        
ÖÇ5            
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek