BAYBURT ÜNİVERSİTESİ Bilgi Paketi / Ders Kataloğu

Anasayfa Bayburt Üniversitesi Hakkında Derece Programları Öğrenciler için genel bilgiler
Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
F313BÖğretim Teknolojileri ve Materyal TasarımıZorunlu354
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Bu dersin amacı Fen Bilgisi Öğretmenliği Lisans Öğrencilerinin öğretim teknolojilerindeki gelişimi takip etmelerini sağlamak, öğretim teknolojileri ile öğretim programının ilişkisini ve öğretim teknolojileri ile iletişim süreci ilişkisini kavramaktır. Ayrıca aday öğretmenlerin araç-gereç kullanımının eğitim-öğretimdeki yerini anlamaları, materyal tasarlama ve materyal hazırlama sürecinde dikkat edilmesi gereken hususlara ilişkin bilgi sahibi olmaları ve bilgisayar destekli öğretimin kullanımına ilişkin alt yapı oluşturmaları hedeflenmektedir.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Dr. Öğr. Üyesi Bilge ÖZTÜRK
Öğrenme Çıktıları
1Öğrenciler öğretim teknolojilerindeki gelişime tarihsel olarak örnekler verecek
2 Öğrenciler iletişim sürecinde öğretim teknolojilerinin önemini açıklayabilecek
3 Öğrenciler öğretimde kullanılan araç gereçlere örnekler verebilecek
4Öğrenciler öğretimde sık kullanılan araçların özelliklerini bilecek
5Öğrenciler kazanımlara uygun materyaller geliştirebilecek
6Öğrenciler bilgisayar teknolojisini kullanarak öğretim materyali hazırlayabilecek
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
-Öğretim teknolojilerinin ve materyal kullanımının öğretim sürecindeki yeri ve önemi, - Öğretim faaliyetleri için uygun teknolojinin planlanması ve bu planının uygulamaya konulması, -Öğretim materyalinin seçimi, materyallerin hazırlanması ve geliştirmesine yönelik ilkeler, tasarım öğeleri, ders materyali geliştirme ve materyal geliştirme sürecinde dikkat edilmesi gereken hususlar, -Öğretim teknolojileri yoluyla iki ve üç boyutlu materyaller nasıl geliştirilir? -Teknolojik alan bilgisi ve pedagojik alan bilgisi -Fen Bilgisi alanına özgü teknolojik araç-gereçler ve materyaller nelerdir? (animasyonlar, kavram karikatürleri, simülasyonlar, sanal sınıf ortamları, çalışma yaprakları, laboratuvar ortamları, slaytlar, bilimsel ölçüm yapan araçlar, görsel medya gereçleri vb.) -Fen Bilimleri eğitiminde kullanılabilecek farklı bilişim teknolojileri (artırılmış gerçeklik uygulamaları, web 2.0 araçları, öğrenci yanıtlama sistemleri, mobil uygulamalar, öğrenme yönetim sistemleri, ölçme ve değerlendirme araçları vb.) -Teknolojinin dahil edildiği sınıf uygulamaları ve ortamları, etkileşimli tahta kullanımı ve eğitim portalları -Fen öğretiminde bilişim teknolojilerinin kullanımının önemi ve bilişim teknolojilerinin kullanımının geliştirilmesi.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Öğretim Teknolojisi ile ilgili kavramlar
2çeşitli öğretim teknolojilerinin özellikleri,
3öğretim teknolojilerinin öğretim sürecindeki yeri ve kullanımı
4okulun ya da sınıfın teknoloji ihtiyaçlarının belirlenmesi
5uygun teknoloji planlamasının yapılması ve yürütülmesi
6öğretim teknolojileri yoluyla iki ve üç boyutlu materyaller geliştirilmesi öğretim gereçlerinin geliştirilmesi (çalışma yaprakları, etkinlik tasarlama, tepegöz saydamları, slaytlar, görsel medya (VCD, DVD) gereçleri
7çalışma yaprakları, etkinlik tasarlama, tepegöz saydamları, slaytlar, görsel medya (VCD, DVD) gereçleri
8Ara sınav
9 öğrenci yanıtlama sistemleri
10teknolojinin entegre edildiği sınıf ortamlar
11 etkileşimli tahta ve eğitim portalları;
12 fen öğretiminde alana özgü bilişim teknolojilerini kullanma ve geliştirme
13 fen öğretiminde alana özgü bilişim teknolojilerini kullanma ve geliştirme
14 fen öğretiminde alana özgü bilişim teknolojilerini kullanma ve geliştirme
15Dönem sonu sınavı
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Demirel, Ö., & Altun, E. (2012). Öğretim teknolojileri ve materyal tasarımı (7. Baskı). Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı122
Proje Hazırlama2510
Proje Sunma111
Bireysel Çalışma5630
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma4520
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma5525
Performans21020
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)109
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12
ÖÇ1545252335124
ÖÇ2545252335124
ÖÇ3545252335124
ÖÇ4545252335124
ÖÇ5545252335124
ÖÇ6545452335124
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek