BAYBURT ÜNİVERSİTESİ Bilgi Paketi / Ders Kataloğu

Anasayfa Bayburt Üniversitesi Hakkında Derece Programları Öğrenciler için genel bilgiler
Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
F210BFen ve Teknoloji Programı ve PlanlamaZorunlu245
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Bu dersin amacı Fen Bilgisi öğretmeni adaylarının öğretim programlarının oluşturulması ve içeriği hakkında bilgi sahibi olmalarını sağlamaktır. Ayrıca adayların geçmişten günümüze yapılmış fen programlarının içeriklerini tanımaları ve güncel Fen Bilimleri Dersi Öğretim Programı hakkında bilgi edinmeleri amaçlanmaktadır.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Dr. Öğr. Üyesi Bilge ÖZTÜRK
Öğrenme Çıktıları
1Mevcut fen bilimleri dersi programını etkili bir şekilde tanıyacak.
2Programdaki FTTÇ, TD ve BSBleri ayrı ayrı inceleyebilecek.
3Fen ve teknoloji okuryazarlığı hakkında bilgi sahibi olacak
4Alternatif ölçme ve değerlendirme yaklaşımlarını bilecek.
5Öğretim ilke, teori, strateji, yöntem ve tekniklerinin fen öğretimindeki uygulamaları hakkında bilgi sahibi olacak.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
-Öğretim programının tanımı, -Program geliştirmede kullanılan temel yaklaşımlar ve program geliştirmenin ilkeleri, -Program geliştirme süreci ve bileşenleri -Geçmişten günümüze Fen Bilimleri dersi programları, -Fen öğretiminde etkinliklerin planlanması -Ders, günlük ve ünitelendirilmiş yıllık planların hazırlanması ve incelenmesi -Güncel programın ayrıntılı içeriği ve programın yaklaşımı
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Program geliştirmede temel kavramlar
2Program geliştirme yaklaşımları
3Fen bilimleri dersi öğretim programının gelişimi ve bileşenleri
4Bilimsel süreç becerileri
5Fen bilimleri dersi öğretim programlarının analizi
6Fen ve teknoloji okuryazarlığı
7Öğretim ilkeleri, öğrenme teorileri ve yaklaşımlar
8Ara sınav
9Öğretim stratejileri
10Öğretim yöntemleri
11Öğretim teknikleri ve sınıf dışı öğretim teknikleri
12Alternatif ölçme-değerlendirme yaklaşımları
13Öğretimin planlanması ve plan türleri
14Güncel Fen Bilimleri Dersi Öğretim Programının ayrıntılı incelenmesi.
15Güncel Fen Bilimleri Dersi Öğretim Programının ayrıntılı incelenmesi.
16Final sınavı
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Çepni, S. ve Çil, E. (2016). Fen bilimleri dersi öğretim programı (tanıma, planlama, uygulama ve TEOG ile ilişkilendirme) ilkokul ve ortaokul öğretmen el kitabı. Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı122
Derse Katılım13339
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma11919
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma13737
Okuma13226
Ev Ödevi13226
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)150
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12
ÖÇ1235145212123
ÖÇ2235145212123
ÖÇ3235145212123
ÖÇ4235145212123
ÖÇ5235145212123
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek