Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | F210B | Fen ve Teknoloji Programı ve Planlama | Zorunlu | 2 | 4 | 5 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Bu dersin amacı Fen Bilgisi öğretmeni adaylarının öğretim programlarının oluşturulması ve içeriği hakkında bilgi sahibi olmalarını sağlamaktır.
Ayrıca adayların geçmişten günümüze yapılmış fen programlarının içeriklerini tanımaları ve güncel Fen Bilimleri Dersi Öğretim Programı hakkında bilgi edinmeleri amaçlanmaktadır. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Dr. Öğr. Üyesi Bilge ÖZTÜRK |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Mevcut fen bilimleri dersi programını etkili bir şekilde tanıyacak. | 2 | Programdaki FTTÇ, TD ve BSBleri ayrı ayrı inceleyebilecek. | 3 | Fen ve teknoloji okuryazarlığı hakkında bilgi sahibi olacak | 4 | Alternatif ölçme ve değerlendirme yaklaşımlarını bilecek. | 5 | Öğretim ilke, teori, strateji, yöntem ve tekniklerinin fen öğretimindeki uygulamaları hakkında bilgi sahibi olacak. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
-Öğretim programının tanımı,
-Program geliştirmede kullanılan temel yaklaşımlar ve program geliştirmenin ilkeleri,
-Program geliştirme süreci ve bileşenleri
-Geçmişten günümüze Fen Bilimleri dersi programları,
-Fen öğretiminde etkinliklerin planlanması
-Ders, günlük ve ünitelendirilmiş yıllık planların hazırlanması ve incelenmesi
-Güncel programın ayrıntılı içeriği ve programın yaklaşımı |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Program geliştirmede temel kavramlar | | | 2 | Program geliştirme yaklaşımları | | | 3 | Fen bilimleri dersi öğretim programının gelişimi ve bileşenleri | | | 4 | Bilimsel süreç becerileri | | | 5 | Fen bilimleri dersi öğretim programlarının analizi | | | 6 | Fen ve teknoloji okuryazarlığı | | | 7 | Öğretim ilkeleri, öğrenme teorileri ve yaklaşımlar | | | 8 | Ara sınav | | | 9 | Öğretim stratejileri | | | 10 | Öğretim yöntemleri | | | 11 | Öğretim teknikleri ve sınıf dışı öğretim teknikleri | | | 12 | Alternatif ölçme-değerlendirme yaklaşımları | | | 13 | Öğretimin planlanması ve plan türleri | | | 14 | Güncel Fen Bilimleri Dersi Öğretim Programının ayrıntılı incelenmesi. | | | 15 | Güncel Fen Bilimleri Dersi Öğretim Programının ayrıntılı incelenmesi. | | | 16 | Final sınavı | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Çepni, S. ve Çil, E. (2016). Fen bilimleri dersi öğretim programı (tanıma, planlama, uygulama ve TEOG ile ilişkilendirme) ilkokul ve ortaokul öğretmen el kitabı. Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık. |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 13 | 3 | 39 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 19 | 19 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 37 | 37 |
Okuma | 13 | 2 | 26 |
Ev Ödevi | 13 | 2 | 26 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 2 | 3 | 5 | 1 | 4 | 5 | 2 | 1 | 2 | 1 | 2 | 3 | ÖÇ2 | 2 | 3 | 5 | 1 | 4 | 5 | 2 | 1 | 2 | 1 | 2 | 3 | ÖÇ3 | 2 | 3 | 5 | 1 | 4 | 5 | 2 | 1 | 2 | 1 | 2 | 3 | ÖÇ4 | 2 | 3 | 5 | 1 | 4 | 5 | 2 | 1 | 2 | 1 | 2 | 3 | ÖÇ5 | 2 | 3 | 5 | 1 | 4 | 5 | 2 | 1 | 2 | 1 | 2 | 3 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|