|
Ders Öğretim PlanıDersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | F114B | Türkçe II : Sözlü Anlatım | Zorunlu | 1 | 2 | 2 |
| Dersin Seviyesi | Lisans | Dersin Amacı | Öğrenciye dili kullanma becerisi kazandırmak ve gündelik hayatta karşılaşacağı iletişim problemlerinde dil, kültür ve edebiyat bilgisini kullanabilme yetisini sağlamak | Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri | Dr. Öğr. Üyesi Bora BAYRAM | Öğrenme Çıktıları | 1 | Türk dilinin kurallarını öğretir | 2 | Öğrenciler dili aktif olarak günlük yaşamda kullanabilirler | 3 | Öğrenciler söylemlere güvenmeyi öğrenirler. | 4 | Edebi türleri tanır | 5 | Öğrenciler iletişimi güçlendirir. |
| Öğrenim Türü | Birinci Öğretim | Dersin Ön Koşulu Olan Dersler | Yok | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok | Dersin İçeriği | 1. Anlam bilgisi, Anlam bilgisi uygulamaları, Bilimsel yazıların hazırlanmasında uyulacak kurallar ve uygulamalar, Olay yazıları, düşünce yazıları ve uygulamaları, Sözlü kompozisyon türleri, Hazırlıklı ve hazırlıksız konuşma türleri ve uygulamaları, Edebiyat bilimi ve edebiyat sosyolojisi uygulamaları, Edebiyat tarihi incelemeleri, Güzel konuşma ve yazma kuralları, Güzel konuşma ve yazma uygulamaları, Edebî tür bilgisi
13. Edebî türlerle ilgili retorik uygulaması, Edebî türlerle ilgili retorik uygulaması
| Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği | |
1 | Sözlü dilin ve sözlü iletişimin temel özellikleri, konuşulan kelimelerle ilgili temel kavramlar | | | 2 | Konuşma becerisinin temel özellikleri (doğal dil ve beden dili), iyi bir konuşmanın temel özellikleri | | | 3 | Hazırlıksız ve hazırlıklı konuşmalar, hazırlık aşamaları. | | | 4 | Konuşma amacı, bakış açısı, ana ve destekleyici fikirler. | | | 5 | Konuşma planlaması, metin yazma, konuşma sunumu. | | | 6 | Konuşma planlaması, metin yazma, konuşma sunumu. | | | 7 | Konuşma Türleri (yol tarifleri verilmesi, telefon konuşmaları, iş isteme, röportajlardan biri) | | | 8 | Ara sınav | | | 9 | Konuşma Türleri (Yeni Yıl Günü, doğum, ölüm, tatiller vb. Bir etkinlik hakkında konuşmak önemlidir) | | | 10 | Konuşma türleri (konuşma / görüşme, radyo ve TV konuşması). | | | 11 | Konuşma Türleri (çeşitli kültürel ve sanatsal programlarda vb. Konuşmacı olarak). | | | 12 | Hazırlıksız konuşma, iş uygulamalarından konuşma örnekleri | | | 13 | Konuşma ölçeği gelişimi. | | | 14 | Sözlü iletişim uygulamaları (konuşma metni ve inceleme metni üzerinde çalışmak) | | | 15 | Konuşma ve anlatımda hataların düzeltilmesi, ilgili döneme ait sözlü anlatım değerlendirmesi. | | | 16 | Dönem sonu sınavı | | |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | 1- İbrahim KIBRIS, Türkçe 2: Sözlü Anlatım, Kök Yayıncılık, 2011, Ankara.
2- Sıddık AKBAYIR, Sözlü Anlatım, Pegem Akademi Yayınevi, 2011, Ankara.
3- Latif Beyreli, Zerrin Çetindağ, Ayşegül CELEPOĞLU, Yazılı ve Sözlü Anlatım, Pegem Akademi Yayınevi, 2008, Ankara.
4- Turan TEMUR, Ahmet ÇAKIROĞLU, Etkinliklerle Yazılı ve Sözlü Anlatım, Pegem Akademi Yayınevi, 2011, Ankara.
| Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları | | Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
| İş Yükü Hesaplaması | |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 | Final Sınavı | 1 | 2 | 2 | Bireysel Çalışma | 4 | 3 | 12 | Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 2 | 4 | 8 | Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 5 | 8 | 40 | Okuma | 4 | 2 | 8 | |
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi | ÖÇ1 | | 4 | | | | | | | | | | | ÖÇ2 | | 5 | | | | | | | | | | | ÖÇ3 | 4 | | | | | | | | | | | | ÖÇ4 | 5 | | | | 5 | 4 | | | | | | | ÖÇ5 | | | 4 | 5 | | | | | | | | |
| * Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
|
|