BAYBURT ÜNİVERSİTESİ Bilgi Paketi / Ders Kataloğu

Anasayfa Bayburt Üniversitesi Hakkında Derece Programları Öğrenciler için genel bilgiler
Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
F104BGenel Fizik Lab.IIZorunlu123
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Öğretmen adaylarının Genel Fizik II dersinde öğrendikleri bilgileri uygulama ortamları oluşturarak, bilginin öğrenilmesine ve kullanılmasına katkı sağlamak.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Dr. Öğr. Üyesi Murat ABDİOĞLU
Öğrenme Çıktıları
1Fizik laboratuarını tanır.
2Işığın yansıması ve kırılması ile ilgili kuralları inceler.
3Seri ve paralel bağlı kondansatörlere ilişkin değişik problemler çözer.
4Kirchhoff kanununa ilişkin problemler çözebilir.
5Magnetik alan etkilerini inceleyebilir.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Elektrik ve yasaları, elektirik devreleri, manyetik alan ve elektromanyetik dalgalar, diyot, transitörler ve yükseltici devreler, elektronik sayma sistemleri.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1 1 Laboratuvarın amacı ve deney raporu hazırlama
22 Devre elemanlarını tanıma
33 Ohm yasası
4 4 Basit elektrik devresi kurma Laboratuvar
5 5 Dirençlerin seri bağlanması Laboratuvar
66 Dirençlerin paralel bağlanması Laboratuvar
77 Bir telin direncini etkileyen faktörler Laboratuvar
88 Arasınav
99 Bir telin direncini etkileyen faktörler Laboratuvar
10 10 Elektromanyetik indüksiyon Laboratuvar
1111 Transformatörler Laboratuvar
1212 Transformatörler Laboratuvar
1313 Kondansatörlerin seri bağlanması Laboratuvar
14 14 Kondansatörlerin paralel bağlanması Laboratuvar
15 15 Dönem sonu sınavı
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Orbay, M. ve Öner, F. (2007), Genel fizik, Pegem A Yayıncılık, Ankara. Serway, R. A. and Beichner, R. J. (2002). Fen ve Mühendislik için Fizik- II, Beşinci baskıdan çeviri (Çev. Ed.; Çolakoğlu, K.), Palme Yayıncılık, Ankara. Bueche, F. J. and Jerde, D. A. (2000). Fizik İlkeleri-II. Palme Yayıncılık, 469s-905s, Ankara.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı122
Uygulama/Pratik14228
Laboratuvar14228
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma11010
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma12020
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)89
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12
ÖÇ1 4          
ÖÇ2 3   4      
ÖÇ35           
ÖÇ4  54  4     
ÖÇ5    5       
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek