|
Ders Öğretim PlanıDersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | F103B | Genel Fizik Lab. I | Zorunlu | 1 | 1 | 2 |
| Dersin Seviyesi | Lisans | Dersin Amacı | Genel Fizik-I dersinde öğrenilen teorik bilgileri uygulama ortamları oluşturarak, bilginin öğrenilmesine ve kullanılmasına katkı sağlamak | Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri | Prof. Dr. Fatih GÜRBÜZ | Öğrenme Çıktıları | 1 | Eşit kollu terazi ve tartım metotlarını bilir. | 2 | Eğik düzlemi tanır ve eğik düzlemde hareket eden cismin ivmesini bulur.
Lami teorimini ispatlar. | 3 | Spiral bir yayın yay sabitini ölçebilir ve yaylı sarkacın periyodunun kütleye bağlılığını bulabilir. | 4 | Basit sarkaç yardımı ile serbest düşme ivmesini deneysel olarak hesaplar |
| Öğrenim Türü | Birinci Öğretim | Dersin Ön Koşulu Olan Dersler | Yok | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok | Dersin İçeriği | Ölçme, grafik çizme, hata hesaplama, fizik laboratuarında uyulması gereken kurallar, terazi ve tartım metotları, ölçü araçları, basit sarkacın incelenmesi, harmonik hareket, eğik düzlemde hareket eden cisme etki eden kuvvetler ve ivme hesaplama, lami teoreminin incelenmesi, esnek çarpışmanın incelenmesi. | Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği | |
1 | Laboratuvarın amacı ve deney raporu hazırlama
| | | 2 | Deneysel verilerden yararlanarak grafik çizme | | | 3 | Ölçüm yöntemleri
| | | 4 | Ölçme araçları (kumpas, mikrometre, eşit kollu terazi) | | | 5 | Hareket, konum ve yer değiştirme | | | 6 | Hız ve ivme
| | | 7 | Sürtünme kuvveti | | | 8 | Arasınav | | | 9 |
Lami teoremi | | | 10 | Eğik düzlem
| | | 11 | Basit makineler, Sabit makara ve hareketli makara | | | 12 | Basit makineler, Palanga sistemleri
| | | 13 | Denge ve moment
| | | 14 | Yaylar ve basit harmonik hareket, basit sarkaç
| | | 15 | Basit makineler, Sabit makara ve hareketli makara | | | 16 | Yarıyıl sonu sınavı | | |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | Orbay, M. ve Öner, F. (2007), Genel fizik, Pegem A Yayıncılık, Ankara.
Serway, R.A. 1990; Fen ve Mühendislik için Fizik, (Çev. Ed.; Çolakoğlu, K. 1995), Palme Yayıncılık, Ankara.
Fishbane, P.M., Gasiorowicz, S. ve Thornton, S.T. 1996; Temel Fizik, Cilt 1, (Çeviren: Yalçın, C. 2003) Arkadaş Yayınevi, Ankara. | Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları | | Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
| İş Yükü Hesaplaması | |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 | Final Sınavı | 1 | 2 | 2 | Uygulama/Pratik | 14 | 2 | 28 | Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 | Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 20 | 20 | |
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi | ÖÇ1 | 4 | 1 | 1 | 1 | 3 | 1 | 1 | 4 | 5 | 3 | 1 | 1 | ÖÇ2 | 4 | 1 | 1 | 1 | 3 | 1 | 1 | 4 | 5 | 3 | 1 | 1 | ÖÇ3 | 4 | 1 | 1 | 1 | 3 | 1 | 1 | 4 | 5 | 3 | 1 | 1 | ÖÇ4 | 4 | 1 | 1 | 1 | 3 | 1 | 1 | 4 | 5 | 3 | 1 | 1 |
| * Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
|
|