Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | AE-FB402B | Fen Öğretiminde Okul Dışı Öğrenme Ortamları | Zorunlu | 4 | 8 | 4 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Dersin amacı fen bilgisi öğretmen adaylarına okul dışı öğrenme ortamları ve kullanımları ile ilgili temel kavramları kazandırmaktır. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
|
Öğrenme Çıktıları |
1 | Öğrenciler okul dışı öğrenme ortamları hakkında bilgi kazanır. | 2 | Okul dışı fen öğretimi hakkında bilgi kazanır. | 3 | Okul dışı öğrenme ortamlarına uygun öğretim yöntem ve teknikler hakkında bilgi kazanır. | 4 | Okul dışı öğrenme ortamlarına uygun materyalleri tanır, geliştirir ve uygular. | 5 | Okul dışı öğrenme ortamları ile ilgili etkinlikler planlar, uygular ve değerlendirir. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Okul dışı öğrenmenin kapsamı, okul dışı ortamlarda fen öğretimi; okul dışı öğrenme ortamlarına uygun öğretim yöntem ve teknikleri (proje tabanlı öğrenme, istasyon tekniği vb.) ve materyaller; okul dışı öğrenme ortamları (müzeler, bilim merkezleri, hayvanat bahçeleri, botanik bahçeleri, planetaryumlar, sanayi kuruluşları, milli parklar, bilim şenlikleri, bilim kampları, doğal ortamlar vb.); okul dışı öğrenme etkinliklerinin planlanması uygulanması ve değerlendirilmesi. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Okul dışı öğrenmenin kapsamı, okul dışı ortamlarda fen öğretimi. | | | 2 | Okul dışı öğrenme ortamlarına uygun öğretim yöntem ve teknikleri (proje tabanlı öğrenme, istasyon tekniği vb.) ve materyaller. | | | 3 | Okul dışı öğrenme ortamlarına uygun öğretim yöntem ve teknikleri (proje tabanlı öğrenme, istasyon tekniği vb.) ve materyaller. | | | 4 | Okul dışı öğrenme ortamlarına uygun öğretim yöntem ve teknikleri (proje tabanlı öğrenme, istasyon tekniği vb.) ve materyaller. | | | 5 | Okul dışı öğrenme ortamlarına uygun öğretim yöntem ve teknikleri (proje tabanlı öğrenme, istasyon tekniği vb.) ve materyaller.Okul dışı öğrenme ortamlarına uygun öğretim yöntem ve teknikleri (proje tabanlı öğrenme, istasyon tekniği vb.) ve materyaller. | | | 6 | Okul dışı öğrenme ortamlarına uygun öğretim yöntem ve teknikleri (proje tabanlı öğrenme, istasyon tekniği vb.) ve materyaller. | | | 7 | Okul dışı öğrenme ortamı (hayvanat bahçeleri, botanik bahçeleri) | | | 8 | Ara sınav | | | 9 | Okul dışı öğrenme ortamlarına uygun öğretim yöntem ve teknikleri (proje tabanlı öğrenme, istasyon tekniği vb.) ve materyaller. | | | 10 | Okul dışı öğrenme etkinliklerinin planlanması uygulanması ve değerlendirilmesi. | | | 11 | Okul dışı öğrenme etkinliklerinin planlanması uygulanması ve değerlendirilmesi. | | | 12 | Okul dışı öğrenme etkinliklerinin planlanması uygulanması ve değerlendirilmesi. | | | 13 | Okul dışı öğrenme etkinliklerinin planlanması uygulanması ve değerlendirilmesi. | | | 14 | Okul dışı öğrenme etkinliklerinin planlanması uygulanması ve değerlendirilmesi. | | | 15 | Dönem sonu sınavı | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Fen Öğretiminde Okul Dışı Öğrenme Ortamları, Editör Canan Laçin Şimşek, Pegem, Ankara |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Bireysel Çalışma | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 6 | 8 | 48 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 8 | 10 | 80 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|