Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | AE-FB401B | Disiplinlerarası Fen Öğretimi | Zorunlu | 4 | 7 | 4 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Katılanlar fen eğitiminde disiplinler arası yaklaşım ve örnekleri hakkında bilgilenir; bu bilgileri sınıf ortamına aktarma yeterliği kazanır. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
|
Öğrenme Çıktıları |
1 | STEM (fen-teknoloji-mühendislik-matematik), STEAM, E-STEM, C-STEM eğitimi hakkında bilgi sahibi olur.
| 2 | Fen, teknoloji, mühendislik, matematik, sanat, bilgi-işleme alanlarında gerekli yeterliliğe sahip olur. | 3 | Bu alanlarda akademik bilgiler bilir | 4 | Edindiği bilgileri pratiğe nasıl dökeceğini bilir. | 5 | Bu alanların nasıl birbiriyle etkileşimi olduğunu bilir. | 6 | Teorik bilgiyi pratiğe dökmeyi bilir. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Fen: Doğa olayları hakkında farkındalık kazanıp bunu çocukların düzeyine indirgemeye yönelik pratik yaparlar. Teknoloji: Kendi alanlarındaki teknolojik gelişmeleri takip edip fen eğitimine nasıl indirgeneceğinin pratiği yapılır. Mühendislik: Mühendislik alanındaki yeniliklere karşı ilgi düzeyi artıp, uygulanabilir fen bilimleri etkinlikleri oluşturulacak.Matematik: STEM eğitiminde matematik eğitiminin nasıl olması gerektiğine dair bilgi birikimi edinip, pratik beceriler edinecek.Girişimcilik: STEM uygulamalarını pazarlama, reklam, hedef kitle gibi araştırmalarla geliştirerek; bir şirketin ürün pazarlama sürecini deneyimleyerek; girişimcilik becerileri kazanacak. Sanat: Fen bilimleri kapsamında gerçekleştirilen tasarımlara estetik bir bakış açısı geliştirerek, STEAM ders planlama deneyimi yaşayacak. Kodlama: 21.yy becerilerinden bilgi-işlemsel düşünme becerilerinin fen eğitim programlarına nasıl aktarılabileceği konusunda bilgi edinecek ve örnek ders planları geliştirecek. Farklı öğretim stratejileri ve STEM yaklaşımının entegrasyonu hakkında bilgi edinecek, pratikler geliştirecek. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | STEM Eğitimi ve Tarihçesi | | | 2 | STEM alt bileşenleri nelerdir? STEM öğretimi stratejileri nelerdir? | | | 3 | Teknolojinin fen derslerine entegrasyonunu nasıl gerçekleştirebiliriz? | | | 4 | Matematik alanını Fen derslerine nasıl entegre edebiliriz? Mühendislik alanının fen derslerine entegrasyonunu nasıl gerçekleştirebiliriz? | | | 5 | İşbirlikli Öğrenme ortamlarında STEM Uygulamaları? | | | 6 | Farklılaştırılmış STEM Öğretimi? | | | 7 | Farklı STEM entegrasyonları nelerdir? STEAM, C-STEM, E-STEM yaklaşımları fen ortamlarına nasıl entegre edilir? | | | 8 | ara sınav | | | 9 | STEM, STEAM, C-STEM, E-STEM uygulama örnekleri sunumu | | | 10 | STEM eğitimi ve diğer entegrasyonlarının uzun vadede faydaları nelerdir? | | | 11 | STEM, STEAM, C-STEM, E-STEM uygulamaları | | | 12 | STEM, STEAM, C-STEM, E-STEM uygulamaları | | | 13 | STEM, STEAM, C-STEM, E-STEM uygulamaları | | | 14 | STEM, STEAM, C-STEM, E-STEM uygulamaları | | | 15 | Dönem sonu sınavı | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
STEM Öğretimi için 20 Strateji-Nobel Yayınları |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Uygulama/Pratik | 3 | 4 | 12 |
Bireysel Çalışma | 4 | 5 | 20 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 5 | 6 | 30 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 5 | 10 | 50 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|