BAYBURT ÜNİVERSİTESİ Bilgi Paketi / Ders Kataloğu

Anasayfa Bayburt Üniversitesi Hakkında Derece Programları Öğrenciler için genel bilgiler
Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
AE-FB401BDisiplinlerarası Fen ÖğretimiZorunlu474
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Katılanlar fen eğitiminde disiplinler arası yaklaşım ve örnekleri hakkında bilgilenir; bu bilgileri sınıf ortamına aktarma yeterliği kazanır.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Öğrenme Çıktıları
1STEM (fen-teknoloji-mühendislik-matematik), STEAM, E-STEM, C-STEM eğitimi hakkında bilgi sahibi olur.
2Fen, teknoloji, mühendislik, matematik, sanat, bilgi-işleme alanlarında gerekli yeterliliğe sahip olur.
3Bu alanlarda akademik bilgiler bilir
4Edindiği bilgileri pratiğe nasıl dökeceğini bilir.
5Bu alanların nasıl birbiriyle etkileşimi olduğunu bilir.
6Teorik bilgiyi pratiğe dökmeyi bilir.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Fen: Doğa olayları hakkında farkındalık kazanıp bunu çocukların düzeyine indirgemeye yönelik pratik yaparlar. Teknoloji: Kendi alanlarındaki teknolojik gelişmeleri takip edip fen eğitimine nasıl indirgeneceğinin pratiği yapılır. Mühendislik: Mühendislik alanındaki yeniliklere karşı ilgi düzeyi artıp, uygulanabilir fen bilimleri etkinlikleri oluşturulacak.Matematik: STEM eğitiminde matematik eğitiminin nasıl olması gerektiğine dair bilgi birikimi edinip, pratik beceriler edinecek.Girişimcilik: STEM uygulamalarını pazarlama, reklam, hedef kitle gibi araştırmalarla geliştirerek; bir şirketin ürün pazarlama sürecini deneyimleyerek; girişimcilik becerileri kazanacak. Sanat: Fen bilimleri kapsamında gerçekleştirilen tasarımlara estetik bir bakış açısı geliştirerek, STEAM ders planlama deneyimi yaşayacak. Kodlama: 21.yy becerilerinden bilgi-işlemsel düşünme becerilerinin fen eğitim programlarına nasıl aktarılabileceği konusunda bilgi edinecek ve örnek ders planları geliştirecek. Farklı öğretim stratejileri ve STEM yaklaşımının entegrasyonu hakkında bilgi edinecek, pratikler geliştirecek.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1 STEM Eğitimi ve Tarihçesi
2STEM alt bileşenleri nelerdir? STEM öğretimi stratejileri nelerdir?
3Teknolojinin fen derslerine entegrasyonunu nasıl gerçekleştirebiliriz?
4Matematik alanını Fen derslerine nasıl entegre edebiliriz? Mühendislik alanının fen derslerine entegrasyonunu nasıl gerçekleştirebiliriz?
5İşbirlikli Öğrenme ortamlarında STEM Uygulamaları?
6Farklılaştırılmış STEM Öğretimi?
7Farklı STEM entegrasyonları nelerdir? STEAM, C-STEM, E-STEM yaklaşımları fen ortamlarına nasıl entegre edilir?
8ara sınav
9STEM, STEAM, C-STEM, E-STEM uygulama örnekleri sunumu
10STEM eğitimi ve diğer entegrasyonlarının uzun vadede faydaları nelerdir?
11STEM, STEAM, C-STEM, E-STEM uygulamaları
12STEM, STEAM, C-STEM, E-STEM uygulamaları
13STEM, STEAM, C-STEM, E-STEM uygulamaları
14STEM, STEAM, C-STEM, E-STEM uygulamaları
15Dönem sonu sınavı
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
STEM Öğretimi için 20 Strateji-Nobel Yayınları
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı122
Uygulama/Pratik3412
Bireysel Çalışma4520
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma5630
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma51050
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)115
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12
ÖÇ13           
ÖÇ2            
ÖÇ3            
ÖÇ4            
ÖÇ5            
ÖÇ6            
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek