Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | AE-FB306B | Bilimsel Muhakeme Becerileri | Zorunlu | 3 | 6 | 3 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Bu dersin amacı, fen bilgisi öğretmen adaylarına bilimsel muhakeme ve özelliklerini, bilimsel muhakemenin fen başarısı ile ilişkisini öğretmektir. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
|
Öğrenme Çıktıları |
1 | Bilimsel muhakemenin özelliklerini tanımlar.
| 2 | Bağımlı ve bağımsız değişken belirler. | 3 | Bilimsel muhakemenin fen başarısı ile ilişkisini açıklar. | 4 | Tahmin-gözlem-açıklama yöntemi ile bilimsel muhakemeyi açıklar. | 5 | Fen eğitimi yoluyla bilişsel gelişimi hızlandırma etkinlikleri geliştirir. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Bilimsel muhakemenin özellikleri ve fen başarısı ile ilişkisi; bilimsel muhakeme ve kavram öğretimi; soyut işlemler dönemi özellikleri; değişkenleri belirleme ve kontrol etme (bağımlı ve bağımsız değişken, kontrol edilen değişken vb.); ilişkisel düşünme; kombinasyonel düşünme; olasılıklı düşünme; orantısal düşünme; hipotetik düşünme; tahmin-gözlem-açıklama yöntemi ile bilimsel muhakeme; fen eğitimi yoluyla bilişsel gelişimi hızlandırma etkinlikleri. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Bilimsel muhakeme ve özellikleri | | | 2 | Bilimsel muhakemenin özellikleri ve fen başarısı ile ilişkisi | | | 3 | Bilimsel muhakeme ve kavram öğretimi | | | 4 | Bilimsel muhakeme ve kavram öğretimi | | | 5 | Soyut işlemler dönemi özellikleri | | | 6 | Değişkenleri belirleme ve kontrol etme (bağımlı ve bağımsız değişken, kontrol edilen değişken vb.) | | | 7 | İlişkisel düşünme | | | 8 | Ara sınav | | | 9 | Kombinasyonel düşünme | | | 10 | Olasılıklı düşünme | | | 11 | Orantısal düşünme | | | 12 | Hipotetik düşünme | | | 13 | Tahmin-gözlem-açıklama yöntemi ile bilimsel muhakeme | | | 14 | Fen eğitimi yoluyla bilişsel gelişimi hızlandırma etkinlikleri | | | 15 | Dönem sonu sınavı | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Bireysel Çalışma | 3 | 5 | 15 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 5 | 6 | 30 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 5 | 8 | 40 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|