Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | AE-FB202B | Fen Öğretim Programları | Zorunlu | 2 | 4 | 3 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Bu dersin amacı; fen bilgisi öğretmeni adaylarının fen bilimleri dersine yönelik günümüze kadar geliştirilmiş olan öğretim programlarından haberdar olmalarını sağlamak ve güncel programı ayrıntılarıyla öğrenmelerini desteklemektir. Ayrıca adayların program geliştirme sürecine yönelik önemli kavramları ve bileşenleri, yaklaşımları ve ilkeleri öğrenmeleri hedeflenmektedir. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Dr. Öğr. Üyesi Bilge ÖZTÜRK |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Mevcut fen bilimleri dersi programını etkili bir şekilde tanıyacak. | 2 | Programdaki FTTÇ, TD ve BSBleri ayrı ayrı inceleyebilecek. | 3 | Fen ve teknoloji okuryazarlığı hakkında bilgi sahibi olacak | 4 | Alternatif ölçme ve değerlendirme yaklaşımlarını bilecek. | 5 | Öğretim ilke, teori, strateji, yöntem ve tekniklerinin fen öğretimindeki uygulamaları hakkında bilgi sahibi olacak. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
-Öğretim programlarına ilişkin temel kavramlar;
-Geçmişten günümüze fen öğretim programlarının gelişimi,
-Güncel fen bilimleri dersi öğretim programının dayandığı yaklaşım,-
-Güncel fen bilimleri dersi öğretim programının içeriği ve öğrencide geliştirmeyi hedeflediği beceriler,
-Güncel programın öğrenme ve alt öğrenme alanları;
-Güncel programdaki kazanımların sınıflara göre dağılımı ve sınırları, diğer derslerle ilişkisi,
-Güncel programın ilkokul ve lise fen öğretim programlarıyla ilişkisi,
-Güncel programda kullanılan yöntem, teknik, araç-gereç ve materyaller,
-Güncel programın dayandığı ölçme değerlendirme yaklaşımı,
-Öğretmen yeterlilikleri. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Öğretim programlarına ilişkin temel kavramlar | | | 2 | Program geliştirme yaklaşımları
| | | 3 | Geçmişten günümüze fen öğretim programlarının gelişimi | | | 4 | Güncel fen bilimleri dersi öğretim programının dayandığı yaklaşım | | | 5 | Fen bilimleri dersi öğretim programlarının analizi | | | 6 | Güncel fen bilimleri dersi öğretim programının içeriği ve öğrencide geliştirmeyi hedeflediği beceriler | | | 7 | Güncel programın öğrenme ve alt öğrenme alanları | | | 8 | Ara sınav
| | | 9 | Güncel programdaki kazanımların sınıflara göre dağılımı ve sınırları, diğer derslerle ilişkisi | | | 10 | Güncel programın ilkokul ve lise fen öğretim programlarıyla ilişkisi | | | 11 | Güncel programda kullanılan yöntem, teknik, araç-gereç ve materyaller, | | | 12 | Güncel programda kullanılan yöntem, teknik, araç-gereç ve materyaller | | | 13 | Güncel programın dayandığı ölçme değerlendirme yaklaşımı | | | 14 | Öğretmen yeterlilikleri | | | 15 | Dönem sonu sınavı | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Ayvacı, H.Ş. (Ed.) (2020). Fen öğretim programları. Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık. |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Bireysel Çalışma | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 4 | 6 | 24 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 8 | 6 | 48 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 2 | 1 | 3 | 1 | 3 | 3 | 2 | 1 | 2 | 1 | 1 | 1 | ÖÇ2 | 2 | 2 | 3 | 1 | 3 | 3 | 2 | 1 | 2 | 1 | 1 | 1 | ÖÇ3 | 2 | 1 | 3 | 1 | 3 | 3 | 2 | 1 | 2 | 1 | 1 | 1 | ÖÇ4 | 2 | 2 | 3 | 1 | 3 | 3 | 2 | 1 | 2 | 1 | 1 | 1 | ÖÇ5 | 2 | 1 | 3 | 1 | 3 | 3 | 2 | 1 | 2 | 1 | 1 | 1 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|