BAYBURT ÜNİVERSİTESİ Bilgi Paketi / Ders Kataloğu

Anasayfa Bayburt Üniversitesi Hakkında Derece Programları Öğrenciler için genel bilgiler
Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
AE-FB201BFen Öğrenme ve Öğretim YaklaşımlarıZorunlu233
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Bu ders ile öğrencilerin fen öğrenmenin ve öğretmenin anlamı; fen öğretiminin amacı ve temel ilkeleri ve fen öğretiminin tarihçesi konularında bilgi sahibi olmaları amaçlanmaktadır.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Doç. Dr. Ekrem CENGİZ
Öğrenme Çıktıları
1Öğrenciler fen öğrenme ve öğretmenin anlamını kavrayacak.
2Fen öğretiminin amacını, ilkelerini ve tarihçesini açıklayabilecek.
3Öğrenciler öğrenme ve öğretme yaklaşımlarının fen öğretimindeki yansımalarını ifade edebilirler.
4Öğrenciler fen eğitiminde güncel sorunlar ve eğilimler hakkında bilgi sahibi olacaklardır.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Fen öğrenmenin ve öğretmenin anlamı; fen öğretiminin amacı ve temel ilkeleri; fen öğretiminin tarihçesi; öğrenme ve öğretim yaklaşımlarının fen öğretimine yansımaları; fen öğretiminde temel beceriler; sınıf-içi uygulama örnekleri; fen öğretiminde güncel eğilimler ve sorunlar; etkili bir fen öğretiminin bileşenleri; fen öğretimine sosyal, kültürel ve ekonomik açılardan bakış.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Fen öğrenme ve öğretmenin anlamı
2Fen öğretiminin amacı ve temel ilkeleri
3Fen öğretiminin amacı ve temel ilkeleri
4Fen öğretiminin tarihi gelişimi
5Farklı öğrenme ve öğretim yaklaşımlarının fen öğretimine yansımaları
6Farklı öğrenme ve öğretim yaklaşımlarının fen öğretimine yansımaları
7Fen eğitiminde temel beceriler
8Ara sınav
9Fen eğitiminde temel beceriler
10Sınıf içi uygulama örnekleri
11Sınıf içi uygulama örnekleri
12Fen öğretimindeki güncel eğilimler ve sorunlar
13Etkili bir fen öğretiminin bileşenleri
14Fen öğretimine farklı açılardan (ekonomik, sosyal ve kültürel) bakış
15Fen öğretimine farklı açılardan (ekonomik, sosyal ve kültürel) bakış
16Dönem sonu sınavı
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Akçay, B. (2019). Fen Öğrenme ve Öğretim Yaklaşımları. Nobel Akademik Yayıncılık. Ankara.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı122
Derse Katılım13113
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma12020
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma14040
Okuma13113
Ev Ödevi155
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)94
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12
ÖÇ1132112111111
ÖÇ2211111111111
ÖÇ3232111111111
ÖÇ4111311111111
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek