Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | MB-ZR8B | Eğitimde Araştırma Yöntemleri | Zorunlu | 2 | 3 | 3 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Eğitimde Araştırma Yöntemleri dersi kapsamında öğrencilerin eğitimde neden bilimsel araştırma yapıldığını anlaması, eğitimde araştırma yöntemlerinin çeşitleri hakkında bilgi edinmelerini sağlamak ve kendi alanlarına uygun olarak bir araştırma tasarlayıp, yürütüebilmelerini sağalmak. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Doç. Dr. Ekrem CENGİZ |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Araştırma yöntemleriyle ilgili temel kavramları ve ilkeleri tanımlar | 2 | Araştırma problemlerini belirleyerek probleme uygun araştırma modelini seçer, evreni ve örneklemi belirler. | 3 | Araştırma modeline uygun veri toplama araçları ile veri toplar, veriyi analiz eder, analiz sonuçlarını yorumlar. | 4 | Araştırma ilkelerine ve etiğine uygun araştırma raporu hazırlar |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
|
Dersin İçeriği |
Eğitimde Araştırma Yöntemleri dersine ait içerik şöyle ifade edilebilir;
1- Araştırma ile ilgili temel kavramlar ve ilkeler;
2- Araştırma süreci (sorunu fark etme, problemi ve örneklemi belirleme, veri toplama ve analizi, sonuçları yorumlama);
3- Veri toplama araçlarının genel özellikleri; verilerin analizi ve değerlendirilmesi;
4- Makale, tez ve veri tabanlarına erişim;
5- Araştırma modelleri ve türleri;
6- Bilimsel araştırmalarda temel paradigmalar;
7- Nicel ve nitel araştırma desenleri; nitel araştırmada örneklem, veri toplama, verilerin analizi; nitel araştırmada geçerlik ve
güvenlik;
8- Makale ya da tez inceleme, değerlendirme ve sunma; araştırma ilkelerine ve etiğine uygun araştırma raporu hazırlama;
9- Eğitimde aksiyon (eylem) araştırması. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Araştırma yöntemleriyle ilgili temel kavramlar ve ilkeler | | | 2 | Araştırma süreci | | | 3 | Veri toplama araçlarının genel özellikleri | | | 4 | Verilerin analizi ve değerlendirilmesi | | | 5 | Makale, tez ve veri tabanlarına erişim | | | 6 | Araştırma modelleri ve türleri | | | 7 | Bilimsel araştırmalarda temel paradigmalar | | | 8 | Ara sınav | | | 9 | Nicel ve nitel araştırma desenleri | | | 10 | Nitel araştırmada örneklem, veri toplama, verilerin analizi | | | 11 | Nitel araştırmada geçerlik ve güvenlik | | | 12 | Makale ya da tez inceleme, değerlendirme ve sunma | | | 13 | Araştırma ilkelerine ve etiğine uygun araştırma raporu hazırlama | | | 14 | Eğitimde aksiyon (eylem) araştırması | | | 15 | Eğitimde aksiyon (eylem) araştırması | | | 16 | Final sınavı | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Çetin, B., İlhan, M., ve Şahin, M.G. (2021). Eğitimde Araştırma Yöntemleri. Temel Kavramlar, İlkeler ve Süreçler. Pegem Akademi |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | | Staj Durumu | YOK |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 12 | 1 | 12 |
Bireysel Çalışma | 1 | 7 | 7 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 10 | 2 | 20 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 2 | 20 | 40 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 1 | 3 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 3 | 1 | 1 | 1 | 1 | ÖÇ2 | 1 | 3 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 3 | 1 | 1 | 1 | 1 | ÖÇ3 | 1 | 2 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 3 | 1 | 1 | 1 | 1 | ÖÇ4 | 1 | 3 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 4 | 1 | 1 | 1 | 1 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|