Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | AE-FB106B | Biyoloji 1 | Zorunlu | 1 | 2 | 4 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Bu dersin amacı, öğrencilerin biyoloji alanı ile ilgili temel bilgileri elde etmelerini sağlamak, canlıların sınıflandırılmasını kavratmak, bitki yapı ve organları ile hayvan çeşitliliğine ait gerekli bilgileri elde etmelrinmi sağlamaktır. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Doç. Dr. Ekrem CENGİZ |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Biyolojinin anlamı, alanları, önemi ve tarihsel gelişimini kavrar. | 2 | Canlıların çeşitliliği ve sınıflandırılması hakkında bilgi edinir. | 3 | Bitkilerin yapısı ve özellikleri ile hücrenin yapısını inceleyecek ve canlılık için önemini açıklayabilecektir. | 4 | Hücre bölünmesi ve bitkisel doku ve organlar hakkında bilgi edinir. | 5 | Hayvan çeşitliliği hakkında bilgi elde eder. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Bu dersin içeriği şöyle ifade edilebilir;
1- Biyolojinin anlamı, alanları, önemi, tarihsel gelişimi konuları , canlı ve cansız yapılar;
2- Canlıların çeşitliliği ve sınıflandırılması (prokaryotlar, ökaryotlar, tür kavramı ve taksonomik yapılar, tür kavramı ve taksonomik yapılar,
3- Bitkilerin yapısı ve özellikleri; canlılığın temel birimi (hücre, hücrenin yapısı ve işlevi, zar yapısı ve işlevi);
4- Hücre bölünmesi ( mitoz, mayoz ve kontrolsüz hücre bölünmesi);
5- Dokular (bitkisel dokular, bölünür doku, değişmez doku);
6- Bitkisel organlar ve yapıları (vegetatif organlar, generatif organlar, çiçeksiz ve çiçekli bitkilerde üreme, döllenme ve gelişme);
7- Hayvan çeşitliliğine genel bakış (omurgasız hayvanlar ve kordalıların genel özellikleri) ve bu konulara yönelik açık ve kapalı uçlu deneyler. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Dersin planlanması, öğrencilerin yapması gerekenler, sınav tarihleri | | | 2 | Biyolojiye giriş, biyolojinin alanları ve biyolojinin alt dalları ile canlı ve cansız varlıklar | | | 3 | Hücre, hücre bölünmeleri, organlar ve dokular | | | 4 | Virüsler, Prokaryot canlılar | | | 5 | Ökaryotik canlılar ve tek hücreliler | | | 6 | Bitkiler Âlemi | | | 7 | Mantarlar | | | 8 | Ara sınav | | | 9 | Hayvanlar Âlemi-Omurgasızlar | | | 10 | Omurgasızlar-Omurgalılar | | | 11 | Omurgalılar- Memeliler | | | 12 | Memeliler | | | 13 | Biyoçeşitlilik | | | 14 | Ekosistem ve Ekoloji | | | 15 | Ekosistem ve ekoloji | | | 16 | Dönem sonu sınavı | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
1- Campell Temel Biyoloji Fizyoloji İlaveli. Palme Yayınevi. |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Bireysel Çalışma | 15 | 2 | 30 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 15 | 2 | 30 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 3 | 20 | 60 |
Okuma | 1 | 1 | 1 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 3 | 2 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | ÖÇ2 | 1 | 3 | 2 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 2 | ÖÇ3 | 2 | 2 | 2 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | ÖÇ4 | 3 | 2 | 1 | 3 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | ÖÇ5 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|