Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | AE-FB105B | Genel Matematik 1 | Zorunlu | 1 | 1 | 2 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Sayı sistemlerini kavrayabilme, bağıntıları kavrayabilme, birinci ve ikinci derece denklemleri çözebilme, Bir değişkenli ve reel değerli fonksiyonları inceleme, grafiklerini yorumlayabilme, limit, süreklilik kavramlarını pekiştirerek bunlarla ilgili uygulama ve yorum yapabilme, bu derste edinilen bilgileri diğer derslere transfer edebilme, matematik dersi için alt yapı oluşturma. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Prof. Dr. Rabil AYAZOĞLU |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Sayı sistemlerini öğrenecek. | 2 | Bağıntıyı tanımlayabilecek, bağıntı çeşitlerini ifade edebilecek. | 3 | Birinci ve ikinci derece denklemleri çözebilecek | 4 | Reel değişkenli ve reel değerli fonksiyonları genel anlamda öğrenecek bunlardan trigonometrik,
üstel ve logaritmik fonksiyonları öğrenecekler
| 5 | Limit hesaplamayı ve sürekliliği öğrenecekler. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Sayılar; bağıntılar; birinci ve ikinci derece denklem çözümleri; fonksiyon tanımı ve özellikleri; trigonometrik, üstel ve logaritmik fonksiyonlar; limit, fonksiyonlarda limit, limitte belirsizlik durumları,
süreklilik özellikleri ve türleri. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Sayılar: sayı sistemleri ve özellikleri. | | | 2 | Sayılar: sayı sistemleri ve özellikleri. | | | 3 | Bağıntılar | | | 4 | Birinci derece denklem çözümleri | | | 5 | İkinci derece denklem çözümleri | | | 6 | Fonksiyon tanımı ve özellikleri | | | 7 | Trigonometrik fonksiyonlar | | | 8 | Ara sınav | | | 9 | Trigonometrik fonksiyonlar | | | 10 | Üstel fonksiyonlar | | | 11 | Logaritmik fonksiyonlar | | | 12 | Limit, fonksiyonlarda limit | | | 13 | Limit, fonksiyonlarda limit | | | 14 | Limitte belirsizlik durumları | | | 15 | Süreklilik özellikleri ve türleri | | | 16 | Dönem sonu sınavı | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Kadıoğlu, E. ve Kamali, M. (2010). Genel Matematik, Erzurum. |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 5 | 2 | 10 |
Bireysel Çalışma | 5 | 2 | 10 |
Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma | 5 | 1 | 5 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 7 | 3 | 21 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 5 | 3 | 15 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 4 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ÖÇ2 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ÖÇ3 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | ÖÇ4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | ÖÇ5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|