BAYBURT ÜNİVERSİTESİ Bilgi Paketi / Ders Kataloğu

Anasayfa Bayburt Üniversitesi Hakkında Derece Programları Öğrenciler için genel bilgiler
Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
F216MBFen-Teknoloji Programı ve PlanlamaZorunlu244
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Bu dersin amacı; öğrencilerin program geliştirmede temel kavramlar, ilkeler ve yaklaşımlar hakkında bilgi edinmelerini sağlamaktır. Fen bilimleri dersi için günümüze kadar yapılmış programlar hakkında öğrencilerin bilgi edinmelerini sağlamak. Öğretim ilke, yöntem, teori ve tekniklerinin fen eğitimindeki uygulamalarıyla ilgili bilgi edinmelerini sağlamak
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Dr. Öğr. Üyesi Bilge ÖZTÜRK
Öğrenme Çıktıları
1Mevcut fen bilimleri dersi programını etkili bir şekilde tanıyacak.
2Programdaki FTTÇ, TD ve BSBleri ayrı ayrı inceleyebilecek.
3Fen ve teknoloji okuryazarlığı hakkında bilgi sahibi olacak
4Alternatif ölçme ve değerlendirme yaklaşımlarını bilecek.
5Öğretim ilke, teori, strateji, yöntem ve tekniklerinin fen öğretimindeki uygulamaları hakkında bilgi sahibi olacak.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Program geliştirme, Fen ve teknoloji dersi ve fen bilimleri dersi öğretim programlarının gelişimi ve bileşenleri, bu programların analizi, fen ve teknoloji okuryazarlığı, öğretim ilke, teori, strateji, yöntem ve tekniklerinin fen derslerindeki uygulamaları, alternatif ölçme değerlendirme yaklaşımları, öğretimde plan türleri, fen bilimleri ders kitapları
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Program geliştirmede temel kavramlar
2Program geliştirme yaklaşımları
3Fen bilimleri dersi öğretim programının gelişimi ve bileşenleri
4Bilimsel süreç becerileri
5Fen bilimleri dersi öğretim programlarının analizi
6Fen ve teknoloji okuryazarlığı
7Öğretim ilkeleri, öğrenme teorileri ve yaklaşımlar
8Ara sınav
9Öğretim stratejileri
10Öğretim yöntemleri
11Öğretim teknikleri ve sınıf dışı öğretim teknikleri
12Alternatif ölçme-değerlendirme yaklaşımları
13Öğretimin planlanması ve plan türleri
14Orta öğretime geçiş sınavı ve fen bilimleri ders kitapları
15Final
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Çepni, S. ve Çil, E. (2016). Fen bilimleri dersi öğretim programı (tanıma, planlama, uygulama ve TEOG ile ilişkilendirme) ilkokul ve ortaokul öğretmen el kitabı. Ankara: Pegem akadami.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı122
Derse Katılım13339
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma11919
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma21530
Okuma428
Ev Ödevi13226
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)125
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12
ÖÇ1554555555454
ÖÇ2444454455454
ÖÇ3455354444455
ÖÇ4445454454445
ÖÇ5555455554445
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek