Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | F216MB | Fen-Teknoloji Programı ve Planlama | Zorunlu | 2 | 4 | 4 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Bu dersin amacı; öğrencilerin program geliştirmede temel kavramlar, ilkeler ve yaklaşımlar hakkında bilgi edinmelerini sağlamaktır.
Fen bilimleri dersi için günümüze kadar yapılmış programlar hakkında öğrencilerin bilgi edinmelerini sağlamak.
Öğretim ilke, yöntem, teori ve tekniklerinin fen eğitimindeki uygulamalarıyla ilgili bilgi edinmelerini sağlamak |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Dr. Öğr. Üyesi Bilge ÖZTÜRK |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Mevcut fen bilimleri dersi programını etkili bir şekilde tanıyacak. | 2 | Programdaki FTTÇ, TD ve BSBleri ayrı ayrı inceleyebilecek. | 3 | Fen ve teknoloji okuryazarlığı hakkında bilgi sahibi olacak | 4 | Alternatif ölçme ve değerlendirme yaklaşımlarını bilecek. | 5 | Öğretim ilke, teori, strateji, yöntem ve tekniklerinin fen öğretimindeki uygulamaları hakkında bilgi sahibi olacak. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Program geliştirme, Fen ve teknoloji dersi ve fen bilimleri dersi öğretim programlarının gelişimi ve bileşenleri, bu programların analizi, fen ve teknoloji okuryazarlığı, öğretim ilke, teori, strateji, yöntem ve tekniklerinin fen derslerindeki uygulamaları, alternatif ölçme değerlendirme yaklaşımları, öğretimde plan türleri, fen bilimleri ders kitapları |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Program geliştirmede temel kavramlar | | | 2 | Program geliştirme yaklaşımları | | | 3 | Fen bilimleri dersi öğretim programının gelişimi ve bileşenleri | | | 4 | Bilimsel süreç becerileri | | | 5 | Fen bilimleri dersi öğretim programlarının analizi | | | 6 | Fen ve teknoloji okuryazarlığı | | | 7 | Öğretim ilkeleri, öğrenme teorileri ve yaklaşımlar | | | 8 | Ara sınav | | | 9 | Öğretim stratejileri | | | 10 | Öğretim yöntemleri | | | 11 | Öğretim teknikleri ve sınıf dışı öğretim teknikleri | | | 12 | Alternatif ölçme-değerlendirme yaklaşımları | | | 13 | Öğretimin planlanması ve plan türleri | | | 14 | Orta öğretime geçiş sınavı ve fen bilimleri ders kitapları | | | 15 | Final | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Çepni, S. ve Çil, E. (2016). Fen bilimleri dersi öğretim programı (tanıma, planlama, uygulama ve TEOG ile ilişkilendirme) ilkokul ve ortaokul öğretmen el kitabı. Ankara: Pegem akadami.
|
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 13 | 3 | 39 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 19 | 19 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 2 | 15 | 30 |
Okuma | 4 | 2 | 8 |
Ev Ödevi | 13 | 2 | 26 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | ÖÇ2 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | ÖÇ3 | 4 | 5 | 5 | 3 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | ÖÇ4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | ÖÇ5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|