Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | F411MB | Rehberlik | Zorunlu | 4 | 7 | 5 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Bu dersin amacı Fen Bilgisi Öğretmenliği Lisans Programındaki öğrencilerin hizmet öncesinde rehberlik anlayışını kazandırmak ve onları okullardaki psikolojik danışmanlık ve rehberlik çalışmalarına aktif olarak katılmaları konusunda cesaretlendirmektir. Ayrıca psikolojik danışmanlık ve rehberliğin temellerini, psikolojik danışmanlık ve rehberlik, rehberliğin amaçları, rehberliğin ilkelerini anlamalarını sağlayarak rehberlik çalışmalarında kendilerinden beklenen işlevin farkına varmalarını sağlamak ve bu konuda birtakım uygulama becerileri edinmelerine yardımcı olmak amaçlanmaktadır. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Dr. Öğr. Üyesi Bilge ÖZTÜRK |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Eğitimde rehberlik hizmetlerinin yeri ve önemini kavrayabilecekler | 2 | Okullardaki öğrenci kişilik hizmetleri hakkında fikir sahibi olacaklar | 3 | Öğrenciyi tanıma teknikleri hakkında bilgi ve beceri sahibi olacaklar | 4 | Okullarda yapacağı rehberlik çalışmaları hakkında ön bilgi edinebilecekler | 5 | Psikolojik danışmanın rehberlikle ilişkisini açıklayabileceklerdir |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
-Rehberliğe ilişkin temel kavramlar,
-Rehberlik hizmet türleri
-Öğrenci kişilik hizmetleri
-Psikolojik danışma ve rehberliğin bu hizmetler içerisindeki yeri
-Rehberliğin gelişimi ve ilkeleri
-Psikolojik danışma ve rehberliğin çeşitleri, servisler (hizmetler) , teknikler, örgüt ve personel,
-Alandaki yeni gelişmeler
-Öğrenciyi-bireyi tanıma teknikleri
-Öğretmenin yapacağı rehberlik görevleri
-Rehber-öğretmen işbirliği ve önemi
-Eğitimde rehberlik hizmetlerinin yeri ve önemi |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | 1.Hafta Rehberliğin Tanımı, Amacı, Kapsamı
| | | 2 | 2.Hafta Psikolojik Danışmanlık ve Rehberliğin Temelleri
| | | 3 | 3.Hafta Psikolojik Danışmanlık ve Rehberlik, Mesleki Rehberlik
| | | 4 | 4.Hafta Rehberliğin Amaçları
| | | 5 | 5.Hafta Eğitsel Rehberlik
| | | 6 | 6.Hafta Rehberliğin İlkeleri
| | | 7 | 7.Hafta Öğrenci Kişilik Hizmetleri ve Rehberlik
| | | 8 | 8.Hafta Ara sınav
| | | 9 | 9.Hafta Psikolojik Danışmanlık ve Rehberliğin Geliştirilmesi
| | | 10 | 10.Hafta Psikolojik Danışmanlık ve Psikoterapi
| | | 11 | 11.Hafta Psikolojik Danışmanlık ve Rehberliğin Etik Kuralları
| | | 12 | 12.Hafta Psikolojik Danışmanlık ve Rehberlikte Araştırma
| | | 13 | 13.Hafta Psikolojik Danışmanlık ve Rehberlikte Araştırma
| | | 14 | 14.Hafta Psikolojik Danışmanlık ve Rehberlikte Değerlendirme
| | | 15 | 15.Hafta Psikolojik Danışmanlık ve Rehberlikte Değerlendirme
| | | 16 | Final | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Aydın, B. (Ed., 2012). Rehberlik (4. Baskı). Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık.
Kaya, A. (Ed., 2016). Psikolojik danışma ve rehberlik (11. Baskı). Ankara: Anı Yayıncılık. |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 13 | 3 | 39 |
Bireysel Çalışma | 10 | 2 | 20 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 2 | 10 | 20 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 2 | 20 | 40 |
Okuma | 15 | 2 | 30 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 2 | 2 | 3 | 1 | 3 | 3 | 3 | 1 | 1 | 1 | | 4 | ÖÇ2 | 2 | 2 | 3 | 1 | 3 | 3 | 3 | 1 | 1 | 1 | 2 | 4 | ÖÇ3 | 2 | 2 | 4 | 1 | 3 | 3 | 3 | 1 | 1 | 1 | 2 | 4 | ÖÇ4 | 2 | 2 | 3 | 1 | 3 | 3 | 3 | 1 | 1 | 1 | 2 | 4 | ÖÇ5 | 2 | 2 | 3 | 1 | 3 | 3 | 3 | 1 | 1 | 1 | 2 | 4 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|