BAYBURT ÜNİVERSİTESİ Bilgi Paketi / Ders Kataloğu

Anasayfa Bayburt Üniversitesi Hakkında Derece Programları Öğrenciler için genel bilgiler
Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
F411MBRehberlikZorunlu475
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Bu dersin amacı Fen Bilgisi Öğretmenliği Lisans Programındaki öğrencilerin hizmet öncesinde rehberlik anlayışını kazandırmak ve onları okullardaki psikolojik danışmanlık ve rehberlik çalışmalarına aktif olarak katılmaları konusunda cesaretlendirmektir. Ayrıca psikolojik danışmanlık ve rehberliğin temellerini, psikolojik danışmanlık ve rehberlik, rehberliğin amaçları, rehberliğin ilkelerini anlamalarını sağlayarak rehberlik çalışmalarında kendilerinden beklenen işlevin farkına varmalarını sağlamak ve bu konuda birtakım uygulama becerileri edinmelerine yardımcı olmak amaçlanmaktadır.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Dr. Öğr. Üyesi Bilge ÖZTÜRK
Öğrenme Çıktıları
1Eğitimde rehberlik hizmetlerinin yeri ve önemini kavrayabilecekler
2Okullardaki öğrenci kişilik hizmetleri hakkında fikir sahibi olacaklar
3Öğrenciyi tanıma teknikleri hakkında bilgi ve beceri sahibi olacaklar
4Okullarda yapacağı rehberlik çalışmaları hakkında ön bilgi edinebilecekler
5Psikolojik danışmanın rehberlikle ilişkisini açıklayabileceklerdir
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
-Rehberliğe ilişkin temel kavramlar, -Rehberlik hizmet türleri -Öğrenci kişilik hizmetleri -Psikolojik danışma ve rehberliğin bu hizmetler içerisindeki yeri -Rehberliğin gelişimi ve ilkeleri -Psikolojik danışma ve rehberliğin çeşitleri, servisler (hizmetler) , teknikler, örgüt ve personel, -Alandaki yeni gelişmeler -Öğrenciyi-bireyi tanıma teknikleri -Öğretmenin yapacağı rehberlik görevleri -Rehber-öğretmen işbirliği ve önemi -Eğitimde rehberlik hizmetlerinin yeri ve önemi
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
11.Hafta Rehberliğin Tanımı, Amacı, Kapsamı
22.Hafta Psikolojik Danışmanlık ve Rehberliğin Temelleri
33.Hafta Psikolojik Danışmanlık ve Rehberlik, Mesleki Rehberlik
44.Hafta Rehberliğin Amaçları
55.Hafta Eğitsel Rehberlik
66.Hafta Rehberliğin İlkeleri
77.Hafta Öğrenci Kişilik Hizmetleri ve Rehberlik
88.Hafta Ara sınav
99.Hafta Psikolojik Danışmanlık ve Rehberliğin Geliştirilmesi
1010.Hafta Psikolojik Danışmanlık ve Psikoterapi
1111.Hafta Psikolojik Danışmanlık ve Rehberliğin Etik Kuralları
1212.Hafta Psikolojik Danışmanlık ve Rehberlikte Araştırma
1313.Hafta Psikolojik Danışmanlık ve Rehberlikte Araştırma
1414.Hafta Psikolojik Danışmanlık ve Rehberlikte Değerlendirme
1515.Hafta Psikolojik Danışmanlık ve Rehberlikte Değerlendirme
16Final
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Aydın, B. (Ed., 2012). Rehberlik (4. Baskı). Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık. Kaya, A. (Ed., 2016). Psikolojik danışma ve rehberlik (11. Baskı). Ankara: Anı Yayıncılık.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı122
Derse Katılım13339
Bireysel Çalışma10220
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma21020
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma22040
Okuma15230
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)152
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12
ÖÇ12231333111 4
ÖÇ2223133311124
ÖÇ3224133311124
ÖÇ4223133311124
ÖÇ5223133311124
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek