Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | F409MB | Okul Deneyimi | Zorunlu | 4 | 7 | 5 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Sınıf ortamını ve okul ortamını tanımak ve gözlemlemek, okuldaki işleyiş hakkında bilgi toplamak, gerçek sınıf ortamlarında sınıf yönetimi, sınıf organizasyonu ve grup çalışması gibi konularda gözlemler ve uygulamalar yapmak. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Doç. Dr. Fatih GÜRBÜZ, Dr. Öğr. Üyesi Ufuk TÖMAN, Dr. Öğr. Üyesi Murat ABDİOĞLU, Dr. Öğr. Üyesi Bilge ÖZTÜRK, Öğr. Gör. Abdurrahman SEFALI |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Öğrenciler öğrencinin ve öğretmenin gün boyunca okuldaki faaliyetlerini öğrenecek | 2 | Öğrenciler okulun işleyişini ve okulda uyulacak kuralları öğrenecek ve uygulayabilecek | 3 | Öğrenciler sınıf ortamında gerçek uygulamalara katılarak dersi yürütebilecek | 4 | Öğrenciler bireysel uygulamaları öğrenecek ve derslerde kullanabilecek | 5 | Öğrenciler sınıfı ve okulu öğretmen adayı olarak gözlemleyecek ve değerlendirebilecek |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Öğretmenin ve bir öğrencinin okuldaki bir gününü gözlemleme, öğretmenin bir dersi işlerken dersi nasıl düzenlediğini, dersi hangi aşamalara böldüğünü, öğretim yöntem ve tekniklerini nasıl uyguladığını, derste ne tür etkinliklerden yararlandığını, dersin yönetimi için ve sınıfın kontrolü için öğretmenin neler yaptığını, öğretmenin dersi nasıl bitirdiğini ve öğrenci çalışmalarını nasıl değerlendirdiğini gözlemleme, okulun örgüt yapısını, okul müdürünün görevini nasıl yaptığını ve okulun içinde yer aldığı toplumla ilişkilerini inceleme, okul deneyimi çalışmalarını yansıtan portfolyo hazırlama. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | 1 Öğretmenin okuldaki bir gününü gözlemleme Uygulama
| | | 2 | 2 Öğrencinin okuldaki bir gününü gözlemleme Uygulama
| | | 3 | 3 Öğretmenin bir dersi işlerken dersi nasıl düzenlediğini gözlemleme Uygulama
| | | 4 | 4 Öğretmenin dersi hangi aşamalara böldüğünü gözlemleme Uygulama
| | | 5 | 5 Öğretmenin öğretim yöntem ve tekniklerini nasıl uyguladığını gözlemleme Uygulama
| | | 6 | 6 Öğretmenin derste ne tür etkinliklerden yararlandığını gözlemleme Uygulama
| | | 7 | 7 Öğretmenin dersin yönetimi için neler yaptığını gözlemleme Uygulama
| | | 8 | 8 Ara sınav
| | | 9 | 9 Öğretmenin sınıfın kontrolü için neler yaptığını gözlemleme Uygulama
| | | 10 | 10 Öğretmenin dersi nasıl bitirdiğini gözlemleme Uygulama
| | | 11 | 11 Öğretmenin öğrenci çalışmalarını nasıl değerlendirdiğini gözlemleme Uygulama
| | | 12 | 12 Okulun örgüt yapısını inceleme Uygulama
| | | 13 | 13 Okul müdürünün görevini nasıl yaptığını inceleme Uygulama
| | | 14 | 14 Okulun içinde yer aldığı toplumla ilişkilerini inceleme Uygulama
| | | 15 | 15 Okul deneyimi çalışmalarını yansıtan portfolyo hazırlama. Uygulama
| | | 16 | 16 Final Sınavı
| | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Ders Kitabı:
Yiğit, N. (Ed). (2006). Kuramdan Uygulamaya Okul Deneyimi ve Öğretmenlik Uygulaması, Celepler Matbaacılık, Trabzon.
Yardımcı Kitaplar:
• MEGEB. Fakülte-Okul İşbirliği. YÖK/Dünya Bankası, Ankara,1998.
|
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Uygulama/Pratik | 10 | 4 | 40 |
Bireysel Çalışma | 14 | 2 | 28 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 15 | 15 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 20 | 20 |
Okuma | 10 | 2 | 20 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | | 5 | | | | | | | | | | | ÖÇ2 | 4 | | | | | | | | | | | | ÖÇ3 | | | 3 | | | | | | | | | | ÖÇ4 | | | | 5 | | | | | | | | | ÖÇ5 | | | | | | | | | | | | |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|