Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | F407MB | Özel Eğitim | Zorunlu | 4 | 7 | 4 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Bu dersin amacı Fen Bilgisi Öğretmenliği Lisans Programı öğrencilerine özel eğitim ve özel eğitimin amaçları hakkında genel g-Bilgiler kazandırmaktır. Dahası lisans öğrencilerinin bu dersi tamamladıktan sonra; özel eğitime gereksinimi olan öğrenciler ve bunların genel özellikleri hakkında bilgi edinmeleri, öğrencilerin gereksinim ve yetersizliklerinin nedenlerini bilmeleri, değerlendirmeleri ve bu öğrencileri tanıma süreçlerine ilişkin alt yapı oluşturmaları hedeflenmektedir. Ayrıca özel eğitime ihtiyacı olan öğrencilere verilecek eğitim-öğretim hizmeti hakkında bilgi edinmeleri amaçlanmaktadır. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Dr. Öğr. Üyesi Bilge ÖZTÜRK |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Özel eğitimin temel kavramlarını ve özel eğitimin genel prosedürünü açıklayabilecektir. | 2 | Özel eğitim personelinin rol ve sorumluluklarını tanımlayabilecektir. Özel eğitimle ilgili yasa ve yönetmelikleri tartışabilecektir. | 3 | Zihinsel engelli çocukları tanımlayabilecektir. Otizm spektrum bozukluğu olan çocukları tanımlayabilecektir. | 4 | İşitme bozukluğu olan çocukları tanımlayabilecektir. Görme bozukluğu olan çocukları betimleyebilecektir. | 5 | Öğrenme güçlüğü çeken çocukları tanımlayabilecektir. | 6 | Duygusal ve davranışsal bozukluğu olan çocukları tanımlayabilecektir. | 7 | Dil ve konuşma bozukluğu olan çocukları tanımlayabilecektir. | 8 | Üstün yetenekli ve yetenekli çocukları tanımlayabilecektir. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
-Özel eğitim nedir? Özel eğitime yönelik temel kavramlar
-Özel eğitimin tarihsel süreci ve özel eğitimin ilkeleri ilkeleri
-Özel eğitimle ilgili gerçekleştirilen yasal düzenlemeler
-Bireyselleştirilmiş öğretim
-Özel eğitimde tanı ve değerlendirme
-Kaynaştırma eğitimi
-Destek özel eğitim hizmetleri
-Ailenin eğitime katılımı ve aileyle işbirliği
-Farklı yetersizlik gruplarının özellikleri
-Farklı yetenek gruplarının özellikleri
-Farklı gruplar için eğitim-öğretim yaklaşımları, stratejileri, yöntem ve teknikleri
-Sınıf yönetiminde kullanılabilecek etkili yöntemler
-Davranış yönetimi. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Özel eğitim nedir?
Özel eğitime yönelik temel kavramlar
Özel eğitimin tarihsel gelişimi | | | 2 | Özel eğitimde tanılama, değerlendirme, yerleştirme
| | | 3 | Kaynaştırma ve destek eğitim hizmetleri
| | | 4 | Aile eğitimi
| | | 5 | Zihin yetersizliği olan çocukların özellikleri ve eğitimleri
| | | 6 | İşitme yetersizliği olan çocukların özellikleri ve eğitimleri
| | | 7 | Görme yetersizliği olan çocukların özellikleri ve eğitimleri
| | | 8 | Ara sınav | | | 9 | Otizm spektrum bozukluğu olan çocukların özellikleri ve eğitimleri
| | | 10 | Bedensel yetersizliği olan çocukların özellikleri ve eğitimleri
| | | 11 | Öğrenme güçlüğü olan çocukların özellikleri ve eğitimleri
| | | 12 | Duygu ve davranış bozukluğu olan çocukların özellikleri ve eğitimleri
| | | 13 | Dil ve konuşma bozukluğu olan çocukların özellikleri ve eğitimleri
| | | 14 | Üstün yetenekli olan çocukların özellikleri ve eğitimleri
| | | 15 | Genel değerlendirme
| | | 16 | Dönem sonu sınavı | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Aksoy, V. (Ed., 2016). Özel eğitim. Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık.
Baykoç, N. (Ed., 2015). Özel gereksinimli çocuklar ve özel eğitim (3. Baskı). Ankara: Eğiten Kitap.
Diken, İ.H. (Ed., 2016). Özel eğitime gereksinimi olan öğrenciler ve özel eğitim (14. Baskı). Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık. |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Bireysel Çalışma | 4 | 2 | 8 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 5 | 6 | 30 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 8 | 10 | 80 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 2 | 2 | 3 | 1 | 4 | 4 | 3 | 3 | 2 | 1 | 3 | 5 | ÖÇ2 | 2 | 2 | 3 | | 4 | 3 | 3 | 3 | 2 | 1 | 4 | 5 | ÖÇ3 | 2 | | 3 | 1 | 4 | 2 | 3 | 3 | 2 | 1 | 4 | 5 | ÖÇ4 | 2 | 2 | 3 | 1 | 4 | 2 | 3 | 3 | 2 | 1 | 4 | 5 | ÖÇ5 | 2 | 2 | 3 | 1 | 4 | 2 | 3 | 3 | 2 | 1 | 4 | 5 | ÖÇ6 | 2 | 2 | 3 | 1 | 4 | 2 | 3 | 3 | 2 | 1 | 4 | 5 | ÖÇ7 | 2 | 2 | 3 | 1 | 4 | 2 | 3 | 3 | 2 | 1 | 4 | 5 | ÖÇ8 | 2 | 2 | 3 | 1 | 4 | 2 | 3 | 3 | 2 | 1 | 4 | 5 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|