BAYBURT ÜNİVERSİTESİ Bilgi Paketi / Ders Kataloğu

Anasayfa Bayburt Üniversitesi Hakkında Derece Programları Öğrenciler için genel bilgiler
Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
F407MBÖzel EğitimZorunlu474
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Bu dersin amacı Fen Bilgisi Öğretmenliği Lisans Programı öğrencilerine özel eğitim ve özel eğitimin amaçları hakkında genel g-Bilgiler kazandırmaktır. Dahası lisans öğrencilerinin bu dersi tamamladıktan sonra; özel eğitime gereksinimi olan öğrenciler ve bunların genel özellikleri hakkında bilgi edinmeleri, öğrencilerin gereksinim ve yetersizliklerinin nedenlerini bilmeleri, değerlendirmeleri ve bu öğrencileri tanıma süreçlerine ilişkin alt yapı oluşturmaları hedeflenmektedir. Ayrıca özel eğitime ihtiyacı olan öğrencilere verilecek eğitim-öğretim hizmeti hakkında bilgi edinmeleri amaçlanmaktadır.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Dr. Öğr. Üyesi Bilge ÖZTÜRK
Öğrenme Çıktıları
1 Özel eğitimin temel kavramlarını ve özel eğitimin genel prosedürünü açıklayabilecektir.
2Özel eğitim personelinin rol ve sorumluluklarını tanımlayabilecektir. Özel eğitimle ilgili yasa ve yönetmelikleri tartışabilecektir.
3Zihinsel engelli çocukları tanımlayabilecektir. Otizm spektrum bozukluğu olan çocukları tanımlayabilecektir.
4İşitme bozukluğu olan çocukları tanımlayabilecektir. Görme bozukluğu olan çocukları betimleyebilecektir.
5 Öğrenme güçlüğü çeken çocukları tanımlayabilecektir.
6 Duygusal ve davranışsal bozukluğu olan çocukları tanımlayabilecektir.
7Dil ve konuşma bozukluğu olan çocukları tanımlayabilecektir.
8 Üstün yetenekli ve yetenekli çocukları tanımlayabilecektir.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
-Özel eğitim nedir? Özel eğitime yönelik temel kavramlar -Özel eğitimin tarihsel süreci ve özel eğitimin ilkeleri ilkeleri -Özel eğitimle ilgili gerçekleştirilen yasal düzenlemeler -Bireyselleştirilmiş öğretim -Özel eğitimde tanı ve değerlendirme -Kaynaştırma eğitimi -Destek özel eğitim hizmetleri -Ailenin eğitime katılımı ve aileyle işbirliği -Farklı yetersizlik gruplarının özellikleri -Farklı yetenek gruplarının özellikleri -Farklı gruplar için eğitim-öğretim yaklaşımları, stratejileri, yöntem ve teknikleri -Sınıf yönetiminde kullanılabilecek etkili yöntemler -Davranış yönetimi.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Özel eğitim nedir? Özel eğitime yönelik temel kavramlar Özel eğitimin tarihsel gelişimi
2 Özel eğitimde tanılama, değerlendirme, yerleştirme
3 Kaynaştırma ve destek eğitim hizmetleri
4 Aile eğitimi
5Zihin yetersizliği olan çocukların özellikleri ve eğitimleri
6 İşitme yetersizliği olan çocukların özellikleri ve eğitimleri
7 Görme yetersizliği olan çocukların özellikleri ve eğitimleri
8Ara sınav
9Otizm spektrum bozukluğu olan çocukların özellikleri ve eğitimleri
10 Bedensel yetersizliği olan çocukların özellikleri ve eğitimleri
11Öğrenme güçlüğü olan çocukların özellikleri ve eğitimleri
12Duygu ve davranış bozukluğu olan çocukların özellikleri ve eğitimleri
13 Dil ve konuşma bozukluğu olan çocukların özellikleri ve eğitimleri
14Üstün yetenekli olan çocukların özellikleri ve eğitimleri
15Genel değerlendirme
16Dönem sonu sınavı
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Aksoy, V. (Ed., 2016). Özel eğitim. Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık. Baykoç, N. (Ed., 2015). Özel gereksinimli çocuklar ve özel eğitim (3. Baskı). Ankara: Eğiten Kitap. Diken, İ.H. (Ed., 2016). Özel eğitime gereksinimi olan öğrenciler ve özel eğitim (14. Baskı). Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı122
Bireysel Çalışma428
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma5630
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma81080
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)121
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12
ÖÇ1223144332135
ÖÇ2223 43332145
ÖÇ32 3142332145
ÖÇ4223142332145
ÖÇ5223142332145
ÖÇ6223142332145
ÖÇ7223142332145
ÖÇ8223142332145
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek