BAYBURT ÜNİVERSİTESİ Bilgi Paketi / Ders Kataloğu

Anasayfa Bayburt Üniversitesi Hakkında Derece Programları Öğrenciler için genel bilgiler
Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
F316MBÖlçme ve DeğerlendirmeZorunlu364
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Öğrencilerin eğitimde kullanılan temel ölçme araçları ile ilgili temel bilgi ve becerilere sahip olması
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Dr. Öğr. Üyesi Mesut ÖZTÜRK
Öğrenme Çıktıları
1Öğretimde kullanılan ölçme ve değerlendirme kavramlarını tanımlayacak.
2Ölçme aracı geliştirmede kullanılan istatistikleri açıklayacak.
3Performans değerlendirme amaçlı ölçme aracı hazırlayacak.
4Ölçme aracının geçerliğini ve güvenirliğini belirleyecek
5Ölçme aracından elde edilen sonuçları değerlendirecek.
6Öğrenme çıktılarını değerlendirip nota dönüştürecek.
7Eğitimde kullanılan çağdaş ölçme ve değerlendirme yaklaşım, yöntem ve tekniklerini bilecek.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Ölçme ve değerlendirme ile ilgili temel kavramlar, ölçmede hata, ölçme araçlarında bulunması istenen nitelikler (güvenirlik, geçerlik, kullanışlılık), eğitimde kullanılan ölçme araçları ve özellikleri, Test yapısı ve madde analizi, ölçme sonuçları üzerinde yapılan temel istatistiksel işlemler.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
11- Dersin Amacı, İçeriği, Kaynaklar ve İşlenişin Tanıtımı
22- Ölçme kavramını ve çeşitleri açıklanır ve örnekler verilir.
33- Değerlendirme kavramı ve türleri açıklanır ve örnekler verilir.
44- Ölçek çeşitleri yorumlanır ve türleri açıklanır ve örnek verilir.
55- Ölçmede hata türleri yorumlanır.
66- Ölçmede geçerlik ve güvenirlik arasındaki ilişkiyi açıklar.
77- Ara Sınav
88- Ölçme tekniklerini bütün özellikleri ile tartışır.
99- Test planını hazırlar.
1010- Test analizlerini bilir ve test sorularının güçlük indekslerini ve ayırt ediciliklerini hesaplar
1111- Merkezi yığılma ölçülerinin ve merkezi dağılım ölçülerinin hesaplamalarını yapar.
1212- Test geliştirme tekniklerini kullanır.
1313- Öğrenci ürün dosyası ve performans değerlendirmenin özelliklerini tartışır.
1414- Dönem boyunca işlenen konuların genel olarak değerlendirilmesi
1515- Yarıyıl Sonu Sınavı
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Atılgan, H. (2006). Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme. Ankara: Anı Yayıncılık. Turgut, M. F. (1992). Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme Metotları. Ankara: Saydam Matbaacılık. Dokuzuncu Baskı. Özçelik, D.A. (1998). Ölçme ve Değerlendirme. Ankara: ÖSYM Yayınları.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı122
Derse Katılım13339
Bireysel Çalışma13226
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma11919
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma12020
Okuma13113
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)120
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12
ÖÇ1 4          
ÖÇ2            
ÖÇ35           
ÖÇ4  4         
ÖÇ5   5        
ÖÇ6            
ÖÇ7            
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek