BAYBURT ÜNİVERSİTESİ Bilgi Paketi / Ders Kataloğu

Anasayfa Bayburt Üniversitesi Hakkında Derece Programları Öğrenciler için genel bilgiler
Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
F314MBÖzel Öğretim Yöntemleri IZorunlu364
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Özel Öğretim Yöntemleri- I dersi öğretmen adaylarının öğretim, yöntem ve teknik ve stratejilerini Fen Bilimleri dersinde nasıl kullanabilecekleri konusunda bilgi ve beceri kazanmalarını sağlamak, bilimsel ve teknolojik alandaki gelişmelerden derslerinde nasıl yararlanabileceklerini öğrenmelerini sağlamak
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Dr. Ögr. Üyesi Ebru MAZLUM GÜVEN
Öğrenme Çıktıları
1Özel öğretim yöntemlerini öğrenir ve uygulayabilir.
2Öğrenme teorilerini kavrar.
3Ders destek materyalleri hazırlar ve uygular.
4Fen derslerinde öğretim amaçlı etkinlikler ve deneyler geliştirebilir ve uygulayabilir.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Fen öğretiminin temel amaçları, kavram öğretimi, fen öğretiminde kullanılan yöntemler ve materyaller, 4.- 8. sınıflarda uygulanan Fen Bilimleri Öğretim Programının incelenmesi (temalar, kazanımlar, öğrenme durumları, değerlendirme teknikleri, vb. ) . Ders, öğretmen ve öğrenci çalışma kitabı örneklerinin incelenip değerlendirilmesi.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Bilim ve bilimsel bilgi türleri
2Fen öğretimi, fen öğretiminin temel amaçları, fen ve teknoloji okuryazarlığı
3Fen ve teknoloji öğretim programlarının temel felsefesi ve tanıtımı
4Öğrenme ve öğrenme teorileri
5Piaget öğrenme kuramı ve örnek uygulamalar, mikro öğretim uygulamaları
6Bruner, Gagne ve Ausubel öğrenme kuramları ve örnek uygulamalar, mikro öğretim uygulamaları
7Öğrenme halkası yaklaşımı ve örnek uygulamalar, mikro öğretim uygulamaları
8Ara Sınav
9Yapılandırmacı öğrenme kuramı ve özellikleri, mikro öğretim uygulamaları
10Yapılandırmacı kuramın öğretim modelleri (4E, 5E ve 7E) ve örnek uygulamalar, mikro öğretim uygulamaları
11Çoklu zeka kuramı ve örnek uygulamalar, mikro öğretim uygulamaları
12Kavram öğretimi, önemi ve kavram geliştirme süreçleri
13Mikro öğretim uygulamaları
14Kavram haritası, anlam çözümleme tablosu, kavram ağı, bilgi haritası, zihin haritası
15Mikro öğretim uygulamaları
16Final
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Ders Kitabı: Özel Öğretim Yöntemleri I-II, Orhan KARAMUSTAFAOĞLU, Anı Yayıncılık, 3. Baskı
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı122
Derse Katılım13226
Uygulama/Pratik13226
Bireysel Çalışma13113
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma11919
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma12020
Okuma13113
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)120
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12
ÖÇ1314121112111
ÖÇ2412121122111
ÖÇ3324151112111
ÖÇ4325141115111
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek