Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | F305AL | Kimyada Özel Konular | Zorunlu | 3 | 5 | 4 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Bu dersin amacı kimya bilgilerinin uygulamalarını ve gerçek hayattaki kullanımlarını öğretmektir. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Dr. Öğr. Üyesi Bilge ÖZTÜRK |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Öğrenciler atmosferin yapısını ve oluşumunu bilecek | 2 | Öğrenciler hava kirliliği, su kirliliği ve atık maddelerin oluşturduğu kirliliği bilecek ve korunma yolları önerebilecek | 3 | Öğrenciler kimyanın çevre ile olan ilişkisini bilecek | 4 | Öğrenciler kimya endüstrisi ve yaşamımızı etkilemesi konusunda bilgi sahibi olacak |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
-Hava kirliliğinin nedenleri ve etkileri (Asit yağmurları, sis kirliliği ve önlenmesi).
-Sağlığımız ve besinlerimize kimyasal bir bakış
-Dünyamızın entalpi kaynakları nelerdir?
-Sera gazları nasıl oluşur? Sera gazlarının önemi.
-Suyun yolculuğu (Nehir suyundan içme suyuna)
-Camlar ve seramiklerin kimyasal yapısı
-Kimyanın görsel sanatlarla ilişkisi nasıldır?
-Fotoğrafın kimyası.
-Korozyon kimyası nedir? ve korozyon kimyasının önemi.
-Biyolojik süreçler ve denge ve bunların kimya ile ilişkisi
-İlaç kimyası-Kan kimyası.
-Kimyasal temizlik malzemelerinin içeriği ve bu malzemelerin doğru kullanımı, Karbon esaslı malzemeler.
-Yaşam sürecinde kimya, Kimya ışığında çevre ve çevre sorunları,
-Kimyasal kirlilik ve Nükleer Enerji |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Hava kirliliğinin nedenleri ve etkileri (Asit yağmurları, sis kirliliği ve önlenmesi). | | | 2 | Sağlığımız ve besinlerimize kimyasal bir bakış | | | 3 | Dünyamızın entalpi kaynakları nelerdir? | | | 4 | Elektrodların sınıflandırılması, pH ve Referans elektrotlar | | | 5 | Sera gazları nasıl oluşur? Sera gazlarının önemi. | | | 6 | Suyun yolculuğu (Nehir suyundan içme suyuna) | | | 7 | Camlar ve seramiklerin kimyasal yapısı | | | 8 | Ara sınav | | | 9 | Kimyanın görsel sanatlarla ilişkisi nasıldır?
Fotoğrafın kimyası. | | | 10 | Korozyon kimyası nedir? ve korozyon kimyasının önemi. | | | 11 | Biyolojik süreçler ve denge ve bunların kimya ile ilişkisi | | | 12 | İlaç kimyası-Kan kimyası. | | | 13 | Kimyasal temizlik malzemelerinin içeriği ve bu malzemelerin doğru kullanımı, Karbon esaslı malzemeler. | | | 14 | Yaşam sürecinde kimya, Kimya ışığında çevre ve çevre sorunları,
Kimyasal kirlilik ve Nükleer Enerji | | | 15 | Dönem sonu sınavı | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Bağ, H., & Sürücü, A. (2012). Kimyada özel konular (3. Baskı). Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık. |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Bireysel Çalışma | 14 | 2 | 28 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 16 | 16 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 17 | 17 |
Okuma | 14 | 2 | 28 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 5 | 3 | 3 | 1 | 2 | 2 | 4 | 4 | 3 | 2 | 4 | 2 | ÖÇ2 | 5 | 3 | 3 | 1 | 2 | 2 | 4 | 4 | 3 | 2 | 5 | 2 | ÖÇ3 | 5 | 3 | 3 | 1 | 2 | 2 | 4 | 4 | 3 | 2 | 3 | 2 | ÖÇ4 | 5 | 3 | 3 | 1 | 2 | 2 | 4 | 4 | 3 | 2 | 3 | 2 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|