|
Ders Öğretim PlanıDersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | F209AL | Genel Kimya III(Analitik Kimya) | Zorunlu | 2 | 3 | 4 |
| Dersin Seviyesi | Lisans | Dersin Amacı | Çevremizde bulunan maddelerin nelerden yapıldığını hangi elementlerden ne miktarda oluştuğunu belirler. Ayrıca maddelerde bulunan element veya bileşiklerin ne miktarda bulunduklarını belirlemek için kullanılan yöntem ve kuralların öğrenilmesi ve kullanılması konusunda bilgi sağlar. | Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri | Dr. Öğr. Üyesi Bilge ÖZTÜRK | Öğrenme Çıktıları | 1 | Öğrenciler maddelerin yapılarını ve bileşenlerini öğrenecekler | 2 | Öğrenciler yapısı bilinmeyen maddelerin yapısını tayin etmeyi öğrenecek ve uygulayacaklar | 3 | Öğrenciler kimyasal işlem basamaklarını öğrenecekler |
| Öğrenim Türü | Birinci Öğretim | Dersin Ön Koşulu Olan Dersler | Yok | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok | Dersin İçeriği | -Analitik kimyanın tanımı ve amacı
-Kalitatif ve kantitatif analiz yöntemlerinin tanıtılması,
-Çözeltiler, çözücüler, çözünenler, çözünürlük, çözelti konsantrasyonları,
-Analitik kimyadaki önemli kimyasal tepkimeler: çökme, nötralleşme, kompleksleşme, redoks.
-Kimyasal denge, dengeyi etkileyen faktörler, Homojen, heterojen denge reaksiyonları,
-Asitler-bazların genel özellikleri, farklı bilim insanlarının asit-baz tanımları: zayıf asit-zayıf baz, kuvvetli asit-kuvvetli baz,
-Monoasit-monobaz, poliprotik asitler, pH ve pOH, asit-baz dengeleri, tampon çözeltiler.
-Kantitatif analiz: gravimetrik analiz, titrimetrik analiz, susuz ortam titrasyonları, kompleksometrik analiz,
-Kimyasal analizde hatalar,
-Enstrumental analiz yöntemleri. | Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği | |
1 | Analitik kimyanın tanımı ve amacı | | | 2 | Kalitatif ve kantitatif analiz yöntemlerinin tanıtılması | | | 3 | Çözeltiler, çözücüler, çözünenler, çözünürlük, çözelti konsantrasyonları. | | | 4 | Çözeltiler, çözücüler, çözünenler, çözünürlük, çözelti konsantrasyonları. | | | 5 | Analitik kimyadaki önemli kimyasal tepkimeler: çökme, nötralleşme, kompleksleşme, redoks. | | | 6 | Analitik kimyadaki önemli kimyasal tepkimeler: çökme, nötralleşme, kompleksleşme, redoks. | | | 7 | Kimyasal denge, dengeyi etkileyen faktörler, Homojen, heterojen denge reaksiyonları, | | | 8 | Ara sınav | | | 9 | Kimyasal denge, dengeyi etkileyen faktörler, Homojen, heterojen denge reaksiyonları, | | | 10 | Asitler-bazların genel özellikleri, farklı bilim insanlarının asit-baz tanımları: zayıf asit-zayıf baz, kuvvetli asit-kuvvetli baz, | | | 11 | Monoasit-monobaz, poliprotik asitler, pH ve pOH, asit-baz dengeleri, tampon çözeltiler. | | | 12 | Kantitatif analiz: gravimetrik analiz, titrimetrik analiz, susuz ortam titrasyonları, kompleksometrik analiz, | | | 13 | Kimyasal analizde hatalar | | | 14 | Enstrumental analiz yöntemleri. | | | 15 | Dönem sonu sınavı | | |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | Skoog, D.A. , West, D.M. & Holler, F.J. ,(2000). Analitik kimya (Çev. Editörleri, E. Kılıç, F.
Köseoğlu). Ankara: Bilim Yayıncılık. | Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları | | Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
| İş Yükü Hesaplaması | |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 | Final Sınavı | 1 | 1 | 1 | Derse Katılım | 14 | 4 | 56 | Bireysel Çalışma | 14 | 2 | 28 | Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 14 | 14 | Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 14 | 14 | Okuma | 1 | 6 | 6 | |
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi | ÖÇ1 | 5 | 2 | 4 | 1 | 3 | 2 | 4 | 5 | 5 | 4 | 2 | 3 | ÖÇ2 | 5 | 2 | 4 | 1 | 3 | 2 | 4 | 5 | 5 | 4 | 2 | 3 | ÖÇ3 | 5 | 2 | 4 | 1 | 3 | 2 | 4 | 5 | 5 | 4 | 2 | 3 |
| * Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
|
|