BAYBURT ÜNİVERSİTESİ Bilgi Paketi / Ders Kataloğu

Anasayfa Bayburt Üniversitesi Hakkında Derece Programları Öğrenciler için genel bilgiler
Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
F207ALGenel Fizik III Lab. Zorunlu233
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Öğretmen adaylarının Genel Fizik-I dersinde öğrendikleri teorik bilgileri uygulama ortamları oluşturarak, bilginin öğrenilmesine ve kullanılmasına katkı sağlamak
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Doç. Dr. Fatih GÜRBÜZ
Öğrenme Çıktıları
1kalorimetre kabını tanıyacak ve bunu kullanarak ısının mekanik eşdeğerini hesaplayabilecek
2çeşitli maddelerin boyca uzama katsayılarını deneysel olarak hesaplayabilecek
3aynalarda yansıma kurallarını anlayacak ve görüntüleri oluşturabilecek
4ince ve kalın kenarlı merceklerde ışığın davranışını deneylerle gösterebilecek
5Doppler olayını deneylerle ispatlayabilecek
6sesin oluşumu ve yayılmasını deneylerle gösterebilecek
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Kalorinin mekanik eşdeğeri, boyca genleşme katsayısının tayini ve katıların ısı iletkenliği, yansıma kanunları ve düzlem aynada görüntünün özellikleri, çukur ve tümsek aynada ışın çizimleri ve görüntünün özellikleri, ince ve kalın kenarlı merceklerde ışın çizimleri ve görüntü oluşumu, ışığın ortam değiştirirken izlediği yollar ve ışık prizması, çift yarıkta girişim, rezonans, su dalgalarının girişimi ve Doppler olayı, sesin yayılması, ses dalgalarının oluşumu ve yayılması, sesin soğurulması, sesin yansıması ve yankı oluşumu. Bu konuların günlük yaşamdan örneklerle zenginleştirilmesi ve 4. - 8. sınıflarda uygulanan Fen ve Teknoloji Öğretim Programı ile ilişkilendirilmesi.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Laboratuarın amaçları ve deney raporu hazırlama.
2kalorinin mekanik eşdeğeri, boyca genleşme katsayısının tayini ve katıların ısı iletkenliği
3kalorinin mekanik eşdeğeri, boyca genleşme katsayısının tay ini ve katıların ısı iletkenliği
4yansıma kanunları ve düzlem aynada görüntünün özellikleri
5yansıma kanunları ve düzlem aynada görüntünün özellikleri
6çukur ve tümsek aynada ışın çizimleri ve görüntünün özellikleri
7ince ve kalın kenarlı merceklerde ışın çizimleri ve görüntü oluşumu
8ışığın ortam değiştirirken izlediği yollar ve ışık prizması, çift yarıkta girişim
9Arasınav
10rezonans, su dalgalarının girişimi ve doppler olayı
11rezonans, su dalgalarının girişimi ve doppler olayı
12sesin yayılması, ses dalgalarının oluşumu ve yayılması
13sesin soğurulması, sesin yansıması ve yankı oluşumu
14sesin soğurulması, sesin yansıması ve yankı oluşumu
15bu konuların günlük yaşamdan örneklerle zenginleştirilmesi ve 4.-8. sınıflarda uygulanan fen ve teknoloji öğretim programı ile ilişkilendirilmesi
16Dönem sonu sınavı
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Ders Kitabı: Aksoy, O., Turgut, M. F.(çev.), 1964; PSSC Fizik Laboratuarı klavuzu, Milli Eğitim Basımevi, Ankara Yardımcı Kitaplar: 1.MEB 1989 İlköğretim Fen ve Tabiat Deney Kitabı, Ders Aletleri Yapım Merkezi, Ankara 2.Serway, R.A. 1990; Fen ve Mühendislik için Fizik, (Çev. Ed.; Çolakoğlu, K. 1995), Palme Yayıncılık, Ankara. 3.Orbay, M. ve Öner, F. (2007), Genel fizik, Pegem A Yayıncılık, Ankara.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı111
Uygulama/Pratik14228
Laboratuvar14228
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma11010
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma11010
Okuma14114
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)92
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12
ÖÇ1 5          
ÖÇ25           
ÖÇ34           
ÖÇ4  5         
ÖÇ5   4        
ÖÇ6            
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek