|
Ders Öğretim PlanıDersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | F207AL | Genel Fizik III Lab. | Zorunlu | 2 | 3 | 3 |
| Dersin Seviyesi | Lisans | Dersin Amacı | Öğretmen adaylarının Genel Fizik-I dersinde öğrendikleri teorik bilgileri uygulama ortamları oluşturarak, bilginin öğrenilmesine ve kullanılmasına katkı sağlamak | Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri | Doç. Dr. Fatih GÜRBÜZ | Öğrenme Çıktıları | 1 | kalorimetre kabını tanıyacak ve bunu kullanarak ısının mekanik eşdeğerini hesaplayabilecek | 2 | çeşitli maddelerin boyca uzama katsayılarını deneysel olarak hesaplayabilecek | 3 | aynalarda yansıma kurallarını anlayacak ve görüntüleri oluşturabilecek | 4 | ince ve kalın kenarlı merceklerde ışığın davranışını deneylerle gösterebilecek | 5 | Doppler olayını deneylerle ispatlayabilecek | 6 | sesin oluşumu ve yayılmasını deneylerle gösterebilecek |
| Öğrenim Türü | Birinci Öğretim | Dersin Ön Koşulu Olan Dersler | Yok | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok | Dersin İçeriği | Kalorinin mekanik eşdeğeri, boyca genleşme katsayısının tayini ve katıların ısı iletkenliği, yansıma kanunları ve düzlem aynada görüntünün özellikleri, çukur ve tümsek aynada ışın çizimleri ve görüntünün özellikleri, ince ve kalın kenarlı merceklerde ışın çizimleri ve görüntü oluşumu, ışığın ortam değiştirirken izlediği yollar ve ışık prizması, çift yarıkta girişim, rezonans, su dalgalarının girişimi ve Doppler olayı, sesin yayılması, ses dalgalarının oluşumu ve yayılması, sesin soğurulması, sesin yansıması ve yankı oluşumu. Bu konuların günlük yaşamdan örneklerle zenginleştirilmesi ve 4. - 8. sınıflarda uygulanan Fen ve Teknoloji Öğretim Programı ile ilişkilendirilmesi. | Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği | |
1 | Laboratuarın amaçları ve deney raporu hazırlama. | | | 2 | kalorinin mekanik eşdeğeri, boyca genleşme katsayısının tayini ve katıların ısı iletkenliği | | | 3 | kalorinin mekanik eşdeğeri, boyca genleşme katsayısının tay ini ve katıların ısı iletkenliği | | | 4 | yansıma kanunları ve düzlem aynada görüntünün özellikleri | | | 5 | yansıma kanunları ve düzlem aynada görüntünün özellikleri | | | 6 | çukur ve tümsek aynada ışın çizimleri ve görüntünün özellikleri | | | 7 | ince ve kalın kenarlı merceklerde ışın çizimleri ve görüntü oluşumu | | | 8 | ışığın ortam değiştirirken izlediği yollar ve ışık prizması, çift yarıkta girişim | | | 9 | Arasınav | | | 10 | rezonans, su dalgalarının girişimi ve doppler olayı | | | 11 | rezonans, su dalgalarının girişimi ve doppler olayı | | | 12 | sesin yayılması, ses dalgalarının oluşumu ve yayılması | | | 13 | sesin soğurulması, sesin yansıması ve yankı oluşumu | | | 14 | sesin soğurulması, sesin yansıması ve yankı oluşumu | | | 15 | bu konuların günlük yaşamdan örneklerle zenginleştirilmesi ve 4.-8. sınıflarda uygulanan fen ve teknoloji öğretim programı ile ilişkilendirilmesi | | | 16 | Dönem sonu sınavı | | |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | Ders Kitabı:
Aksoy, O., Turgut, M. F.(çev.), 1964; PSSC Fizik Laboratuarı klavuzu, Milli Eğitim Basımevi, Ankara
Yardımcı Kitaplar:
1.MEB 1989 İlköğretim Fen ve Tabiat Deney Kitabı, Ders Aletleri Yapım Merkezi, Ankara
2.Serway, R.A. 1990; Fen ve Mühendislik için Fizik, (Çev. Ed.; Çolakoğlu, K. 1995), Palme Yayıncılık, Ankara.
3.Orbay, M. ve Öner, F. (2007), Genel fizik, Pegem A Yayıncılık, Ankara.
| Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları | | Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
| İş Yükü Hesaplaması | |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 | Final Sınavı | 1 | 1 | 1 | Uygulama/Pratik | 14 | 2 | 28 | Laboratuvar | 14 | 2 | 28 | Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 | Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 | Okuma | 14 | 1 | 14 | |
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi | ÖÇ1 | | 5 | | | | | | | | | | | ÖÇ2 | 5 | | | | | | | | | | | | ÖÇ3 | 4 | | | | | | | | | | | | ÖÇ4 | | | 5 | | | | | | | | | | ÖÇ5 | | | | 4 | | | | | | | | | ÖÇ6 | | | | | | | | | | | | |
| * Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
|
|