Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | F201AL | Genel Biyoloji I | Zorunlu | 2 | 3 | 5 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Bu dersin amacı, öğrencilere biyolojinin tarihçesi hakkında genel bilgiler, hücre, doku ve organlar ve canlılar âlemini tanıma ve canlılar âlemi hakkında temel bilgileri kazandırmaktır. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Öğr.Gör. Abdurrahman SEFALI |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Biyolojinin tarihsel gelişimini kavrayacak | 2 | Canlı varlıkların özelliklerini kavrayacak | 3 | Hücrenin yapısını inceleyecek ve canlılık için önemini açıklayabilecek | 4 | Bölünme ve çoğalmanın esaslarını kavrayacak | 5 | Canlı organ ve sistemlerini kavrayacak |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Biyolojinin tanımı, alanları, önemi, yaşantımıza etkisi ve biyolojinin tarihsel gelişimine kısa bir bakış. Biyolojinin önemli dalları. Canlıların çeşitliliği ve sınıflandırılması: Canlı ve Cansız yapılar. Canlılar bilimi: Virüsler, Bakteriler (Archae ve gerçek bakteriler), Ökaryotlar (Protistalar. Mantarlar. Bitkiler. Hayvanlar) Tür Kavramı ve Taksonomik Yapılar. Virüsler. Moneralar. Protistalar. Mantarlar. Bitkilerin yapısı ve özellikleri. Canlılığın Temel Birimi: Hücre, Hücrenin yapısı ve işlevi. Hücre zarı, sitoplazma ve organeller. Çekirdek. Hücre Bölünmesi; Mitoz bölünme, Mayoz bölünme ve Kontrolsüz hücre bölünmesi. Dokular: Bitkisel dokular; Bölünür doku, Değişmez doku. Bitkisel Organlar ve Yapıları: Vegetatif organlar, Generatif organlar. Çiçeksiz ve çiçekli bitkilerde üreme, döllenme ve gelişme. Hayvanların sınıflandırılması: Hayvanları benzerlik ve farklılıklarına göre sınıflandırma, bu özelliklerinden kaynaklanan yaşam biçimleri (beslenmeleri, doğadaki yerleri gibi). |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | 1- Dersin planlanması, öğrencilerin yapması gerekenler, sınav tarihleri
| | | 2 | 2- Biyolojiye giriş, biyolojinin alanları ve biyolojinin alt dalları ile canlı ve cansız varlıklar | | | 3 | 3- Hücre, hücre bölünmeleri, organlar ve dokular | | | 4 | 4- Virüsler, Prokaryot canlılar | | | 5 | 5- Ökaryotik canlılar ve tek hücreliler | | | 6 | 6- Bitkiler Âlemi | | | 7 | 7- Mantarlar | | | 8 | 8- Ara sınav
| | | 9 | 9- Hayvanlar Âlemi-Omurgasızlar | | | 10 | 10- Omurgasızlara-Omurgalılar | | | 11 | 11- Omurgalılar- Memeliler | | | 12 | 12- Memeliler | | | 13 | 13- Biyoçeşitlilik | | | 14 | 14- Ekosistem ve Ekoloji
| | | 15 | 15- Yarıyıl Sonu Sınavı
| | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
1. Campbell, N. A. (1997). Biologie, Spektrum Akademischer Verlag. Heidelberg-Berlin-Oxford Star C., Taggart R. (1995). Biology, The Unity and Diversity of Life, Wadsworth, U.S.A Publishing Company.
2. Kiziroğlu, İ. (2000). Genel Biyoloji Canlılar bilimi Biyoloji, Desen Yayınları, Ankara.
3. Erten, S. (2011). Canlılar Bilimi ? Canlılar Alemi, Aydan Yayıncılık, Ankara.
|
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 4 | 56 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 45 | 45 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 45 | 45 |
Okuma | 2 | 1 | 2 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | | 5 | | | | 4 | | | | | | | ÖÇ2 | 4 | | | | | | 4 | | | | | | ÖÇ3 | | | | 4 | | | | | | | | | ÖÇ4 | | | 5 | 4 | | | 5 | | | | | | ÖÇ5 | | | | | 5 | 4 | | 5 | | | | |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|