Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | AE-FB302 | Fen Öğretimi 2 | Zorunlu | 3 | 6 | 6 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Özel Öğretim Yöntemleri- I dersi öğretmen adaylarının öğretim, yöntem ve teknik ve stratejilerini Fen Bilimleri dersinde nasıl kullanabilecekleri konusunda bilgi ve beceri kazanmalarını sağlamak, bilimsel ve teknolojik alandaki gelişmelerden derslerinde nasıl yararlanabileceklerini öğrenmelerini sağlamak |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Dr. Ögr. Üyesi Ebru MAZLUM GÜVEN |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Özel öğretim yöntemlerini öğrenir ve uygulayabilir. | 2 | Öğrenme teorilerini kavrar. | 3 | Ders destek materyalleri hazırlar ve uygular. | 4 | Fen derslerinde öğretim amaçlı etkinlikler ve deneyler geliştirebilir ve uygulayabilir. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Fen öğretiminin temel amaçları, kavram öğretimi, fen öğretiminde kullanılan yöntemler ve materyaller, 4.- 8. sınıflarda uygulanan Fen Bilimleri Öğretim Programının incelenmesi (temalar, kazanımlar, öğrenme durumları, değerlendirme teknikleri, vb. ) . Ders, öğretmen ve öğrenci çalışma kitabı örneklerinin incelenip değerlendirilmesi. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Bilim ve bilimsel bilgi türleri | | | 2 | Fen öğretimi, fen öğretiminin temel amaçları, fen ve teknoloji okuryazarlığı | | | 3 | Fen ve teknoloji öğretim programlarının temel felsefesi ve tanıtımı | | | 4 | Öğrenme ve öğrenme teorileri | | | 5 | Piaget öğrenme kuramı ve örnek uygulamalar, mikro öğretim uygulamaları | | | 6 | Bruner, Gagne ve Ausubel öğrenme kuramları ve örnek uygulamalar, mikro öğretim uygulamaları | | | 7 | Öğrenme halkası yaklaşımı ve örnek uygulamalar, mikro öğretim uygulamaları | | | 8 | Ara Sınav | | | 9 | Yapılandırmacı öğrenme kuramı ve özellikleri, mikro öğretim uygulamaları | | | 10 | Yapılandırmacı kuramın öğretim modelleri (4E, 5E ve 7E) ve örnek uygulamalar, mikro öğretim uygulamaları | | | 11 | Çoklu zeka kuramı ve örnek uygulamalar, mikro öğretim uygulamaları | | | 12 | Kavram öğretimi, önemi ve kavram geliştirme süreçleri | | | 13 | Mikro öğretim uygulamaları | | | 14 | Kavram haritası, anlam çözümleme tablosu, kavram ağı, bilgi haritası, zihin haritası | | | 15 | Mikro öğretim uygulamaları | | | 16 | Final | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Ders Kitabı:
Özel Öğretim Yöntemleri I-II, Orhan KARAMUSTAFAOĞLU, Anı Yayıncılık, 3. Baskı |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 13 | 2 | 26 |
Uygulama/Pratik | 13 | 2 | 26 |
Tartışma | 1 | 1 | 1 |
Proje Hazırlama | 5 | 8 | 40 |
Proje Sunma | 2 | 2 | 4 |
Bireysel Çalışma | 13 | 1 | 13 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 19 | 19 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 20 | 20 |
Okuma | 13 | 1 | 13 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 3 | 1 | 4 | 1 | 2 | 1 | 1 | 1 | 2 | 1 | 1 | 1 | ÖÇ2 | 4 | 1 | 2 | 1 | 2 | 1 | 1 | 2 | 2 | 1 | 1 | 1 | ÖÇ3 | 3 | 2 | 4 | 1 | 5 | 1 | 1 | 1 | 2 | 1 | 1 | 1 | ÖÇ4 | 3 | 2 | 5 | 1 | 4 | 1 | 1 | 1 | 5 | 1 | 1 | 1 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|