BAYBURT ÜNİVERSİTESİ Bilgi Paketi / Ders Kataloğu

Anasayfa Bayburt Üniversitesi Hakkında Derece Programları Öğrenciler için genel bilgiler
Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
AE-FB202Fen Öğretim ProgramlarıZorunlu243
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Bu dersin amacı; fen bilgisi öğretmeni adaylarının fen bilimleri dersine yönelik günümüze kadar geliştirilmiş olan öğretim programlarından haberdar olmalarını sağlamak ve güncel programı ayrıntılarıyla öğrenmelerini desteklemektir. Ayrıca adayların program geliştirme sürecine yönelik önemli kavramları ve bileşenleri, yaklaşımları ve ilkeleri öğrenmeleri hedeflenmektedir.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Dr. Öğr. Üyesi Bilge ÖZTÜRK
Öğrenme Çıktıları
1Mevcut fen bilimleri dersi programını etkili bir şekilde tanıyacak.
2 Programdaki FTTÇ, TD ve BSBleri ayrı ayrı inceleyebilecek.
3Fen ve teknoloji okuryazarlığı hakkında bilgi sahibi olacak
4 Alternatif ölçme ve değerlendirme yaklaşımlarını bilecek.
5 Öğretim ilke, teori, strateji, yöntem ve tekniklerinin fen öğretimindeki uygulamaları hakkında bilgi sahibi olacak.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
-Öğretim programlarına ilişkin temel kavramlar; -Geçmişten günümüze fen öğretim programlarının gelişimi, -Güncel fen bilimleri dersi öğretim programının dayandığı yaklaşım,- -Güncel fen bilimleri dersi öğretim programının içeriği ve öğrencide geliştirmeyi hedeflediği beceriler, -Güncel programın öğrenme ve alt öğrenme alanları; -Güncel programdaki kazanımların sınıflara göre dağılımı ve sınırları, diğer derslerle ilişkisi, -Güncel programın ilkokul ve lise fen öğretim programlarıyla ilişkisi, -Güncel programda kullanılan yöntem, teknik, araç-gereç ve materyaller, -Güncel programın dayandığı ölçme değerlendirme yaklaşımı, -Öğretmen yeterlilikleri.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Öğretim programlarına ilişkin temel kavramlar
2Program geliştirme yaklaşımları
3Geçmişten günümüze fen öğretim programlarının gelişimi
4Güncel fen bilimleri dersi öğretim programının dayandığı yaklaşım
5Fen bilimleri dersi öğretim programlarının analizi
6Güncel fen bilimleri dersi öğretim programının içeriği ve öğrencide geliştirmeyi hedeflediği beceriler
7Güncel programın öğrenme ve alt öğrenme alanları
8 Ara sınav
9Güncel programdaki kazanımların sınıflara göre dağılımı ve sınırları, diğer derslerle ilişkisi
10Güncel programın ilkokul ve lise fen öğretim programlarıyla ilişkisi
11Güncel programda kullanılan yöntem, teknik, araç-gereç ve materyaller,
12Güncel programda kullanılan yöntem, teknik, araç-gereç ve materyaller
13Güncel programın dayandığı ölçme değerlendirme yaklaşımı
14Öğretmen yeterlilikleri
15Güncel fen programı ve önceki programlara ilişkin genel değerlendirmeler
16Dönem sonu sınavı
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Ayvacı, H.Ş. (Ed.) (2020). Fen öğretim programları. Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı122
Bireysel Çalışma111
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma4624
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma8648
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)76
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12
ÖÇ1213133212111
ÖÇ2223133212111
ÖÇ3213133212111
ÖÇ4223133212111
ÖÇ5213133212111
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek