Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | AE-FB201 | Fen Öğrenme ve Öğretim Yaklaşımları | Zorunlu | 2 | 3 | 3 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Bu ders ile öğrencilerin fen öğrenmenin ve öğretmenin anlamı; fen öğretiminin amacı ve temel ilkeleri ve fen öğretiminin tarihçesi konularında bilgi sahibi olmaları amaçlanmaktadır. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Doç. Dr. Ekrem CENGİZ |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Öğrenciler fen öğrenme ve öğretmenin anlamını kavrayacak. | 2 | Öğrenciler fen öğretiminin amacını, ilkelerini ve tarihçesini açıklayabilecek. | 3 | Öğrenciler öğrenme ve öğretme yaklaşımlarının fen öğretimindeki yansımalarını ifade edebilecek. | 4 | Öğrenciler fen eğitiminde güncel sorunlar ve eğilimler hakkında bilgi sahibi olacak. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Fen öğrenmenin ve öğretmenin anlamı; fen öğretiminin amacı ve temel ilkeleri; fen öğretiminin tarihçesi; öğrenme ve öğretim yaklaşımlarının fen öğretimine yansımaları; fen öğretiminde temel beceriler; sınıf-içi uygulama örnekleri; fen öğretiminde güncel eğilimler ve sorunlar; etkili bir fen öğretiminin bileşenleri; fen öğretimine sosyal, kültürel ve ekonomik açılardan bakış. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Fen öğrenme ve öğretmenin anlamı | | | 2 | Fen öğretiminin amacı ve temel ilkeleri | | | 3 | Fen öğretiminin amacı ve temel ilkeleri | | | 4 | Fen öğretiminin tarihi gelişimi | | | 5 | Farklı öğrenme ve öğretim yaklaşımlarının fen öğretimine yansımaları | | | 6 | Farklı öğrenme ve öğretim yaklaşımlarının fen öğretimine yansımaları | | | 7 | Fen eğitiminde temel beceriler | | | 8 | Ara sınav | | | 9 | Fen eğitiminde temel beceriler | | | 10 | Sınıf içi uygulama örnekleri | | | 11 | Sınıf içi uygulama örnekleri | | | 12 | Fen öğretimindeki güncel eğilimler ve sorunlar | | | 13 | Etkili bir fen öğretiminin bileşenleri | | | 14 | Fen öğretimine farklı açılardan (ekonomik, sosyal ve kültürel) bakış | | | 15 | Fen öğretimine farklı açılardan (ekonomik, sosyal ve kültürel) bakış | | | 16 | Dönem sonu sınavı | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Akçay, B. (2019). Fen Öğrenme ve Öğretim Yaklaşımları. Nobel Akademik Yayıncılık. Ankara. |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 1 | 13 | 13 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 20 | 20 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 |
Okuma | 5 | 7 | 35 |
Ev Ödevi | 1 | 5 | 5 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 1 | 3 | 2 | 1 | 1 | 2 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | ÖÇ2 | 2 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | ÖÇ3 | 2 | 3 | 2 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | ÖÇ4 | 1 | 1 | 1 | 3 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|