Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | AE-FB108 | Genel Matematik 2 | Zorunlu | 1 | 2 | 3 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Türevden yararlanarak fonksiyonların değişimini inceleme ve grafiklerini çizebilme. Diferansiyel ile belirsiz integral arasındaki ilişkiyi kavrayabilme. Belirli integral kavramını anlama ve yorumlayabilme. Basit diferansiyel denklemleri hesaplayabilme. Belirli integral yardımı ile eğri parçası uzunluğu, alan, hacim vb. hesaplayabilme. Analitik geometriye ait alt yapıyı oluşturabilme. Bu bilgileri yorumlayabilme ve diğer derslere transfer edebilme. Diğer matematik dersleri için altyapı oluşturma. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Prof. Dr. Rabil AYAZOĞLU |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Türevi tanımlayabilecek, türevden yararlanarak maksimum ve minimum problemlerini çözebilecekler. | 2 | Türevden yararlanarak bir fonksiyonun değişimini inceleyip grafiğini çizebilecekler | 3 | İntegral almayı öğrenecekler. | 4 | Belirli integralden yararlanarak eğri parçasının yay uzunluğunu, alan ve hacim hesaplayabilecekler | 5 | Basit diferansiyel denklemleri çözebilecek | 6 | Analitik Geometrideki temel bilgileri ifade edebilecek |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Türev tanımı ve geometrik uygulamaları; fonksiyonların grafik çizimleri, belirsiz integral, değişkenlere ayrılabilir integral, kısmi integral, belirsiz integral uygulamaları; basit diferansiyel denklemler; belirli integral; analitik geometri. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Türevin tanımı ve geometrik uygulamaları: Maximum-minimum problemleri, üstel belirsizlikler. | | | 2 | Türevin tanımı ve geometrik uygulamaları: Maximum-minimum problemleri, üstel belirsizlikler. | | | 3 | Türevin tanımı ve geometrik uygulamaları: Maximum-minimum problemleri, üstel belirsizlikler. | | | 4 | Fonksiyonların değişimlerinin incelenmesi ve grafik çizimleri. | | | 5 | Fonksiyonların değişimlerinin incelenmesi ve grafik çizimleri. | | | 6 | Belirsiz İntegral: Belirsiz integral tanımı, temel formüllerin uygulanması. | | | 7 | Değişken değiştirme yöntemiyle integral alma, kısmi integral, değişkenlere ayrılabilir integral, | | | 8 | Ara sınav | | | 9 | Basit kesirlere ayırarak integral alma | | | 10 | Belirsiz integral uygulamaları ve basit diferansiyel denklemler. | | | 11 | Belirli integral ve belirli integralin özellikleri | | | 12 | Alan hesabı, Hacim hesabı | | | 13 | Yay uzunluğu | | | 14 | Analitik Geometri | | | 15 | Analitik Geometri | | | 16 | Dönem sonu sınavı | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Çinar, C., 2013. Genel Matematik, Dizgi Ofset, Konya
Aktaş, M. 2010. Genel Matematik 1, Pegem Akademi, Ankara, Balcı, M., 2000. Genel Matematik I, Balcı Yayınları, Ankara.
|
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Bireysel Çalışma | 14 | 2 | 28 |
Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma | 5 | 1 | 5 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 7 | 3 | 21 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 14 | 1 | 14 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 4 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ÖÇ2 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ÖÇ3 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | ÖÇ4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | ÖÇ5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | ÖÇ6 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|