Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | MZK112B | Bireysel Çalgı II | Zorunlu | 1 | 2 | 6 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Geleneksel çalış üslûpları ve yöre tavırları gözetilerek bağlama çalgısının öğretilmesi. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Dr. Öğr. Üyesi Uğur DOĞAN |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Anatomik açıdan bağlamayı tanıyan bireyler yetiştirilmesi. | 2 | Temel düzeyde bağlamayı başarılı biçimde icra edebilen bireyler yetiştirilmesi. | 3 | Geleneksel Türk halk müziğini başarılı bir biçimde temsil eden bireyler yetiştirilmesi. | 4 | Geleneksel Türk halk müziği hakkında temel düzeyde bilgi sahibi olan bireyler yetiştirilmesi. | 5 | Düzeyine uygun eserleri notalarına uygun biçimde icra edebilmek. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Müziksel işitme, okuma ve yazma. |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Başlangıç seviyesi öğrencilerde bağlamanın doğru şekilde nasıl tutulacağı hususu çalışmalar sırasında düzenli bir biçimde hatırlatılalıdır. |
Dersin İçeriği |
1. Hafta: Bağlamanın tarihsel süreç içerisindeki gelişim süreci ve teknik yapısı hakkında bilgiler verilmesi.
2. Hafta: Bağlamada kullanılan akord sistemleri hakkında bilgiler verilmesi. Ve bağlamada bozuk düzen akordunun nasıl yapılacağının gösterilmesi.
3. Hafta: Bozuk düzen akordunda 1. Telde (alt tel) sağ ve sol el koordinasyonunu sağlamaya yönelik tartım ve egzersiz çalışmaları yapılması.
4. Hafta: Bozuk düzen akordunda 2. Telde (orta tel) sağ ve sol el koordinasyonunu sağlamaya yönelik tartım ve egzersiz çalışmaları yapılması.
5. Hafta: Bozuk düzen akordunda 3. Telde (üst tel) sağ ve sol el koordinasyonunu sağlamaya yönelik tartım ve egzersiz çalışmaları yapılması.
6. Hafta: Geleneksel Türk halk müziği repertuarında yer alan basit usûllerde bestelenmiş eserlerle ilgili icra çalışmaları yapılması.
7. Hafta: TRT repertuarında yer alan halay formundaki eserlerle ilgili icra çalışmaları yapılması.
8. Hafta: Ara sınav.
9. Hafta: Halay formundaki eserlerde icra tekniğinin geliştirilmesine yönelik çalışmalar yapılması.
10. Hafta: Geleneksel Türk halk müziğinin ana usûllerine ilişkin çeşitli icra teknikleri geliştirilmesine yönelik çalışmalar yapılması.
11. Hafta: Halay formunda eserlere ilişkin icra tekniklerinin geliştirilmesine yönelik çalışmaların tekrar edilmesi.
12. Hafta: Örnek eserler yoluyla nota bağı ve senkop tekniklerinin pekiştirilmesine yönelik çalışmalar yapılması.
13. Hafta: Dönem boyunca öğrenilen bilgilerin genel tekrarının yapılması.
14. Hafta: Final Sınavı. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Bağlamanın tarihsel süreç içerisindeki gelişim süreci ve teknik yapısı hakkında bilgiler verilmesi. | | | 2 | Bağlamada kullanılan akord sistemleri hakkında bilgiler verilmesi. | Bağlamada bozuk düzen akordunun nasıl yapılacağının gösterilmesi. | | 3 | | Bozuk düzen akordunda 1. Telde (alt tel) sağ ve sol el koordinasyonunu sağlamaya yönelik tartım ve egzersiz çalışmaları yapılması. | | 4 | | Bozuk düzen akordunda 2. Telde (orta tel) sağ ve sol el koordinasyonunu sağlamaya yönelik tartım ve egzersiz çalışmaları yapılması. | | 5 | | Bozuk düzen akordunda 3. Telde (üst tel) sağ ve sol el koordinasyonunu sağlamaya yönelik tartım ve egzersiz çalışmaları yapılması. | | 6 | Geleneksel Türk halk müziği basit usûllerinin gösterilmesi. | Geleneksel Türk halk müziği repertuarında yer alan basit usûllerde bestelenmiş eserlerle ilgili icra çalışmaları yapılması. | | 7 | Geleneksel Türk halk müziği formlarından halay hakkında genel bilgiler verilir. | TRT repertuarında yer alan halay formundaki eserlerle ilgili icra çalışmaları yapılması. | | 8 | Ara sınav. | Ara sınav. | | 9 | | Halay formundaki eserlerde icra tekniğinin geliştirilmesine yönelik çalışmalar yapılması. | | 10 | | Geleneksel Türk halk müziğinin ana usûllerine ilişkin çeşitli icra teknikleri geliştirilmesine yönelik çalışmalar yapılması. | | 11 | | Halay formunda eserlere ilişkin icra tekniklerinin geliştirilmesine yönelik çalışmaların tekrar edilmesi. | | 12 | | Örnek eserler yoluyla nota bağı ve senkop tekniklerinin pekiştirilmesine yönelik çalışmalar yapılması. | | 13 | | Dönem boyunca öğrenilen bilgilerin genel tekrarının yapılması. | | 14 | Final sınavı. | Final sınavı. | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
TRT Türk halk müziği repertuarı, Bağlamada Düzen ve Pozisyon (İrfan Kurt) |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 30 | Uygulama/Pratik | 1 | 30 | Bireysel Çalışma | 1 | 5 | Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 5 | Sözlü Sınav | 1 | 10 | Performans | 1 | 20 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 60 | Final Sınavı için Bireysel Çalışma | 1 | 20 | Sözlü Sınav | 1 | 20 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | - |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 15 | 15 |
Final Sınavı | 1 | 20 | 20 |
Bütünleme Sınavı | 1 | 20 | 20 |
Derse Katılım | 1 | 20 | 20 |
Gözlem | 1 | 20 | 20 |
Gösterme | 1 | 15 | 15 |
Bireysel Çalışma | 1 | 15 | 15 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 15 | 15 |
Performans | 1 | 20 | 20 |
Sözlü Sınav | 1 | 20 | 20 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 5 | 3 | 2 | 5 | | | ÖÇ2 | 5 | 5 | 4 | 5 | | | ÖÇ3 | 4 | 4 | 3 | 4 | | | ÖÇ4 | 5 | 4 | 2 | 5 | | | ÖÇ5 | 5 | 5 | 3 | 5 | | |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|