Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | MZK111B | Bireysel Çalgı I | Zorunlu | 1 | 1 | 6 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Klasik batı müziği enstrümanı olan Yan Flütü çalmak için gerekli olan bilgilerin kazandırılması ( enstrüman bilgisi, teknik, diziler ve arpejler, repertuvar, teori:notasyon-ritm-dinamikler-tempo-artikülasyon-entonasyon-form bilgisi) ve klasik müzik kültürünün kazandırılması. /
Klasik Gitar: Aşamalı olarak teknik alıştırma ve etütleri, Türk ve dünya bestecilerinin eserlerinden örnekler çalarak, bireysel gelişmeye uygun bir şekilde çalgıya özgü literatür ile klasik gitar eğitiminde öğrenme-öğretme etkinliklerini kapsar. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Dr. Öğr.TUĞBA TOPCAN/
Dr. Öğr. Üyesi Sinem Miraç ÖZTÜRK
Dr. Öğr. Üyesi Zafer EREN
Dr.Öğr. Üyesi Uğur Doğan |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Yan flütün tarihçesi, çeşitleri ve günümüzdeki müzik türlerine göre kullanım durumu/
Klasik Gitar: Öğrencinin çalgısını hem tarihsel hem de fiziksel olarak tanıması. | 2 | Yan flütün parça isimleri: başlık, gövde, kalak-kuyruk
Parçaları doğru birleştirme/ Klasik Gitar: Öğrencinin disiplinli çalgı çalışma alışkanlığı edinmesi. | 3 | flütün bakımı ve muhafazası/ Klasik Gitar: Öğrencinin çalgıda deşifre becerisinin gelişmesi . | 4 | otururken veya ayakta çalarken doğru postür | 5 | Flütü akort etmek, diyafram kullanımı ve ses üretimi | 6 | parmak pozisyonları | 7 | doğru amboşür pozisyonu ve entonasyon bilgisi | 8 | temel nefes kontrolü | 9 | Oktav çalışmaları | 10 | diziler ve arpejler- majör/minör/kromatik | 11 | notasyon | 12 | tempo-metronomla çalma | 13 | artikülasyon | 14 | repertuvar |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
|
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Öğrencilerin solfej, bona ve oktav eğitiminleri ile paralel bir öğrenim sürdürülmesi |
Dersin İçeriği |
Yan Flüt'ün tarihçesi, teknik özellikleri, egzersiz-etüd ve klasik eser repertuvarları, duruş-tutuş, oktav kavramı ve oktav pozisyonları,
üfleme teknikleri, parmak pozisyonları, dil teknikleri, ton ve renk kavramı, diyafram tekniklerinin öğretilmesi/
Klasik Gitar:
1. Gitar için temel bilgiler. Gitarın konumlandırılması. Sağ ve sol el pozisyonu. Oturuş ve tutuş pozisyonları.
2. Sağ el tirando çalışmaları
3. Sağ ve sol el arasında senkronizasyon içerikli temel çalışmalar
4. Seviyeye uygun majör ve minör dizi çalışmaları
5. Seviyeye uygun temel etüt çalışmaları
6. Seviyeye uygun melodi çalışmaları
7. Ara Sınav
8. Sağ ve sol el güçlendirme çalışmaları
9. Seviyeye uygun etüt çalışmaları
10. İki ses çalışmaları
11. Seviyeye uygun etüt çalışmaları
12. İki ses ve üç ses etüt çalışmaları
13. Seviyeye uygun melodi çalışmaları
14. Yıl Sonu Sınavı |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | 1. Klarnetin tarihi gelişimi ve günümüzdeki durumu | 1. Klarnetin tarihi gelişimi ve günümüzdeki durumu | | 2 | 2. Klarnetin bölümleri, | 2. Klarnetin bölümleri, | | 3 | 3. klarnetin kamış özellikleri | 3. klarnetin kamış özellikleri | | 4 | 4. Klarnet ile ilgili temel bilgiler | 4. Klarnet ile ilgili temel bilgiler | | 5 | 5. Klarnetin tutuş pozisyonları | 5. Klarnetin tutuş pozisyonları | | 6 | 6. Dudak ve üfleme pozisyonları | 6. Dudak ve üfleme pozisyonları | | 7 | 7. Ses çıkarma alıştırmaları | 7. Ses çıkarma alıştırmaları | | 8 | 8. Parmak pozisyonları | 8. Parmak pozisyonları | | 9 | 9. Oktav çalışmaları | 9. Oktav çalışmaları | | 10 | | 10. Makamsal uygulamalar | | 11 | 11. Klarnet icrasındaki teknikler | 11. Klarnet icrasındaki teknikler | | 12 | 12. Parmak pozisyonlarının etkileri | 12. Parmak pozisyonlarının etkileri | | 13 | 13. Nefes ve beden koordinasyonu | 13. Nefes ve beden koordinasyonu | | 14 | 14. Makamsal ezgilere ve usûllere uygun olarak icra | 14. Makamsal ezgilere ve usûllere uygun olarak icra | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
POUR LA FLUTE TRAVERSIERE METHODE ELEMENTAIRE-EDITIONS HENRY LEMOINE
A TREVOR WYE PRACTICE BOOK FOR THE FLUTE VOLUME 1: TONE
ALTES METHOD FOR THE BOEHM FLUTE, PART 1/
Klasik Gitar: Ziya AYDINTAN-Gitar Metodu I
La Guitara Enchantee
John Milss- Gitar Metodu
The Guitar Music of Spain Volume
Ferdinanda Carulli-Metoto Guitar
Bekir Küçükay-Gitar Metodu I |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 10 | Bütünleme Sınavı | 1 | 10 | Derse Katılım | 1 | 10 | Gözlem | 1 | 10 | Gösterme | 1 | 10 | Bireysel Çalışma | 1 | 10 | Sözlü Sınav | 1 | 10 | Performans | 1 | 10 | TOPLAM | 80 | |
Final Sınavı | 1 | 30 | Rapor Hazırlama | 1 | 30 | Sözlü Sınav | 1 | 30 | TOPLAM | 90 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 15 | 15 |
Final Sınavı | 1 | 20 | 20 |
Bütünleme Sınavı | 1 | 20 | 20 |
Derse Katılım | 1 | 20 | 20 |
Gözlem | 1 | 20 | 20 |
Gösterme | 1 | 15 | 15 |
Bireysel Çalışma | 1 | 15 | 15 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 15 | 15 |
Sözlü Sınav | 1 | 20 | 20 |
Performans | 1 | 20 | 20 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | | | | | | | ÖÇ2 | | | | | | | ÖÇ3 | | | | | | | ÖÇ4 | | | | | | | ÖÇ5 | | | | | | | ÖÇ6 | | | | | | | ÖÇ7 | | | | | | | ÖÇ8 | | | | | | | ÖÇ9 | | | | | | | ÖÇ10 | | | | | | | ÖÇ11 | | | | | | | ÖÇ12 | | | | | | | ÖÇ13 | | | | | | | ÖÇ14 | | | | | | |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|