BAYBURT ÜNİVERSİTESİ Bilgi Paketi / Ders Kataloğu

Anasayfa Bayburt Üniversitesi Hakkında Derece Programları Öğrenciler için genel bilgiler
Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
MZK110BBireysel Ses Eğitimi IIZorunlu124
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Klâsik Türk müziği alanında sesini tekniğine uygun biçimde kullanabilen ve geniş bir repertuar dağarcığına sahip bireyler yetiştirmek. Bireylere Klâsik Türk müziği alanında temel düzeyde kuramsal bilginin yanında belirli ölçüde repertuar dağarcığı ve seslendirme teknikleri kazandırmak.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Dr. Öğr. Üyesi Uğur DOĞAN
Öğrenme Çıktıları
1Bireylere Türk müziği ses sistemi ve Türk müziğinde aralık kavramı hakkında kuramsal bilgiler kazandırılması.
2Klâsik Türk müziğinin çeşitli formlarından oluşan seçkin bir müzik repertuarı dağarcığına sahip bireyler yetiştirilmesi.
3Klâsik Türk müziği icralarında sesini teknik açıdan doğru biçimde kullanabilen bireyler yetiştirilmesi.
4Çeşitli makam dizilerinde bestelenmiş Klâsik Türk müziği eserlerini usûl ve güfteleriyle birlikte doğru biçimde seslendirebilen bireyler yetiştirilmesi.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Müziksel işitme, okuma ve yazma.
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Müzik eserleri ile ilgili seslendirme çalışmaları yapılmadan öncesinde öğrencilerle çeşitli ses egzersizleri yapılması önerilir.
Dersin İçeriği
1. Hafta: Türk müziği ses sistemi ve Türk müziği aralık kavramı 2. Hafta: Türk müziğinde makam dizileri meydana getirmeye yarayan özel beşli ve dörtlüler. 3. Hafta: Usûl/ölçü kavramı ve basit usûller. 4. Hafta: Türk müziğinde makam kavramı ve basit makamlara giriş. 5. Hafta: Müziksel okuma (Solfej/Bona) ve yazma. 6. Hafta: Rast makamı dizisinin kuramsal açıdan incelenmesi. Rast makamında bestelenmiş eserlerle ilgili solfej çalışması yapılması. 7. Hafta: Ara sınav. 8. Hafta: Buselik makamı dizisinin kuramsal açıdan incelenmesi ve buselik makamında bestelenmiş eserlerle ilgili solfej çalışması yapılması. 9. Hafta: Kürdi makamı dizisinin kuramsal açıdan incelenmesi ve kürdi makamında bestelenmiş eserlerle ilgili solfej çalışması yapılması. 10. Hafta: Uşşak ve Hüseyni makamı dizilerinin kuramsal açıdan incelenmesi ve bu makamlarda bestelenmiş eserlerle ilgili solfej çalışması yapılması. 11. Hafta: Öğrenilen makam dizilerinin genel karakteristik özellikleri göz önünde bulundurularak bu makam dizilerinde seyir çalışmaları yapılması. 12. Hafta: Öğrenilen makam dizilerini birbirinden ayırt edebilme becerileri kazandırılabilmesi ile ilgili duyum, dikte ve deşifre çalışmaları yapılması. 13. Hafta:: Dönem boyunca öğrenilen kuramsal ve uygulamalı bilgilerin genel tekrarının yapılması. 14. Hafta: Final sınavı.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1- Türk müziği ses sistemi ve Türk müziği aralık kavramı.
2- Türk müziğinde makam dizileri meydana getirmeye yarayan özel beşli ve dörtlüler.- Türk müziğinde makam dizileri meydana getirmeye yarayan özel beşli ve dörtlü ses dizilerinin seslendirilmesi. - Bu ses dizilerini içeren egzersizlerle ilgili solfej çalışması yapılması.
3- Türk müziğinde Usûl/ölçü kavramı ve basit usûller.- Türk müziği basit usûl vuruşlarının uygulamalı olarak gösterilip yaptırılması. - Basit usûl vuruşlarını içeren çeşitli ezgisel egzersizlerle ilgili solfej çalışması yapılması.
4- Türk müziğinde makam kavramı ve basit makamlar.- Türk müziği basit makam dizilerinde çeşitli egzersiz ve solfej çalışmaları yapılması.
5- Müziksel okuma (Solfej/Bona) ve yazma.
6- Rast makamı dizisinin kuramsal açıdan incelenmesi.- Rast makamında bestelenmiş eserlerle ilgili solfej çalışması yapılması.
7- Ara Sınav- Ara sınav
8- Buselik makamı dizisinin kuramsal açıdan incelenmesi.- Buselik makamında bestelenmiş eserlerle ilgili solfej çalışması yapılması.
9- Kürdi makamı dizisinin kuramsal açıdan incelenmesi.- Kürdi makamında bestelenmiş eserlerle ilgili solfej çalışması yapılması.
10- Uşşak ve Hüseyni makamı dizilerinin kuramsal açıdan incelenmesi.- Uşşak ve Hüseyni makamlarında bestelenmiş eserlerle ilgili solfej çalışması yapılması.
11- Öğrenilen makam dizilerinin genel karakteristik özellikleri göz önünde bulundurularak bu makam dizilerinde seyir çalışmaları yapılması.
12- Öğrenilen makam dizilerini birbirinden ayırt edebilme becerileri kazandırılabilmesi ile ilgili duyum, dikte ve deşifre çalışmaları yapılması.
13- Dönem boyunca öğrenilen kuramsal ve uygulamalı bilgilerin genel tekrarının yapılması.
14- Final sınavı.- Final sınavı.
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Türk Musikisi Beste Formlar (M. Nazmi Özalp), TRT Klâsik Türk Müziği Repertuarı.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav140
Derse Katılım115
Uygulama/Pratik110
Soru-Yanıt15
Bireysel Çalışma110
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma110
Sözlü Sınav15
Performans15
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı160
Final Sınavı için Bireysel Çalışma120
Sözlü Sınav120
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
-
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı111
Derse Katılım12224
Uygulama/Pratik12224
Soru-Yanıt414
Bireysel Çalışma14228
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma6212
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma6212
Sözlü Sınav111
Performans12112
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)119
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6
ÖÇ1253443
ÖÇ2454443
ÖÇ3453452
ÖÇ4554443
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek