|
1 | - Geleneksel Türk Halk Müziği ile ilgili kavramların öğrencilere tanıtılması.
- Geçmişten günümüze geleneksel Türk halk müziğinin gelişim sürecinin öğrencilere kısaca aktarılması. | - Ders içeriği kapsamında öğrencilere aktarılan temel kavramlarla ilgili soru-cevap ve beyin fırtınası gibi uygulamalar gerçekleştirilmesi. | |
2 | - Türk müziği ses sisteminin genel yapısı hakkında öğrencilerde temel bir bilgi dağarcığı oluşturulması.
- Türk müziğine özgü ses aralıklarının ve koma seslerin öğrencilere porte üzerinde gösterilmesi. | - Türk müziğine özgü ses aralıklarının ve koma sesleri ile ilgili bağlama eşliğinde duyum çalışmaları yapılması. | |
3 | - Türk müziği dörtlü ve beşli ses dizilerinin öğrencilere tanıtılması. | - Bağlama eşliğinde seslendirilen Türk müziği dörtlü ve beşli ses dizileri arasındaki farklılıkların duyum yoluyla ayırt edilmesi. | |
4 | - Türk müziği dörtlü ve beşli ses dizilerinin pekiştirilmesi. | - Bağlama eşliğinde seslendirilen Türk müziği dörtlü ve beşli ses dizileri arasındaki farklılıkların duyum yoluyla ayırt edilmesi. | |
5 | - Türk müziğinde makam kavramının öğretilmesi.
- Makam dizilerinin nasıl oluştuğunun öğrencilere örnekler yoluyla açıklanması.
- Türk müziği dörtlü ve beşli ses dizilerinin birleşmesiyle oluşan makam dizilerinin öğretilmesi. | - Türk müziği basit makamlarıyla ilgili duyum ve seslendirme yoluyla egzersizler yapılması.
- Öğretilen basit makamları içeren geleneksel Türk halk müziği eserlerinin bağlama eşliğinde solfejinin yapılması. | |
6 | - Türk halk müziği ile makamsal Türk müziği arasındaki benzerlikler ve farklılıkların anlatılması.
- Türk müziği makamlarının geleneksel Türk halk müziğindeki karşılıklarının gösterilmesi. | - Türk müziği ses sistemi ve makam dizilerinin pekiştirilmesine katkı sağlayacak geleneksel Türk halk müziği eserlerinin bağlama eşliğinde solfejinin yapılması. | |
7 | - Dönem başından itibaren öğrenilen tüm teorik bilgilerin genel tekrarının yapılması. | - Dönem başından itibaren öğrenilen tüm uygulamalı bilgilerin genel tekrarının yapılması. | |
8 | - Türk müziğinde usûl kavramının irdelenmesi.
- Türk müziği basit usûl vuruşlarının gösterilmesi. | - Türk müziği basit usûl vuruşlarının uygulamalı şekilde gösterilmesi.
- Türk müziği basit usûl vuruşlarının Türk müziği eserleri üzerinde uygulanması. | |
9 | | - Basit usûl vuruşlarının Türk müziği eserleri üzerinde uygulanması.
- Belirlenen Türk müziği eserlerinin bağlama eşliğinde usûl vuruşları ile birlikte solfejinin yapılması. | |
10 | - Buselik makamı dizisinin genel yapısı ve seyir özelliklerinin öğretilmesi. | - Buselik makamında bestelenmiş egzersiz, şarkı, türkü gibi çeşitli formlarda bestelenmiş eserlerle ilgili bona ve solfej çalışması yapılması. | |
11 | - Rast makamı dizisinin genel yapısı ve seyir özelliklerinin öğretilmesi. | - Rast makamında besteleniş egzersiz, şarkı, türkü vb. formlarda eserlerle ilgili bona ve solfej çalışması yapılması. | |
12 | - Uşşak ve Hüseyni makam dizilerinin genel özelliklerini ve seyir yapılarının öğretilmesi. | - Uşşak ve Hüseyni makamlarında bestelenmiş egzersiz, şarkı, türkü vb. çeşitli formlarda bestelenmiş eserlerle ilgili bona ve solfej çalışmalarının yapılması. | |
13 | - Kürdi ve Hicaz makamı dizilerinin genel özellikleri ve seyir yapılarının öğretilmesi. | - Kürdi ve Hicaz makamında bestelenmiş egzersiz, şarkı, türkü vb. formlarda eserlerle ilgili bona ve solfej çalışmaları yapılması. | |
14 | - Dönem boyunca öğrenilen tüm bilgilerin genel tekrarının yapılması. | - Dönem boyunca öğrenilen tüm eserlerin genel tekrarının yapılması. | |