|
Ders Öğretim PlanıDersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | MZK103B | Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi I | Zorunlu | 1 | 1 | 2 |
| Dersin Seviyesi | Lisans | Dersin Amacı | Atatürk İlkeleri ve İnkılâp Tarihi derslerinin amacı; Türk Devriminin ruhunu ve hedeflerini kavrayarak geliştirecek yeni nesiller yetiştirmektir. Böylece, Mustafa Kemal Atatürk'ün söylediği gibi; "Devrimin amacını kavramış olanlar sürekli olarak onu koruma gücüne sahip olacaklardır". Devrimin amacının kavranabilmesi için, Türk Bağımsızlık Savaşı, Atatürk Devrimleri ve Atatürkçü Düşünce Sistemi ile Türkiye Cumhuriyeti Tarihi hakkında doğru bilgiler vermek, Türk Gençliği'ni Atatürkçü Düşünce Sistemi doğrultusunda yetiştirmek gereklidir. Atatürk İlkeleri ve İnkılâp Tarihi dersi, bu görevi üstlenmiştir. Cumhuriyet rejiminin sürekli olması, yeni kurumlar oluşturması, Atatürkçü Düşünce Sisteminin yaygınlaştırılıp geliştirilmesi ve ulusumuzun çağdaşlaşması için, Atatürk İlkeleri ve İnkılâp Tarihi dersleri, vazgeçilmez öneme sahiptir. Bu bağlamda dersin hedef ve gayesi için şunlar söylenebilir. a) Milli Mücadele'nin oluşturduğu şartlar, Türk Milli Mücadelesi'nin safhaları, Türkiye Cumhuriyeti Tarihi, Atatürk İlke ve İnkılâpları ile Atatürkçü Düşünce Sistemi hakkında doğru bilgiler vermek. b) Atatürk İlkeleri ve İnkılâplarının doğru anlaşılmasını sağlayarak gençlerde bu inkılâp ve ilkeleri savunmak ve geliştirmek için bilinç oluşturmak. c) Devleti, Milleti ve Ülkesiyle Türkiye Cumhuriyeti'nin bölünmez bir bütün olduğunu yeni nesillere öğretmek ve bu ideal içinde Türk Gençliği'nin bütünleşmesini sağlamak. d) Türkiye Cumhuriyeti ile Atatürk İlke ve İnkılâpları, Atatürkçü düşünceye yönelik tehditler hakkında doğru bilgiler vermek. | Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri | Dr. Öğr. Üyesi Serdar GÖKTAŞ | Öğrenme Çıktıları | 1 | 1 İnkılap kavramını tanımlayabilir
2 Milli mücadeleyi doğru tanımlayabilir
3 Milli egemenliğin gelişim sürecini ve önemini anlayabilir
4 Türk milletinin özelliklerini ve önceliklerini tanımlayabilir
5 Günümüz dünyasının karşılaştığı sorunları yorumlayabilir
6 Kültürümüzü tarihsel bir bakış açısıyla yorumlayabilir |
| Öğrenim Türü | Birinci Öğretim | Dersin Ön Koşulu Olan Dersler | Yok | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | | Dersin İçeriği | Atatürk önderliğinde Türk milletinin geçirdiği inkılap tarihini kapsamaktadır. Osmanlı Devleti'nin yıkılış sebepleri irdelenerek, fiilen yok olmuş bir devletten Türkiye Cumhuriyeti Devleti'nin nasıl kurulduğu belgeler ışığında değerlendirilmektedir. İlke ve inkılapların anlamı ve önemi üzerinde durularak yakın dönem tarihimiz aydınlatılmaya çalışılmaktadır. Geçmişten günümüze küresel sorunlar ve olası çözümleri tartışılmaktadır. | Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği | |
1 | 1 Saltanatın Kaldırılışı,
2 Cumhuriyetin İlanı,
3 Halifeliğin Kaldırılışı,
4 Lozan Antlaşması,
5 1924 Anayasası,
6 Sosyal ve Hukuk Alanında İnkılâplar,
7 Cumhuriyetin Kültür Politikaları,
8 Ara Sınav,
9 Cumhuriyetin Eğitim Politikaları,
10 İzmir İktisat Kongresi, İş Bankası’nın Kuruluşu,
11 1929 Ekonomi Buhranı ve Devletçi Ekonomi,
12 Atatürk Dönemi Dış Politika,
13 Musul Sorunu ve Misak-ı Milli,
14 Hatay'ın Türkiye'ye Katılması, Cumhuriyetin Kazanımları ve Türkiye
15 Genel Değerlendirme
16 Yarıyıl Sonu Sınavı, | | |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | YÖK, Atatürk İlkeleri ve İnkılâp Tarihi-II, Ankara 1995. Komisyon, Atatürk İlkeleri ve İnkılâp Tarihi, Yüksek Öğretim Kurulu Yayınları, Ankara 2009. Y. Akyüz ve diğ., Atatürk İlkeleri ve İnkılâp Tarihi, Ankara (2010). R. Turan ve diğ., Türk İnkılâp Tarihi ve Atatürk İlkeleri, Yüksek Öğretim Kurulu Yayınları, Ankara 2005. H. Eroğlu, Türk İnkılâp Tarihi, Savaş Yayınevi, 2008.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları | Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları | | Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok
|
| İş Yükü Hesaplaması | |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 | Final Sınavı | 1 | 1 | 1 | Alan Çalışması | 14 | 2 | 28 | Ev Ödevi | 10 | 3 | 30 | |
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi | | * Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
|
|