Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | REK313 | Fitness ve Wellness | Zorunlu | 3 | 5 | 3 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Bu derste temel fitness ve welness konularını teorik ve uygulamalı aktarımı amaçlanmaktadır. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Doç. Dr. Ferhat GÜDER |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Fitness aletleri ve terimlerini bilir. | 2 | Fitness salonu kurallarını bilir ve uygular. | 3 | fitness ile welness arasındaki farkı bilir. | 4 | Çalışmaların şiddetini ve programlamasını bilir ve uygular | 5 | Antrenman programı hazırlar. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
|
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
|
Dersin İçeriği |
Ftiness hakkında temel bilgiler, Welness hakkında temel bilgiler, Fitness ve Welness arasındaki farklar. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Fitnesin tarihsel gelişimi (Dünyadaki ve Türkiyedeki gelişimi) | | | 2 | Fitnes endüstrisinde yenilikler (plates, curves, yoga vb.) | | | 3 | Fitnes ve sağlık kulübü endüstrisindeki genel durum | | | 4 | Fitnes salonlarında kullanılan yeni cihaz ve malzemeler | | | 5 | Fitnes merkezlerinde müşteri memnuniyeti sağlamanın yolları | | | 6 | Fitnes ve sağlık kulübü olarak markalaşma ve pazarlama yolları | | | 7 | Fitnes kulüplerinde hizmet satışı | | | 8 | Fonksiyonel fitnesin önemi ve faydaları | | | 9 | Egzersiz programı düzenlemenin temel prensipleri | | | 10 | Ara sınav | | | 11 | Fiziksel aktivite piramidi | | | 12 | Göğüs ve kol kaslarına yönelik fonksiyonel uygulamalar | | | 13 | Omuz ve sırt kaslarına yönelik fonksiyonel uygulamalar | | | 14 | Bacak kaslarına yönelik fonksiyonel uygulamalar | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
* Bozdag A., Yüzme Eğitimi, Ankara, 2000. * Gregson,J.S., Kilpatric,J.T., Patrickson,W.C.; Austswim; Teaching of Swimming and Water Safety, Griffin Press Limited, South Australia,1986 * GSGM Yüzme Atlama ve Sutopu Federasyonu; Yüzme Öğretmeni El Kitabı, Ankara, 1987. * Olaru, A.M; Sportif Yüzme, Adana, 1994. |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | | Staj Durumu | |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 3 | 3 |
Final Sınavı | 7 | 6 | 42 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 7 | 6 | 42 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 3 | 3 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ÖÇ2 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | ÖÇ3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | ÖÇ4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | ÖÇ5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|