Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | REK307 | Rekreasyon Liderliği | Zorunlu | 3 | 5 | 2 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Öğrencilerin Liderlik ve grup dinamiği ile ilgili temel kavramları ve liderlik teorilerini açıklayabilmesi, Yönetim süreci içerisinde liderin yeri ve önemi hakkında bilgi sahibi olması, Spor faaliyetlerinde liderin rolü ve önemini analiz edebilmesi dersin amacını oluşturmaktadır. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Dr. Öğr. Yunus E. ÇİNGÖZ |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Liderlik ile ilgili kavramları çeşitli yöntemleri kullanarak bilimsel bir zemin üzerinde tartışır. | 2 | Takım liderinin ve üyelerinin karşılaşabileceği problemler hakkında bilgi sahibidir. | 3 | Takım liderinin ve üyelerinin karşılaşabileceği problemler hakkında çözüm önerileri geliştirir. | 4 | Grup dinamiği ile ilgili kavramları çeşitli yöntemleri kullanarak bilimsel bir zemin üzerinde tartışır. | 5 | Liderlik tekniklerini çeşitli yöntemleri kullanarak bilimsel bir zemin üzerinde tartışır. | 6 | Bir liderin karşılaşabileceği problemler hakkında bilgi sahibidir. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
|
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
|
Dersin İçeriği |
Liderlik teorileri, teknikleri, spor etkinliklerinde liderlik problemleri, grup dinamiği. Liderin yönetim, planlama ve rekreasyon programı yürütmedeki rolleri. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Ders ile ilgili genel bilgiler ve literatür bilgisi | | | 2 | Rekreasyon ve liderlik ile ilgili genel kavramlar | | | 3 | Liderlik için gerekli temel özellikler | | | 4 | Lider ile yönetici arasındaki farkların tartışılması | | | 5 | Liderlik çeşitleri | | | 6 | Liderin misyon ve vizyonu | | | 7 | Yeni liderlik yaklaşımları | | | 8 | Liderlik fonksiyonlar | | | 9 | Başlıca liderlik kuramları | | | 10 | Liderlik ve değişim | | | 11 | Organizasyonlarda liderlik | | | 12 | Rekreatif etkinlik ve organizasyonlarda liderlik | | | 13 | Rekreatif etkinlik ve organizasyonlarda liderlik | | | 14 | Rekreasyon liderliğinin güncel sorunları | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Sığrı, Ü. (2012). Yönetim Grup Dinamikleri. Siyasal Kitabevi. * Çelik, V. (2000). Eğitimsel Liderlik. Pegem A Yayınevi, Ankara. * Karaküçük, S. (1999). Rekreasyon, Kavram, Kapsam ve Bir Araştırma (3. Basım). Bağırgan Yayınevi, Ankara. * Werner, I. (1993). Liderlik ve Yönetim (Çev: Vedat Ünver). Rota Yayınları. * Hunt, J. W. (1999). Yönetici için Örgüt İçindeki Davranışlar Kılavuzu. Öteki Yayınları. |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | | Staj Durumu | |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 7 | 3 | 21 |
Bireysel Çalışma | 7 | 3 | 21 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 7 | 3 | 21 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | ÖÇ2 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ÖÇ3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ÖÇ4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | ÖÇ5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ÖÇ6 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|