BAYBURT ÜNİVERSİTESİ Bilgi Paketi / Ders Kataloğu

Anasayfa Bayburt Üniversitesi Hakkında Derece Programları Öğrenciler için genel bilgiler
Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
REK307Rekreasyon LiderliğiZorunlu352
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Öğrencilerin Liderlik ve grup dinamiği ile ilgili temel kavramları ve liderlik teorilerini açıklayabilmesi, Yönetim süreci içerisinde liderin yeri ve önemi hakkında bilgi sahibi olması, Spor faaliyetlerinde liderin rolü ve önemini analiz edebilmesi dersin amacını oluşturmaktadır.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Dr. Öğr. Yunus E. ÇİNGÖZ
Öğrenme Çıktıları
1Liderlik ile ilgili kavramları çeşitli yöntemleri kullanarak bilimsel bir zemin üzerinde tartışır.
2Takım liderinin ve üyelerinin karşılaşabileceği problemler hakkında bilgi sahibidir.
3Takım liderinin ve üyelerinin karşılaşabileceği problemler hakkında çözüm önerileri geliştirir.
4Grup dinamiği ile ilgili kavramları çeşitli yöntemleri kullanarak bilimsel bir zemin üzerinde tartışır.
5Liderlik tekniklerini çeşitli yöntemleri kullanarak bilimsel bir zemin üzerinde tartışır.
6Bir liderin karşılaşabileceği problemler hakkında bilgi sahibidir.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Dersin İçeriği
Liderlik teorileri, teknikleri, spor etkinliklerinde liderlik problemleri, grup dinamiği. Liderin yönetim, planlama ve rekreasyon programı yürütmedeki rolleri.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Ders ile ilgili genel bilgiler ve literatür bilgisi
2Rekreasyon ve liderlik ile ilgili genel kavramlar
3Liderlik için gerekli temel özellikler
4Lider ile yönetici arasındaki farkların tartışılması
5Liderlik çeşitleri
6Liderin misyon ve vizyonu
7Yeni liderlik yaklaşımları
8Liderlik fonksiyonlar
9Başlıca liderlik kuramları
10Liderlik ve değişim
11Organizasyonlarda liderlik
12Rekreatif etkinlik ve organizasyonlarda liderlik
13Rekreatif etkinlik ve organizasyonlarda liderlik
14Rekreasyon liderliğinin güncel sorunları
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Sığrı, Ü. (2012). Yönetim Grup Dinamikleri. Siyasal Kitabevi. * Çelik, V. (2000). Eğitimsel Liderlik. Pegem A Yayınevi, Ankara. * Karaküçük, S. (1999). Rekreasyon, Kavram, Kapsam ve Bir Araştırma (3. Basım). Bağırgan Yayınevi, Ankara. * Werner, I. (1993). Liderlik ve Yönetim (Çev: Vedat Ünver). Rota Yayınları. * Hunt, J. W. (1999). Yönetici için Örgüt İçindeki Davranışlar Kılavuzu. Öteki Yayınları.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Staj Durumu
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı111
Derse Katılım7321
Bireysel Çalışma7321
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma7321
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)65
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6
ÖÇ1444455
ÖÇ2555555
ÖÇ3555555
ÖÇ4555444
ÖÇ5455555
ÖÇ6555555
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek