Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | REK301 | Özel Gruplarda Rekreasyon | Zorunlu | 3 | 5 | 2 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Hareket ve aktivitenin engellilere sağlayacağı değişik boyutlardaki yararlarını kavramak. Değişik engel durumuna göre, araç gereç- hareket,kural ve alan-saha uyarlamaları yapabilmek. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Dr. Öğr. Ali Ozan ERKILIÇ |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Fiziksel aktiviteler ve sporun engellilere sağlayacağı yararları kavrayabilme | 2 | Engelli bireylerin mevcut durumunu iyileştirmek için koruyucu önlemler alabilme | 3 | Engelli birey veya gruplarla çalışmaya isteklilik oluşturabilme | 4 | Günlük yaşam aktiviteleri sırasında dikkat edilmesi gereken hususları kavrayabilme | 5 | Postür, Postürel Problemler, koruyucu ve iyileştirici aktiviteleri uygulayabilme |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
|
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
|
Dersin İçeriği |
Hareket ve aktivitenin engellilere sağlayacağı yararlar, Engel türleri ve genel özellikleri, Özel gereksinimli bireye özgü uyarlamalar, Fiziksel aktivite uygulamalarında dikkat edilmesi gereken hususlar, Bedensel deformasyona ilişkin koruyucu önlemler, Uygulama örnekleri |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Giriş, temel tanım ve kavramlar | | | 2 | Engellilik kavramı, engelliliğin nedenleri ve önleyici tedbirler | | | 3 | Engellilik türleri ve eğitimleri | | | 4 | Zihinsel engelliler ve eğitimi | | | 5 | Görme engelliler ve eğitimi | | | 6 | İşitme engelliler ve eğitimi | | | 7 | Fiziksel engelliler ve eğitimi | | | 8 | Engelliler için boş zaman ve rekreasyonel aktiviteler | | | 9 | Rekreasyonel aktivitelerin engelliler üzerindeki etkileri | | | 10 | Herkes için anlamlı boş zaman olanaklarının sunulmasına ilişkin yeni fikirler üretme | | | 11 | Engelli bireyler için rekreasyona ve rekreatif spora katılımın destekleyici ve kısıtlayıcı unsurları | | | 12 | Engelli bireyler için örnek rekreasyon programları ve gönüllü uygulamalar | | | 13 | Engelli bireyler için örnek rekreasyon programları ve gönüllü uygulamalar | | | 14 | Engelli bireyler için örnek rekreasyon programları ve gönüllü uygulamalar | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Auxter, David. Principles and methods of adapted physical education and recreation Michael Horvat. Physical Education and Sport for Exceptional Students Seaman, et A.The new adapted physical education : a developmental approach |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | | Staj Durumu | |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 7 | 3 | 21 |
Takım/Grup Çalışması | 7 | 3 | 21 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 7 | 3 | 21 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | ÖÇ2 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ÖÇ3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ÖÇ4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | ÖÇ5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|