Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | REK208 | Doğa Sporları | Zorunlu | 2 | 4 | 4 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
doğa sporları alanı ile ilgili temel bilgi ve temel uygulamalar hakkında bilgi sahibi olmaları |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Öğr. Gör. Ömer Faruk AKSOY |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Temel dağcılık bilgisi ve becerisi kazanır | 2 | Dağlarda meydana gelebilecek kazalara karşı bilinçlidir | 3 | Olası kazalarda müdahale beceri ve bilgisine sahiptir. | 4 | Tırmanış ve malzeme bilgisine sahiptir. | 5 | Yüksek irtifa şartlarında ve zorlu doğa koşullarında meydana gelen fizyolojik, zihinsel ve ruhsal değişiklikleri tanır. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
yok |
Dersin İçeriği |
Temel dağcılık bilgisi ve becerisi kazandırılması. Dağlarda meydana gelebilecek kazalara karşı bilinçlendirme. Olası kazalarda müdahale beceri ve bilgisi kazanma. Dağcılık türlerini tanıma. Tırmanış ve malzeme bilgisine sahip olma. Yüksek irtifa şartlarında ve zorlu dağ koşullarında meydana gelen fizyolojik, zihinsel ve ruhsal değişiklikleri tanıma |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Dağcılığa Giriş ve Temel Malzemeler ? Giyim malzemeleri ve katmanlar ? Ayakkabılar ? Sırtçantası ve yerleştirilmesi ? Herzaman taşınması gerekli malzemeler ve Malzeme listesi | | | 2 | Kamp Malzemeleri ve Kampçılık Yaz Kamp Malzemeleri ve Kampçılık Kış | | | 3 | doğaya en az zararvermek ? Kamp yeri seçimi ? Çadırlar,kurulması,bakımı,bivak. ? Uyku tulumları , matlar ? Ocaklar, Su temini ? Yaz ve Kış şartlarıda kampçılık Çadırlar,kurulması,bakımı,bivak. ? Uyku tulumları , matlar ? Ocaklar, Su temini | | | 4 | Yiyecekler, Beslenme ve Antreman ? Yiyeceklerin nitelikleri (Protein,Karbohidrat,Yağ) Yiyecekler, Beslenme ve Antreman ? Yiyecek planlaması ? Soğuk ortamda besleme ? Doğa için atrenman | | | 5 | Dağcılık sporu ve özel antrenman? Dağcılığın fizyolojisi? Dağcılık sporu ve özel antrenman? Dağcılıkta performansı etkileyen faktörler? | | | 6 | Doğada Seyahat ? Dağ hazırlığı organizasyon ? Dağa yaklaşım sırasıda gözlem?Yürüyüş ve ekip düzeni,Molalar -değişik zemin yürüyüşleri ?Haritacılık ve pusula ? Dağlarda hava tahmini | | | 7 | Dağcılık nedir?Dağcılık Türleri,Türkiyede Dağcılık,Dünyada Dağcılık | | | 8 | Ara Sınav | | | 9 | Dağcılık malzemeleri,Dağcılıkta performans ve antrenman,Dağcılıkta beslenme | | | 10 | Dağcılık düğümleri,Teknik malzeme ve kullanımı, İp iniş teknikleri,Top rope tırmanış,Yürüyüş ve ekip bilgisi | | | 11 | | Tırmanış Organizasyonu / Uygulama I | | 12 | | Kamp yeri seçimi, Yürüyüş Bilgisi ve Tekniği / Uygulama II | | 13 | | Tırmanış Teknikleri / Uygulama III | | 14 | | Dağcılıkta Beslenme / Uygulama IV | | 15 | | Oryantring uygulaması | | 16 | Yarıyıl sonu sınavı | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Kızar, O., Genç, H., Kayantaş, İ. & Kargün, M. (2019). Doğa sporları 1. Gece Akademi. |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Uygulama/Pratik | 7 | 3 | 21 |
Bireysel Çalışma | 14 | 3 | 42 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 2 | 1 | 3 | 1 | 1 | 1 | ÖÇ2 | 1 | 2 | 1 | 3 | 1 | 1 | ÖÇ3 | 1 | 1 | 2 | 1 | 3 | 1 | ÖÇ4 | 1 | 1 | 1 | 2 | 1 | 2 | ÖÇ5 | 1 | 1 | 1 | 1 | 2 | 1 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|