|
Ders Öğretim PlanıDersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | REK204 | Rekreasyonda Etkinlik Uygulamaları | Zorunlu | 2 | 4 | 4 |
| Dersin Seviyesi | Lisans | Dersin Amacı | Rekreasyonel etkinlik ve organizasyonları planlayabilme, program oluşturabilme ve plan ve programı
yönetebilme yeteneğinin kazanımı | Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri | Dr. Öğr. Yunus Emre ÇİNGÖZ | Öğrenme Çıktıları | 1 | Program ve planlama kavramlarının analizi, ilkeleri ile rekreasyonel etkinliklere yönelik program ve
planlama yapmanın özellikleri. Örnek program ve planlama modelleri geliştirme. | 2 | Rekreasyonun ve aktivitelerinin tanımlanması | 3 | Evrensel ölçüleri ve planlama kriterlerinin betimlenmesi |
| Öğrenim Türü | Birinci Öğretim | Dersin Ön Koşulu Olan Dersler | yok | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | yok | Dersin İçeriği | Rekreasyonel etkinlik ve organizasyonlarda uygulama ve uygulama bilgisi | Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği | |
1 | Ders ile ilgili genel bilgiler ve literatür bilgisi | | | 2 | Planlama ve programlama ile ilgili genel kavramlar | | | 3 | Planlama ve programlama ilkeleri | | | 4 | Planlama ve programlama aşamaları | | | 5 | İhtiyaçları belirleme ve yaklaşımlar | | | 6 | Amaçların belirlenmesi | | | 7 | Rekreatif etkinlikler için program geliştirme | | | 8 | Ara sınav | | | 9 | Çocuklar için rekreatif etkinliklerde program geliştirme | | | 10 | Gençler için rekreatif etkinliklerde program geliştirme | | | 11 | Yetişkinler için rekreatif etkinliklerde program geliştirme | | | 12 | İleri yaşlar için rekreatif etkinliklerde program geliştirme | | | 13 | Geri bildirim ve değerlendirme | | | 14 | Tartışma | | | 15 | Rekreatif programların hedef kitlesine uygun olarak planlanması ve uygulanması | | | 16 | Final sınavı | | |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | ALTUNKASA, F. 1993: Rekreasyonel Planlama Organizasyonu. Çukurova Üniversitesi Yayınları No:132, Genel Yayın No: 54, Yardımcı Ders Kitapları Yayın No: 4- Adana, 99 S.
BOZ, C. M., 1990: Boş zamanın Ekonomik Olarak Hesaplanması ve Refaha Katkısı. –Başbakanlık D.P.T. Sosyal Planlama Başkanlığı, Ankara, 6-10 S.
CALIFORNIA RECREATION COMMITE, On Planning For Recreation, Park Areas And Facilities, Published By State Of California Recreation Commision. *Guide For plannig Recreation Parks in California A Basis For DETERMİNİNG LOKAL RECREATİON SPACE STANDARTS, 722 Capital Avenve, Room 3076, Sacramento 14.
GOLD, S. M. 1980: Recreation Planning and Design.–Mc GrawHill Book Comp., New York.
KALIPSIZ, A., 1994: İstatistik Yöntemler, İ.Ü. Orman Fakültesi, İstanbul, S.558.
NIE, N., G. JENKINS, J., HULL, C. H., STEINBRENNER, K. DALE, B., 1975. SPSS (Statistical package for the social science). –MacGraw-Hill Book Company, New York.
SÖZEN, N. 1977 : Ankara Şehri İçin Şehir Dışı Rekreasyon Alanlarının Planlama İlkelerinin Saptanması Üzerine Bir Araştırma. AÜZF Peyzaj Mimarlığı Bölümü (Basılmamış Doktora Tezi), Ankara. 251 S. | Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları | | Değerlendirme | |
Proje Hazırlama | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Proje Sunma | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | | Staj Durumu | yok |
| İş Yükü Hesaplaması | |
Derse Katılım | 4 | 9 | 36 | Proje Hazırlama | 3 | 8 | 24 | Proje Sunma | 2 | 8 | 16 | Bireysel Çalışma | 5 | 9 | 45 | |
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi | ÖÇ1 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | ÖÇ2 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | ÖÇ3 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 |
| * Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
|
|