BAYBURT ÜNİVERSİTESİ Bilgi Paketi / Ders Kataloğu

Anasayfa Bayburt Üniversitesi Hakkında Derece Programları Öğrenciler için genel bilgiler
Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
REK204Rekreasyonda Etkinlik Uygulamaları Zorunlu244
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Rekreasyonel etkinlik ve organizasyonları planlayabilme, program oluşturabilme ve plan ve programı yönetebilme yeteneğinin kazanımı
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Dr. Öğr. Yunus Emre ÇİNGÖZ
Öğrenme Çıktıları
1Program ve planlama kavramlarının analizi, ilkeleri ile rekreasyonel etkinliklere yönelik program ve planlama yapmanın özellikleri. Örnek program ve planlama modelleri geliştirme.
2Rekreasyonun ve aktivitelerinin tanımlanması
3Evrensel ölçüleri ve planlama kriterlerinin betimlenmesi
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
yok
Dersin İçeriği
Rekreasyonel etkinlik ve organizasyonlarda uygulama ve uygulama bilgisi
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Ders ile ilgili genel bilgiler ve literatür bilgisi
2Planlama ve programlama ile ilgili genel kavramlar
3Planlama ve programlama ilkeleri
4Planlama ve programlama aşamaları
5İhtiyaçları belirleme ve yaklaşımlar
6Amaçların belirlenmesi
7Rekreatif etkinlikler için program geliştirme
8Ara sınav
9Çocuklar için rekreatif etkinliklerde program geliştirme
10Gençler için rekreatif etkinliklerde program geliştirme
11Yetişkinler için rekreatif etkinliklerde program geliştirme
12İleri yaşlar için rekreatif etkinliklerde program geliştirme
13Geri bildirim ve değerlendirme
14Tartışma
15Rekreatif programların hedef kitlesine uygun olarak planlanması ve uygulanması
16Final sınavı
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
ALTUNKASA, F. 1993: Rekreasyonel Planlama Organizasyonu. Çukurova Üniversitesi Yayınları No:132, Genel Yayın No: 54, Yardımcı Ders Kitapları Yayın No: 4- Adana, 99 S. BOZ, C. M., 1990: Boş zamanın Ekonomik Olarak Hesaplanması ve Refaha Katkısı. –Başbakanlık D.P.T. Sosyal Planlama Başkanlığı, Ankara, 6-10 S. CALIFORNIA RECREATION COMMITE, On Planning For Recreation, Park Areas And Facilities, Published By State Of California Recreation Commision. *Guide For plannig Recreation Parks in California A Basis For DETERMİNİNG LOKAL RECREATİON SPACE STANDARTS, 722 Capital Avenve, Room 3076, Sacramento 14. GOLD, S. M. 1980: Recreation Planning and Design.–Mc GrawHill Book Comp., New York. KALIPSIZ, A., 1994: İstatistik Yöntemler, İ.Ü. Orman Fakültesi, İstanbul, S.558. NIE, N., G. JENKINS, J., HULL, C. H., STEINBRENNER, K. DALE, B., 1975. SPSS (Statistical package for the social science). –MacGraw-Hill Book Company, New York. SÖZEN, N. 1977 : Ankara Şehri İçin Şehir Dışı Rekreasyon Alanlarının Planlama İlkelerinin Saptanması Üzerine Bir Araştırma. AÜZF Peyzaj Mimarlığı Bölümü (Basılmamış Doktora Tezi), Ankara. 251 S.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Proje Hazırlama1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Proje Sunma1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Staj Durumu
yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Derse Katılım4936
Proje Hazırlama3824
Proje Sunma2816
Bireysel Çalışma5945
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)121
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6
ÖÇ1455554
ÖÇ2444555
ÖÇ3444555
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek