BAYBURT ÜNİVERSİTESİ Bilgi Paketi / Ders Kataloğu

Anasayfa Bayburt Üniversitesi Hakkında Derece Programları Öğrenciler için genel bilgiler
Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
REK117Dijital OkuryazarlıkZorunlu113
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Dersin amacı öğrencilerin dijital teknolojileri, dijital ortam ve araçları tanımasını ve yetkin şekilde kullanabilecek düzeye gelmelerini sağlamaktır. Dijital teknolojileri kullanarak bilgiyi bulma, işleme, düzenleme, paylaşma, değerlendirme ve analiz etme dersin temel konularını oluşturmaktadır. Dersin sonunda öğrencilerin dijital ortam ve araçları kullanım hakimiyetlerinin sağlanması ve bu alanlarla ilgili farkındalık, sorgulama düzeylerinin yükselmesi amaçlanmaktadır.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Dr. Öğr. Üyesi Zekai ÇAKIR
Öğrenme Çıktıları
1Yeni medya ortamı, yeni medya ortamındaki olay ve olguları değerlendiren kavramlar ve yaklaşımlar hakkında bilgi sahibi olacak.
2Dijital teknolojileri, dijital ortam ve araçları tanıyacak ve yetkin şekilde kullanabilecek düzeye gelecek.
3Taşınabilir teknolojileri ve yeni trendleri açıklar
4Bilişim etiği kavramını açıklar
5Sosyal ağlar ve Bulut Bilişim kavramlarını bilir
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Dijital okuryazarlık dersi içeriği, teknolojik gelişmelere ve öğrenci gereksinimlerine göre değişebilir. Bu temel konular, bireylerin dijital dünyada bilinçli, güvenli ve etkili bir şekilde hareket etmelerine yardımcı olmayı amaçlar.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Ders konularına giriş
2Dijital okuryazarlık kavramına giriş
3İşletim sistemleri
4Dijital araçlar
5Dijital platformlar
6Örnek uygulamalar
7Mobil kültür
8Ara sınav
9Yakınsama
10Büyük veri
11Açık veri
12Taşınabilir teknolojileri
13Yapay Zeka
14Bulut Bilşiim ve Sosyal Ağlar
15Yarı Yıl Sonu Sınavı (Final)
16Yarı Yıl Sonu Sınavı (Final)
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Understanding digital literacies, A practical introduction, Rodney H. Jones, Christoph A. Hafner, Routledge, 2012
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav122
Final Sınavı122
Bireysel Çalışma14343
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma14343
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)90
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6
ÖÇ1134334
ÖÇ2232333
ÖÇ3343432
ÖÇ4343443
ÖÇ5433344
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek