Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | REK107 | Rekreasyon ve Spor Bilimlerine Giriş | Zorunlu | 1 | 1 | 5 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Antrenmanın planlanabilmesi ve programlanıp uygulanabilmesi için gerekli temel bilgilerin kazanımı dersin amacıdır. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Dr. Öğr. Üyesi Yunus
E.ÇİNGÖZ |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Beden eğitimi, spor, boş zaman kavramlarını rekreasyon etkinlik alanlarıyla ilişkilendirme. | 2 | Serbest zaman ve rekreasyon kavramlarının spor ve diğer rekreasyon etkinlik alanlarıyla ilişkilendirir. | 3 | Alan hakkında uygulama becerisi geliştirir. | 4 | Rekreatif faaliyetlerin yapısı hakkında bilgi sahibi olmak. | 5 | Diğerlerine rekreatif faaliyetler yaptırır. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
|
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Ders için önerilen diğer hususlar bulunmamaktadır. |
Dersin İçeriği |
Beden eğitimi, spor, zaman, serbest zaman ve rekreasyon kavramları, analizleri, rekreasyon eğitimi, yönetimi, rekreasyon liderliği, Türkiye’de ve Dünyada rekreasyonel durum ve rekreasyonel katılımda etken olan faktörler, boş zaman ve sporda istihdam durumu |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Derse genel bir giriş | | | 2 | *Temel kavramların tanımlanması | | | 3 | *Dünyada beden eğitimi, spor, serbest zaman ve rekreasyonun gelişimi | | | 4 | *Türkiye'de beden eğitimi, spor, serbest zaman ve rekreasyonun gelişimi | | | 5 | *Rekreasyonun sınıflandırılması | | | 6 | *Rekreasyona katılımdaki engeller | | | 7 | *Rekreasyon alanları | | | 8 | *Spor ve rekreasyon arasındaki ilişkinin kavranması. | | | 9 | *Rekreasyona duyulan ihtiyacın nedenleri | | | 10 | *Rekreasyonel spor liderliği | | | 11 | *Ekorekreasyon ve sürdürülebilirlik | | | 12 | *İşyeri rekreasyonu | | | 13 | *Terapatik rekreasyon | | | 14 | *Rekreasyonda yeni trendler | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Kale, R., Erşen, E. (2003). Beden Eğitimi ve Spor Bilimlerine Giriş. Nobel Yayıncılık, Ankara.
Arslan, S. (2015). Serbest Zaman - Rekreasyon ve Serbest Zaman Eğitimi. Nobel akademik yayıncılık, Ankara.
Yaylı, A. (2014). Rekreasyona Giriş. Detay yayıncılık, Ankara.
Kılbaş, Ş. (2010). Rekreasyon - Boş zamanı Değerlendirme. Gazi kitapevi, Ankara.
Karaküçük, S. (1999) Rekreasyon Boş zamanları Değerlendirme. Gazi kitapevi, Ankara. |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Takım/Grup Çalışması | 14 | 2,5 | 35 |
Bireysel Çalışma | 14 | 3 | 42 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 14 | 2 | 28 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 4 | ÖÇ2 | 3 | 2 | 4 | 4 | 4 | 5 | ÖÇ3 | 5 | 4 | 4 | 4 | 3 | 3 | ÖÇ4 | 4 | 2 | 2 | 2 | 3 | 4 | ÖÇ5 | 5 | 5 | 4 | 3 | 4 | 5 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|