BAYBURT ÜNİVERSİTESİ Bilgi Paketi / Ders Kataloğu

Anasayfa Bayburt Üniversitesi Hakkında Derece Programları Öğrenciler için genel bilgiler
Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
HM402BHemşirelik Meslek Dersleri UygulamasıZorunlu4824
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Bu dersin amacı şu şekildedir; Hemşirelik derslerinde almış olduğu teorik bilgilerin stajda uygulayabilmesidir.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
İlgili Öğretim Elemanı
Öğrenme Çıktıları
1Mesleki rol ve işlevlerini yerine getirmek için gerekli kuramsal ve uygulama bilgilerine sahiptir
2Mesleki uygulamalarına temel oluşturan kuram ve modelleri bilir.
3Hemşirelik uygulamalarını mesleki ilke ve standartlar doğrultusunda gerçekleştirir.
4Birey, aile ve toplumun sağlık bakım gereksinimlerini bütüncü yaklaşımla hemşirelik süreci doğrultusunda karşılar.
5Mesleki uygulama ve araştırmalarında bilişim ve bakım teknolojilerini kullanır.
6Hemşirelik uygulamalarında bilimsel ilke ve yöntemleri kullanır.
7Bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar.
8Hemşirelik uygulamalarında ilgili yasa, yönetmelik, mesleki etik ilke ve değerlere uygun davranır.
9Sağlık ekibinin üyleriyle işbirliği içinde olarak araştırma, proje ve faaliyetlerde yer alır.
10Profesyonel gelişimine katkı sağlayacak faaliyetlerde yer alır ve profesyonel kimliği ile rol model olur.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Hemşirelik Esasları-II
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Bu ders; Hemşirelik öğrencilerinin sağlığın korunması, geliştirilmesi, tedavi ve rehabilitasyonu konularında uygulama kapsamındadır.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Sağlığın korunması, sürdürülmesi ve geliştirilmesinin öncelikli olduğunu idrak ederek, gerekli olan bilgi ve uygulamayı kazanır. Edinilen bilgi ve kazanımları günlük yaşamında kullanır,Klinik uygulama ve vaka sunumuYok
2Hemşirelik hizmetlerinin biyolojik, sosyal ve davranış birimlerine dayalı olarak sunulmasının gerekçesini kavraması,Klinik uygulama ve vaka sunumuYok
3İç hastalıkları kapsamında yer alan tüm sistemlerle ilgili hastalıklar konusunda ve hasta bireylerin bakım gereksinimlerinin karşılanmasında planlama yapabilmeKlinik uygulama ve vaka sunumuYok
4İç hastalıkları hemşireliğinin sağlık bakım sisteminin değişik aşamalarında rol ve işlevlerini kavrayabilmeKlinik uygulama ve vaka sunumuYok
5Cerrahi girişim sonrası hastada gelişebilecek komplikasyonları tahmin ederek önlenmesine yönelik hemşirelik girişimlerini uygular,Klinik uygulama ve vaka sunumuYok
6Cerrahi işlemden sonra bireyin evde sağlığını en üst düzeyde sürdürebilmesi için gerekli taburculuk eğitimini planlarKlinik uygulama ve vaka sunumuYok
7Sağlıklı/hasta kadın ve aileyi bütüncül yaklaşımla değerlendirebilmeKlinik uygulama ve vaka sunumuYok
8Ara Sınav
9Sağlıklı/hasta kadın, fetüs ve yenidoğana yönelik eğitim ve araştırmalarda rol alabilmeKlinik uygulama ve vaka sunumuYok
10Uygulama alanında hasta bakım kalitesine yönelik problemlerde çözüm önerileri geliştirebilmeKlinik uygulama ve vaka sunumuYok
11Çocuk hakları konusunda farkındalık, toplumda çocuk haklarını korumaya yönelik planlama ve uygulama yapabilme becerisine kazanabilirKlinik uygulama ve vaka sunumuYok
12Yüksek riskli ebeveyn ve yüksek riskli çocuklara uygun hemşirelik bakımı planlayabilirKlinik uygulama ve vaka sunumuYok
13Ruhsal bozukluğu ve acil psikiyatrik sorunu olan bireylerin bakımında terapötik yaklaşımlara yönelik hemşirelik becerilerini tartışabilmesiKlinik uygulama ve vaka sunumuYok
14Birey, aile ve gruplara bakım verirken sistematik yaklaşımı kullanabilmesi hedeflenmektedirKlinik uygulama ve vaka sunumuYok
15Toplum sağlığını geliştirmeye yönelik uygulamalarla (eğitim, danışmanlık, sağlık taraması) ilgili planlama yapabilmeliKlinik uygulama ve vaka sunumuYok
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Carpenito-Moyet L.J. (2022). Hemşirelik Tanıları El Kitabı. Çeviren: Erdemir, F. Ankara: Nobel Tıp Kitabevleri.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav150
Örnek Vaka İncelemesi150
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı111
Derse Katılım14228
Uygulama/Pratik1424336
Rehberli Problem Çözümü14114
Problem Çözümü14114
Tartışma14114
Soru-Yanıt14114
Takım/Grup Çalışması14114
Gözlem14114
Gösterme717
Alan Çalışması14114
Örnek Vaka İncelemesi14114
Beyin Fırtınası14114
Rapor Hazırlama14114
Rapor Sunma14114
Proje Hazırlama14114
Proje Sunma14114
Proje Tasarımı /Yönetimi14114
Makale Yazma111
Makale Kritik Etme14114
Bireysel Çalışma14114
Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma14114
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma14114
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma14114
Okuma28128
Rapor14114
Performans14114
Ev Ödevi14114
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)710
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15
ÖÇ1323232323213233
ÖÇ2232323232112332
ÖÇ3232323232213332
ÖÇ4322323323212323
ÖÇ5232323232312332
ÖÇ6322222323212333
ÖÇ7223232323232323
ÖÇ8223232322222333
ÖÇ9223232323232333
ÖÇ10232321231313232
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek