BAYBURT ÜNİVERSİTESİ Bilgi Paketi / Ders Kataloğu

Anasayfa Bayburt Üniversitesi Hakkında Derece Programları Öğrenciler için genel bilgiler
Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
HM306BHemşirelikte Araştırma YöntemleriZorunlu362
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Hemşireliğin geliştirilmesinde araştırmanın öneminin ele alındığı bu derste, araştırma problemlerinin seçimi, hemşirelik sorunları ile ilgili araştırmaların değerlendirilmesi, farklı araştırma yöntemlerinin özellikleri, veri toplama ve analiz yöntemleri ile araştırmada etik konular incelenir. Öğrenci bu derste, araştırmaları eleştirel olarak değerlendirme becerisi kazanır.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Öğrenme Çıktıları
1Hemşirelikte araştırmanın önemini tartışır.
2Hemşirelikte kanıt temelli uygulamaların önemini açıklar.
3Bir hemşirelik araştırmasını kritik eder.
4Bilimsel araştırma süreci basamakları doğrultusunda bir araştırma planlar.
5Araştırma sonuçlarını uygun teknikle sunar.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
yok
Dersin İçeriği
Araştırma yöntemleri dersi hemşirelikte araştırmanın önemi, araştırma süreci, veri geçerliliği ve güvenilirliği, evren ve örneklem, araştırma tasarım türleri, araştırmada hata kaynakları, araştırma etiği ve araştırma raporunun yazımını içerir.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Hemşirelikte Bilme Yolları. Hemşirelikte Araştırmanın Önemi. Hemşirelikte araştırmanın geçmişi ve mevcut durumyokyok
2Araştırma Süreci. Araştırma problemi kaynakları, formüle edilmesi, hipotez geliştirme . Literatür tarama.yokyok
3Araştırmalarda veri toplama. Araçların geçerliliği, güvenirliliği, seçicilik, duyarlılıkyokyok
4Evren ve örneklem. Örneklem büyüklüğünü saptama. Örnekleme yöntemleriyokyok
5Araştırma türlerinin (tasarımlarının) sınıflandırılması ve genel özellikleriyokyok
6Kantitatif araştırmalar ve hemşirelik araştırma problemlerinde kullanımıyokyok
7Kantitatif ve kalitatif araştırma yöntemlerinin farklılıklarıyokyok
8Ara sınavyokyok
9Kalitatif araştırma yöntemleri ve hemşirelik araştırma problemlerinde kullanımıyokyok
10Araştırmalarda Hata Kaynaklarıyokyok
11Araştırma etiği ve araştırma raporunun yazımıyokyok
12Araştırma konusu seçimi ve makale incelemeyokyok
13Araştırma kritiği sunumuyokyok
14Araştırma planlamayokyok
15Genel Değerlendirmeyokyok
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Ekiz D: Eğitimde Araştırma Yöntem ve Metotlarına Giriş Ankara 2003 Erefe İ:Hemşirelikte Araştırma İlke Süreç ve Yöntemleri,İstanbul ,2002 Karasar, N:Araştırmalarda Rapor Hazırlama,8.Basım .Ankara 1995 Karasar,N:Bilimsel Araştırma Yöntemi,6.Basım,Ankara 1994 Lobiondo-Wood G, Haber J: Nursing Research, Methotds and Critical Appraisal for Evidence-Based Practice, 6th Edition, Mosby Elsevier, 2006. Polit DF, Beck CT: Essentials of Nursing Research, Sixty Edition, Lippincott Williams & Wilkins. Sümbüloğlu K., Sümbüloğlu V. Sağlık Bilimlerinde Araştırma Yöntemleri.Ankara 2004 Wood GL, Haber J: Nursing Research, Methods And Critical Appraisal For Evidence-Bese Practice. Mosby Elseiver. 2006
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı111
Derse Katılım15230
Tartışma717
Takım/Grup Çalışması212
Beyin Fırtınası717
Bireysel Çalışma717
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma717
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma10110
Ev Ödevi111
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)73
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15
ÖÇ1231222232332223
ÖÇ2322222223222322
ÖÇ3322322332231232
ÖÇ4221233223131313
ÖÇ5321322322132322
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek