|
Ders Öğretim PlanıDersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | HM304B | Hemşirelikte Yönetim | Zorunlu | 3 | 6 | 5 |
| Dersin Seviyesi | Lisans | Dersin Amacı | Bu ders, öğrencilere hemşirelik hizmetlerinin planlanması, örgütlenmesi, yürütülmesi, değerlendirilmesi ve koordinasyonunda yer alan yönetim aktivitelerine ilişkin bilgi, beceri ve tutumları kazandırmayı amaçlar. | Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri | | Öğrenme Çıktıları | 1 | Yönetim sürecinde yer alan planlama, örgütleme, yürütme ve değerlendirmeye ilişkin temel ilke kavram ve kuramları açıklayabilme | 2 | Hemşirelik hizmetleri yönetimindeki sorunları belirleyebilme ve çözüm önerisi geliştirebilme | 3 | Hemşirelik uygulamalarını ilgili yasa ve yönetmelikler çerçevesinde gerçekleştirebilme | 4 | Hemşirelikte gücün önemini ve güç kaynaklarını kavrayabilme | 5 | Hemşirelik sunum sistemlerini tanımlayabilme | 6 | Hemşirelikte motivasyon artırıcı öneriler sunabilme |
| Öğrenim Türü | Birinci Öğretim | Dersin Ön Koşulu Olan Dersler | yok | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | yok | Dersin İçeriği | Yönetime Giriş, Hemşirelikte Yönetim, Yönetici Ve Liderlik İlişkisi, Hemşirelik Hizmetleri Yönetim Süreci (Veri Toplama, Planlama, Örgütleme, Yöneltme / Yürütme, Kontrol Ve Denetleme, Koordinasyon), Sağlık Politikaları Ve Yasalar, Sağlık Hizmetlerinde Akreditasyon | Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği | |
1 | Yönetime Giriş, Hemşirelikte Yönetim | yok | yok | 2 | Yönetici ve Liderlik arasındaki İlişkisi | yok | yok | 3 | Hemşirelik Hizmetleri Yönetim Süreci | yok | yok | 4 | Hemşirelik Hizmetleri Yönetim Süreci | yok | yok | 5 | Hemşirelik Hizmetleri Sunum Sistemleri | yok | yok | 6 | Güç ve otorite | yok | yok | 7 | Problem Çözme ve Karar Verme | yok | yok | 8 | Ara sınav | yok | yok | 9 | Çatışmalar ve Zaman Yönetimi | yok | yok | 10 | İş doyumu ve tükenmişlik | yok | yok | 11 | Hemşirelik Hizmetleri Yönetim Süreci (Kontrol ve Denetleme) | yok | yok | 12 | Hemşirelik Hizmetleri Yönetim Süreci (Koordinasyon) | yok | yok | 13 | Sağlık Politikaları | yok | yok | 14 | Sağlık Hizmetlerinde Akreditasyon | yok | yok | 15 | Genel Değerlendirme | yok | yok |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | Uyer, G. (1993) Hemşirelik ve Yönetim, Hürbilek Matbaacılık, Ankara.Akat, İ. ve Budak, G. (1999) İşletme Yönetimi, Barış Yayınevi, İzmir.
Onal, G. (1998) İşletme Yönetimi ve Organizasyonu, Türkmen Kitabevi, İstanbul.
Hussey, D.E. (1997). Kurumsal Değişimi Başarmak, Etkin Yönetim Dizisi, Rota Yayınları, İstanbul.
Rowland and Rowland (1997) Nursing Administration Handbook, 4. Edition, An Apsen Publication.
Abaan, S., Argon, G., Kocaman, G., Oktay, S. ve Uyer, G. (1996) Hemşirelik Hizmetleri El Kitabı, Vehbi Koç Vakfı Yayınları, İzmir.
Mackenzie, A. (1989). Zaman Tuzağı, Modern Yönetim Dizisi, Rota Yayınları, İstanbul.
Tomey A.M. (2000) Nursing Management and Leadership, Mosby, St. Louis.
Velioğlu, P (1982) Hemşirelikte Yönetim, Meteksan Yayınları, No:6, Ankara.
Kocahanoğlu, O. (1991) Devlet Memurları Kanunu, Temel Yayınları, Yayın No:45.
Özkalp, E. ve Kırel, Ç. (2001). Örgütsel Davranış, Anadolu Üniversitesi Eğitim, Sağlık ve Bilimsel Araştırma Çalışmaları Vakfı, Yayın No:149, Eskişehir.
Sullivan, J.E., Decker, J.P. (2000) Effective Leadership and Management in Nursing, Fifth Edition, Prentice Hall Inc., New Jersey.
Öztürk, A. (1998). Örgüt Geliştirme, Adana Nobel Kitabevi, Adana.
Erol, E. (1998). Örgütsel Davranış ve Yöntem Psikolojisi, Beta Yayım Basım ve Dağıtım, İstanbul.
Erol, E. (1993). Yönetim Psikolojisi Beta Yayım Basım ve Dağıtım, İstanbul.
Akın, B., Çetin,C. ve Erol, V. (1998) Toplam Kalite Yöntemi ve ISO 9000 Kalite Güvence Sistemi, Beta Yayınları, İstanbul.
Kavuncubaşı, Ş. (2000). Hastane ve Sağlık Kurumları Yönetimi, Siyasal Kitabevi, Ankara. | Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları | | Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | yok |
| İş Yükü Hesaplaması | |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 | Final Sınavı | 1 | 1 | 1 | Derse Katılım | 15 | 1 | 15 | Takım/Grup Çalışması | 15 | 1 | 15 | Gözlem | 15 | 1 | 15 | Beyin Fırtınası | 15 | 1 | 15 | Bireysel Çalışma | 15 | 1 | 15 | Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 7 | 1 | 7 | Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 15 | 2 | 30 | Okuma | 15 | 1 | 15 | Performans | 15 | 1 | 15 | Ev Ödevi | 15 | 1 | 15 | |
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi | ÖÇ1 | 3 | 2 | 2 | 3 | 2 | 3 | 2 | 2 | 2 | 2 | 3 | 3 | 3 | 3 | 2 | ÖÇ2 | 2 | 2 | 2 | 3 | 3 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 3 | 3 | 2 | 2 | 2 | ÖÇ3 | 2 | 3 | 3 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 3 | 3 | 2 | 2 | 2 | ÖÇ4 | 3 | 3 | 3 | 2 | 2 | 3 | 3 | 1 | 3 | 3 | 3 | 2 | 2 | 3 | 2 | ÖÇ5 | 2 | 3 | 3 | 2 | 2 | 2 | 2 | 1 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 2 | 2 | ÖÇ6 | 2 | 2 | 3 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 3 |
| * Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
|
|