|
Ders Öğretim PlanıDersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | HM302B | Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları Hemşireliği | Zorunlu | 3 | 6 | 14 |
| Dersin Seviyesi | Lisans | Dersin Amacı | Bu dersin amacı, holistik hemşirelik yaklaşımı ile çocuğun doğumdan ergenlik dönemi sonuna kadar büyüme - gelişme özelliklerini ve sağlıktan sapma durumlarını sistemlere göre inceleyebilecek bilgi, beceri ve davranışları kazandırmaktır. | Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri | | Öğrenme Çıktıları | 1 | Çocuk sağlığı hizmetlerine ilişkin kavramları bilir | 2 | Ülkemizdeki ve dünyadaki çocuk sağlığı sorunlarını bilir | 3 | Çocuğu aile ve çevresi ile bir bütün olarak ele alır | 4 | Gelişim dönemlerine göre sağlıklı ve hasta çocuğu tanımlar | 5 | Çocuk sağlığını olumsuz etkileyen hastalık ve bozuklukların erken tanı, tedavi ve bakımındaki rolünü kavrar | 6 | Sağlıklı/hasta çocuğa hemşirelik süreci doğrultusunda bakım verir | 7 | Çocuk ve ailenin hastalığa ve hastaneye yatışa gösterdiği tepkileri bilir | 8 | Çocuk ve aileye sağlık eğitimi verme ve danışmanlık yapma konusunda beceri kazanır | 9 | Pediatri hemşireliği alanında bilimsel ve teknolojik gelişmeleri izler ve araştırmanın önemini kavrar |
| Öğrenim Türü | Birinci Öğretim | Dersin Ön Koşulu Olan Dersler | Hemşirelik Esasları-II almış olmak | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | yok | Dersin İçeriği | Dünyada ve ülkemizde çocuk sağlığının durumu, çocuk-aile ve hemşire, büyüme ve gelişme, beslenme, sağlam çocuk izlemi, sıvı-elektrolit dengesi ve dengesizlikleri, ev kazaları, çocukluk çağında sık görülen psikososyal sorunlar, çocuk hemşireliğine yönelik uygulamalar (antropometrik ölçümler, fiziksel muayene, persentil eğrilerinin değerlendirilmesi, yaşam bulguları, materyal toplama, oksijen uygulamaları, ilaç uygulamaları, beslenme yöntemleri, aspirasyon, postural drenaj, katater bakımı) yenidoğanın sınıflandırılması, yenidoğan hastalıkları ve hemşirelik bakımı, sistem hastalıkları ve hemşirelik bakımı | Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği | |
1 | Dünyada ve Ülkemizde Çocuk Sağlığının Durumu, Çocukluk Dönemlerine Göre Büyüme ve Gelişme | Dünyada ve Ülkemizde Çocuk Sağlığının Durumu, Çocukluk Dönemlerine Göre Büyüme ve Gelişme/Uygulama | yok | 2 | Çocuk Sağlığı Hemşireliğinin Amaç ve Felsefesi, Bütüncül Bakım, Aile Merkezli Bakım, Atravmatik bakım, Çocuk Sağlığında Etik, Sağlam Çocuk İzlemi, Aşılar, Sıvı-Elektrolit Dengesi | Çocuk Sağlığı Hemşireliğinin Amaç ve Felsefesi, Bütüncül Bakım, Aile Merkezli Bakım, Atravmatik bakım, Çocuk Sağlığında Etik, Sağlam Çocuk İzlemi, Aşılar, Sıvı-Elektrolit Dengesi /Uygulama | yok | 3 | Yenidoğan Hastalıkları ve Hemşirelik Bakımı, Pediatrik Fizik Muayene, Beslenme | Yenidoğan Hastalıkları ve Hemşirelik Bakımı, Pediatrik Fizik Muayene, Beslenme/ Uygulama | yok | 4 | Solunum Sistemi Fonksiyon Değişiklikleri ve Hemşirelik Bakımı | Solunum Sistemi Fonksiyon Değişiklikleri ve Hemşirelik Bakımı/Uygulama | yok | 5 | Sindirim Sistemi Fonksiyon Değişiklikleri ve Hemşirelik Bakımı | Sindirim Sistemi Fonksiyon Değişiklikleri ve Hemşirelik Bakımı/Uygulama | yok | 6 | Kardiovasküler Sistem Fonksiyon Değişiklikleri ve Hemşirelik Bakımı, Yaşam Bulguları | Kardiovasküler Sistem Fonksiyon Değişiklikleri ve Hemşirelik Bakımı, Yaşam Bulguları/Uygulama | yok | 7 | Nörolojik Sistem Fonksiyon Değişiklikleri ve Hemşirelik Bakımı | Nörolojik Sistem Fonksiyon Değişiklikleri ve Hemşirelik Bakımı/Uygulama | yok | 8 | Ara Sınav | yok | yok | 9 | Üriner Sistem Fonksiyon Değişiklikleri ve Hemşirelik Bakımı | Üriner Sistem Fonksiyon Değişiklikleri ve Hemşirelik Bakımı/ Uygulama | yok | 10 | Endokrin Sistem Fonksiyon Değişiklikleri ve Hemşirelik Bakımı, Çocuklarda İlaç Uygulamaları | Endokrin Sistem Fonksiyon Değişiklikleri ve Hemşirelik Bakımı, Çocuklarda İlaç Uygulamaları/ Uygulama | yok | 11 | Onkolojik Hastalıklar ve Hemşirelik Bakımı, Terminal Dönem ve Palyatif Bakım | Onkolojik Hastalıklar ve Hemşirelik Bakımı, Terminal Dönem ve Palyatif Bakım/Uygulama | yok | 12 | Hematolojik Değişiklikler ve Hemşirelik Bakımı | Hematolojik Değişiklikler ve Hemşirelik Bakımı/ Uygulama | yok | 13 | Kas-İskelet Sistem Fonksiyon Değişiklikleri ve Hemşirelik Bakımı | Kas-İskelet Sistem Fonksiyon Değişiklikleri ve Hemşirelik Bakımı/ Uygulama | yok | 14 | Çocuk İhmal ve İstismarı, Pediatri Hemşireliğinde Eleştirel Düşünme ve Problem Çözme | Çocuk İhmal ve İstismarı, Pediatri Hemşireliğinde Eleştirel Düşünme ve Problem Çözme /Uygulama | yok | 15 | Çocuk İhmal ve İstismarı, Pediatri Hemşireliğinde Eleştirel Düşünme ve Problem Çözme/Uygulama | Çocuk İhmal ve İstismarı, Pediatri Hemşireliğinde Eleştirel Düşünme ve Problem Çözme/Uygulama | yok |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | Potts, N.L., Mandleco, B.L. (2012). Pediatric Nursing Caring for Children and Their Families. Third Edition, Publisher: Delmar Cengage Learning , Canada.
Ball, J.W., Bindler, R.C., Cowen, K.J. (2012). Principles of Pediatric Nursing: Caring for Children, 5th Edition. Publisher: Prentice Hall.
Bindler R. C., Cowen K. J. (2010). Child Health Nursing : Partnering With Children & Families, Second Edition,Pearson, Newyork.
Wong, D. L. (2011). Wong’s nursing care of infants and children. St. , 9th ed, Mo. : Mosby/Elsevier, Louis.
Conk, Z., Başbakkal Z., Bal Yılmaz H, Bolışık B. (2018). Pediatri Hemşireliği, Akademisyen Tıp Kitabevi, Ankara.
Büyükgönenç L, Kılıçarslan Törüner E. (2017). Çocuk Sağlığı Temel Hemşirelik Yaklaşımları, Ankara Nobel Tıp Kitabevleri, Ankara. | Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları | | Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 50 | Örnek Vaka İncelemesi | 1 | 50 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | yok |
| İş Yükü Hesaplaması | |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 | Final Sınavı | 1 | 1 | 1 | Derse Katılım | 15 | 1 | 15 | Rehberli Problem Çözümü | 25 | 1 | 25 | Problem Çözümü | 25 | 1 | 25 | Tartışma | 25 | 1 | 25 | Soru-Yanıt | 25 | 1 | 25 | Takım/Grup Çalışması | 20 | 1 | 20 | Gözlem | 15 | 1 | 15 | Gösterme | 15 | 1 | 15 | Alan Çalışması | 25 | 1 | 25 | Örnek Vaka İncelemesi | 10 | 1 | 10 | Beyin Fırtınası | 15 | 1 | 15 | Rapor Hazırlama | 10 | 1 | 10 | Rapor Sunma | 10 | 1 | 10 | Proje Hazırlama | 10 | 1 | 10 | Proje Sunma | 10 | 1 | 10 | Proje Tasarımı /Yönetimi | 10 | 1 | 10 | Makale Kritik Etme | 15 | 1 | 15 | Bireysel Çalışma | 15 | 1 | 15 | Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma | 25 | 1 | 25 | Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 15 | 1 | 15 | Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 15 | 1 | 15 | Okuma | 25 | 1 | 25 | Performans | 15 | 1 | 15 | Ev Ödevi | 15 | 1 | 15 | |
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi | ÖÇ1 | 3 | 2 | 3 | 2 | 2 | 3 | 3 | 3 | 2 | 3 | 1 | 3 | 3 | 2 | 3 | ÖÇ2 | 2 | 3 | 2 | 3 | 3 | 3 | 2 | 3 | 2 | 3 | 2 | 2 | 2 | 2 | 3 | ÖÇ3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 2 | 3 | 2 | 2 | 2 | ÖÇ4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 2 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 2 | 3 | 2 | 2 | 3 | ÖÇ5 | 3 | 2 | 3 | 2 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 2 | 1 | 3 | 3 | 2 | 3 | ÖÇ6 | 2 | 2 | 2 | 3 | 3 | 2 | 3 | 3 | 3 | 2 | 1 | 3 | 2 | 3 | 2 | ÖÇ7 | 3 | 2 | 2 | 3 | 3 | 3 | 3 | 2 | 2 | 3 | 2 | 2 | 3 | 3 | 2 | ÖÇ8 | 3 | 3 | 3 | 2 | 3 | 3 | 2 | 3 | 3 | 3 | 1 | 2 | 2 | 2 | 3 | ÖÇ9 | 3 | 2 | 3 | 3 | 2 | 3 | 3 | 2 | 3 | 2 | 2 | 2 | 3 | 3 | 2 |
| * Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
|
|