BAYBURT ÜNİVERSİTESİ Bilgi Paketi / Ders Kataloğu

Anasayfa Bayburt Üniversitesi Hakkında Derece Programları Öğrenciler için genel bilgiler
Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
HM302BÇocuk Sağlığı ve Hastalıkları HemşireliğiZorunlu3614
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Bu dersin amacı, holistik hemşirelik yaklaşımı ile çocuğun doğumdan ergenlik dönemi sonuna kadar büyüme - gelişme özelliklerini ve sağlıktan sapma durumlarını sistemlere göre inceleyebilecek bilgi, beceri ve davranışları kazandırmaktır.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Öğrenme Çıktıları
1Çocuk sağlığı hizmetlerine ilişkin kavramları bilir
2Ülkemizdeki ve dünyadaki çocuk sağlığı sorunlarını bilir
3Çocuğu aile ve çevresi ile bir bütün olarak ele alır
4Gelişim dönemlerine göre sağlıklı ve hasta çocuğu tanımlar
5Çocuk sağlığını olumsuz etkileyen hastalık ve bozuklukların erken tanı, tedavi ve bakımındaki rolünü kavrar
6Sağlıklı/hasta çocuğa hemşirelik süreci doğrultusunda bakım verir
7Çocuk ve ailenin hastalığa ve hastaneye yatışa gösterdiği tepkileri bilir
8Çocuk ve aileye sağlık eğitimi verme ve danışmanlık yapma konusunda beceri kazanır
9Pediatri hemşireliği alanında bilimsel ve teknolojik gelişmeleri izler ve araştırmanın önemini kavrar
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Hemşirelik Esasları-II almış olmak
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
yok
Dersin İçeriği
Dünyada ve ülkemizde çocuk sağlığının durumu, çocuk-aile ve hemşire, büyüme ve gelişme, beslenme, sağlam çocuk izlemi, sıvı-elektrolit dengesi ve dengesizlikleri, ev kazaları, çocukluk çağında sık görülen psikososyal sorunlar, çocuk hemşireliğine yönelik uygulamalar (antropometrik ölçümler, fiziksel muayene, persentil eğrilerinin değerlendirilmesi, yaşam bulguları, materyal toplama, oksijen uygulamaları, ilaç uygulamaları, beslenme yöntemleri, aspirasyon, postural drenaj, katater bakımı) yenidoğanın sınıflandırılması, yenidoğan hastalıkları ve hemşirelik bakımı, sistem hastalıkları ve hemşirelik bakımı
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Dünyada ve Ülkemizde Çocuk Sağlığının Durumu, Çocukluk Dönemlerine Göre Büyüme ve GelişmeDünyada ve Ülkemizde Çocuk Sağlığının Durumu, Çocukluk Dönemlerine Göre Büyüme ve Gelişme/Uygulamayok
2Çocuk Sağlığı Hemşireliğinin Amaç ve Felsefesi, Bütüncül Bakım, Aile Merkezli Bakım, Atravmatik bakım, Çocuk Sağlığında Etik, Sağlam Çocuk İzlemi, Aşılar, Sıvı-Elektrolit DengesiÇocuk Sağlığı Hemşireliğinin Amaç ve Felsefesi, Bütüncül Bakım, Aile Merkezli Bakım, Atravmatik bakım, Çocuk Sağlığında Etik, Sağlam Çocuk İzlemi, Aşılar, Sıvı-Elektrolit Dengesi /Uygulamayok
3Yenidoğan Hastalıkları ve Hemşirelik Bakımı, Pediatrik Fizik Muayene, BeslenmeYenidoğan Hastalıkları ve Hemşirelik Bakımı, Pediatrik Fizik Muayene, Beslenme/ Uygulamayok
4Solunum Sistemi Fonksiyon Değişiklikleri ve Hemşirelik BakımıSolunum Sistemi Fonksiyon Değişiklikleri ve Hemşirelik Bakımı/Uygulamayok
5Sindirim Sistemi Fonksiyon Değişiklikleri ve Hemşirelik BakımıSindirim Sistemi Fonksiyon Değişiklikleri ve Hemşirelik Bakımı/Uygulamayok
6Kardiovasküler Sistem Fonksiyon Değişiklikleri ve Hemşirelik Bakımı, Yaşam BulgularıKardiovasküler Sistem Fonksiyon Değişiklikleri ve Hemşirelik Bakımı, Yaşam Bulguları/Uygulamayok
7Nörolojik Sistem Fonksiyon Değişiklikleri ve Hemşirelik BakımıNörolojik Sistem Fonksiyon Değişiklikleri ve Hemşirelik Bakımı/Uygulamayok
8Ara Sınavyokyok
9Üriner Sistem Fonksiyon Değişiklikleri ve Hemşirelik BakımıÜriner Sistem Fonksiyon Değişiklikleri ve Hemşirelik Bakımı/ Uygulamayok
10Endokrin Sistem Fonksiyon Değişiklikleri ve Hemşirelik Bakımı, Çocuklarda İlaç UygulamalarıEndokrin Sistem Fonksiyon Değişiklikleri ve Hemşirelik Bakımı, Çocuklarda İlaç Uygulamaları/ Uygulamayok
11Onkolojik Hastalıklar ve Hemşirelik Bakımı, Terminal Dönem ve Palyatif BakımOnkolojik Hastalıklar ve Hemşirelik Bakımı, Terminal Dönem ve Palyatif Bakım/Uygulamayok
12Hematolojik Değişiklikler ve Hemşirelik BakımıHematolojik Değişiklikler ve Hemşirelik Bakımı/ Uygulamayok
13Kas-İskelet Sistem Fonksiyon Değişiklikleri ve Hemşirelik BakımıKas-İskelet Sistem Fonksiyon Değişiklikleri ve Hemşirelik Bakımı/ Uygulamayok
14Çocuk İhmal ve İstismarı, Pediatri Hemşireliğinde Eleştirel Düşünme ve Problem ÇözmeÇocuk İhmal ve İstismarı, Pediatri Hemşireliğinde Eleştirel Düşünme ve Problem Çözme /Uygulamayok
15Çocuk İhmal ve İstismarı, Pediatri Hemşireliğinde Eleştirel Düşünme ve Problem Çözme/UygulamaÇocuk İhmal ve İstismarı, Pediatri Hemşireliğinde Eleştirel Düşünme ve Problem Çözme/Uygulamayok
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Potts, N.L., Mandleco, B.L. (2012). Pediatric Nursing Caring for Children and Their Families. Third Edition, Publisher: Delmar Cengage Learning , Canada. Ball, J.W., Bindler, R.C., Cowen, K.J. (2012). Principles of Pediatric Nursing: Caring for Children, 5th Edition. Publisher: Prentice Hall. Bindler R. C., Cowen K. J. (2010). Child Health Nursing : Partnering With Children & Families, Second Edition,Pearson, Newyork. Wong, D. L. (2011). Wong’s nursing care of infants and children. St. , 9th ed, Mo. : Mosby/Elsevier, Louis. Conk, Z., Başbakkal Z., Bal Yılmaz H, Bolışık B. (2018). Pediatri Hemşireliği, Akademisyen Tıp Kitabevi, Ankara. Büyükgönenç L, Kılıçarslan Törüner E. (2017). Çocuk Sağlığı Temel Hemşirelik Yaklaşımları, Ankara Nobel Tıp Kitabevleri, Ankara.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav150
Örnek Vaka İncelemesi150
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı111
Derse Katılım15115
Rehberli Problem Çözümü25125
Problem Çözümü25125
Tartışma25125
Soru-Yanıt25125
Takım/Grup Çalışması20120
Gözlem15115
Gösterme15115
Alan Çalışması25125
Örnek Vaka İncelemesi10110
Beyin Fırtınası15115
Rapor Hazırlama10110
Rapor Sunma10110
Proje Hazırlama10110
Proje Sunma10110
Proje Tasarımı /Yönetimi10110
Makale Kritik Etme15115
Bireysel Çalışma15115
Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma25125
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma15115
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma15115
Okuma25125
Performans15115
Ev Ödevi15115
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)407
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15
ÖÇ1323223332313323
ÖÇ2232333232322223
ÖÇ3333333333323222
ÖÇ4333323333323223
ÖÇ5323233333213323
ÖÇ6222332333213232
ÖÇ7322333322322332
ÖÇ8333233233312223
ÖÇ9323323323222332
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek