|
Ders Öğretim PlanıDersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | HM303B | Hemşirelik Eğitimi | Zorunlu | 3 | 5 | 4 |
| Dersin Seviyesi | Lisans | Dersin Amacı | Hemşirelikte eğitim dersi; öğretim ile ilgili temel kavramlar, ilkeler ve öğretim sürecini inceleyerek hemşirenin eğiticilik rolünü geliştirmeyi amaçlar. | Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri | | Öğrenme Çıktıları | 1 | Eğitime ilişkin kavramları bilme ve bu kavramlar arasında ilişki kurabilme | 2 | Öğrenme kuram ve yaklaşımlarını eğitimle ilgili işlemlerinde kullanabilme | 3 | Tüm eğitim uygulamalarında (Sağlık Eğitimi, Hasta Eğitimi, HİE vb) en uygun ve kullanışlı eğitim yöntem ve materyalini seçme ve kullanabilme | 4 | Etkili bir şekilde eğitim yürütebilme | 5 | Eğitimin değerlendirilmesinde etkin ve doğru yönteme karar verip uygulama ve eğitim sonuçlarını yorumlayabilme |
| Öğrenim Türü | Birinci Öğretim | Dersin Ön Koşulu Olan Dersler | Yok | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok | Dersin İçeriği | Hemşirelikte eğitimin yeri ve önemi, Hemşirelik Eğitiminin Gelişimi, Eğitim İle İlgili Temel Kavramlar, Öğrenmeyi Etkileyen Faktörler, Öğrenme Düzeyleri, öğretim Süreci , Öğretim Materyalleri, Öğretim Stratejileri, Öğretimin Değerlendirilmesi, Hasta Eğitimi, Sağlık Eğitimi, Yetişkin Eğitimi, Hizmetiçi Eğitim , Grup Eğitimi, Klinik Öğretim, Eğitimde Kalite. | Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği | |
1 | Hemşirelikte Eğitimine Giriş, Hemşirelikte Eğitimin yeri ve önemi, Eğitimci olarak Hemşire, Hemşirelik Eğitiminin Gelişimi | Hemşirelikte Eğitimine Giriş, Hemşirelikte Eğitimin yeri ve önemi, Eğitimci olarak Hemşire, Hemşirelik Eğitiminin Gelişimi Uygulaması | Yok | 2 | Eğitim İle İlgili Temel Kavramlar, Öğrenme Kuramları | Eğitim İle İlgili Temel Kavramlar, Öğrenme Kuramlarının Uygulaması | Yok | 3 | Öğrenmeyi Etkileyen Faktörler | Öğrenmeyi Etkileyen Faktörler Uygulaması | Yok | 4 | Öğrenme Düzeyleri | Öğrenme Düzeylerinin Uygulaması | Yok | 5 | Eğitim Süreci Ve Hemşirelik Süreci İlişkisi, Eğitim Süreci Aşamaları (Veri Toplama, Öğrenme Gereksinimlerini tanımlama) | Eğitim Süreci Ve Hemşirelik Süreci İlişkisi, Eğitim Süreci Aşamalarının Uygulaması (Veri Toplama, Öğrenme Gereksinimlerini tanımlama) | Yok | 6 | Eğitim Süreci Aşamaları (Eğitim Hedeflerinin Belirlenmesi, Eğitim İçeriğinin Belirlenmesi)/ Uygulama | Eğitim Süreci Aşamalarının Uygulaması (Eğitim Hedeflerinin Belirlenmesi, Eğitim İçeriğinin Belirlenmesi) | Yok | 7 | Öğretim Materyalleri | Öğretim Materyallerinin Uygulaması | Yok | 8 | Ara sınav | Yok | Yok | 9 | Ara Sınav Öğretim materyalleri | Ara Sınav Öğretim materyallerinin uygulaması | Yok | 10 | Öğretim Stratejileri, Eğitimin Değerlendirilmesi | Öğretim Stratejileri, Eğitimin Değerlendirilmesinin Uygulaması | Yok | 11 | Hasta Eğitimi | Hasta Eğitiminin Uygulaması | Yok | 12 | Sağlık Eğitimi | Sağlık Eğitiminin Uygulaması | Yok | 13 | Yetişkin Eğitimi | Yetişkin Eğitiminin Uygulaması | Yok | 14 | Hizmetiçi Eğitim , Okul Sağlığı Eğitimi | Hizmetiçi Eğitim , Okul Sağlığı Eğitimi Uygulama | Yok | 15 | Hemşirelik Eğitiminde Yeterliliğin Sağlanması Yaklaşımları: Rehber Hemşirelik Sistemi, Akran Eğitimi, Mentorlük. | Hemşirelik Eğitiminde Yeterliliğin Sağlanması Yaklaşımlarının Uygulanması: Rehber Hemşirelik Sistemi, Akran Eğitimi, Mentorlük. | Yok |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | Yalın H İ. (2002) Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme, Nobel Yayın Dağıtım, Ankara.
Uzunboylu H., Hürsen Ç. (2008) Eğitim Programları ve Değerlendirmesi, Pegem Akademi Yayıncılık, Ankara.
Saylan, N. ve ark (2007) Eğitim Bilimine Giriş, Anı Yayıncılık, Ankara.
Tekindal S. (2008) Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme, Pegem Akademi Yayıncılık, Ankara.
Aydogan, İ. (2007) Öğretim İlke ve Yöntemleri. Öğretimde araç-gereç kullanımı. (Ed. Arslan M.) Anı Yayıncılık, Ankara.
Sönmez V. ( 2007) Öğretim İlke ve Yöntemleri. Anı Yayıncılık, Ankara.
Canobbio M.M. (1996) Mosby’s Handbook of Patient teaching, Mosby –Year Book, St. Louis.
Bilen M. (1993) Plandan Uygulamaya Öğretim, Takav Matbaacılık, Ankara.
Uyer G. (1992) Hemşirelikte Klinik Öğretim, Hatipoğlu Yayınları, Ankara.
Saban, A. (2008). Öğretim Teknolojisi ve Materyal Tasarımı ile İlgili Temel Kavramlar. Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı. (Ed.; Selvi, K.). Ankara: Anı Yayıncılık.
Taymaz H. (1997) Hizmetiçi Eğitim, Takav Matbaası, Ankara.
Özden M. (2003) Sağlık Eğitimi, 2. Baskı, Feryal Matbaası, Ankara.
Duman B. (2004) Öğrenme Öğretme Kuramları ve Süreç Temelli Öğretim, Anı Yayıncılık, Ankara.
Sözen C. (2003)Hemşirelikte Öğretim, Palme Yayıncılık, Ankara.
Jakson E W ve ark. (1996) Mosby’s Handbook of Patient teaching, Mosby –Year Book, St. Louis.
Bilen M. (1996) Plandan Uygulamaya Öğretim, 4. Baskı, Aydan Web Tesisleri, Ankara. | Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları | | Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
| İş Yükü Hesaplaması | |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 | Final Sınavı | 1 | 1 | 1 | Derse Katılım | 14 | 1 | 14 | Problem Çözümü | 1 | 1 | 1 | Gözlem | 14 | 1 | 14 | Gösterme | 1 | 1 | 1 | Beyin Fırtınası | 14 | 1 | 14 | Proje Hazırlama | 1 | 1 | 1 | Proje Sunma | 1 | 1 | 1 | Proje Tasarımı /Yönetimi | 1 | 1 | 1 | Rol Oynama / Dramatize Etme | 14 | 1 | 14 | Bireysel Çalışma | 14 | 1 | 14 | Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma | 14 | 1 | 14 | Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 14 | 1 | 14 | Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 14 | 1 | 14 | Okuma | 1 | 1 | 1 | Performans | 1 | 1 | 1 | Ev Ödevi | 14 | 1 | 14 | |
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi | ÖÇ1 | 3 | 3 | 3 | 3 | 2 | 2 | 3 | 3 | 3 | 2 | 2 | 1 | 3 | 3 | 2 | ÖÇ2 | 3 | 3 | 3 | 2 | 1 | 1 | 2 | 3 | 2 | 2 | 2 | 2 | 3 | 2 | 3 | ÖÇ3 | 2 | 2 | 3 | 3 | 2 | 1 | 2 | 3 | 2 | 3 | 2 | 1 | 2 | 3 | 2 | ÖÇ4 | 1 | 3 | 3 | 3 | 3 | 2 | 2 | 3 | 1 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 1 | ÖÇ5 | 2 | 3 | 3 | 3 | 1 | 3 | 3 | 2 | 1 | 1 | 2 | 2 | 3 | 3 | 3 |
| * Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
|
|