BAYBURT ÜNİVERSİTESİ Bilgi Paketi / Ders Kataloğu

Anasayfa Bayburt Üniversitesi Hakkında Derece Programları Öğrenciler için genel bilgiler
Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
HM303BHemşirelik EğitimiZorunlu354
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Hemşirelikte eğitim dersi; öğretim ile ilgili temel kavramlar, ilkeler ve öğretim sürecini inceleyerek hemşirenin eğiticilik rolünü geliştirmeyi amaçlar.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Öğrenme Çıktıları
1Eğitime ilişkin kavramları bilme ve bu kavramlar arasında ilişki kurabilme
2Öğrenme kuram ve yaklaşımlarını eğitimle ilgili işlemlerinde kullanabilme
3Tüm eğitim uygulamalarında (Sağlık Eğitimi, Hasta Eğitimi, HİE vb) en uygun ve kullanışlı eğitim yöntem ve materyalini seçme ve kullanabilme
4Etkili bir şekilde eğitim yürütebilme
5Eğitimin değerlendirilmesinde etkin ve doğru yönteme karar verip uygulama ve eğitim sonuçlarını yorumlayabilme
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Hemşirelikte eğitimin yeri ve önemi, Hemşirelik Eğitiminin Gelişimi, Eğitim İle İlgili Temel Kavramlar, Öğrenmeyi Etkileyen Faktörler, Öğrenme Düzeyleri, öğretim Süreci , Öğretim Materyalleri, Öğretim Stratejileri, Öğretimin Değerlendirilmesi, Hasta Eğitimi, Sağlık Eğitimi, Yetişkin Eğitimi, Hizmetiçi Eğitim , Grup Eğitimi, Klinik Öğretim, Eğitimde Kalite.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Hemşirelikte Eğitimine Giriş, Hemşirelikte Eğitimin yeri ve önemi, Eğitimci olarak Hemşire, Hemşirelik Eğitiminin GelişimiHemşirelikte Eğitimine Giriş, Hemşirelikte Eğitimin yeri ve önemi, Eğitimci olarak Hemşire, Hemşirelik Eğitiminin Gelişimi UygulamasıYok
2Eğitim İle İlgili Temel Kavramlar, Öğrenme KuramlarıEğitim İle İlgili Temel Kavramlar, Öğrenme Kuramlarının UygulamasıYok
3Öğrenmeyi Etkileyen FaktörlerÖğrenmeyi Etkileyen Faktörler UygulamasıYok
4Öğrenme DüzeyleriÖğrenme Düzeylerinin UygulamasıYok
5Eğitim Süreci Ve Hemşirelik Süreci İlişkisi, Eğitim Süreci Aşamaları (Veri Toplama, Öğrenme Gereksinimlerini tanımlama)Eğitim Süreci Ve Hemşirelik Süreci İlişkisi, Eğitim Süreci Aşamalarının Uygulaması (Veri Toplama, Öğrenme Gereksinimlerini tanımlama)Yok
6Eğitim Süreci Aşamaları (Eğitim Hedeflerinin Belirlenmesi, Eğitim İçeriğinin Belirlenmesi)/ UygulamaEğitim Süreci Aşamalarının Uygulaması (Eğitim Hedeflerinin Belirlenmesi, Eğitim İçeriğinin Belirlenmesi)Yok
7Öğretim MateryalleriÖğretim Materyallerinin UygulamasıYok
8Ara sınavYokYok
9Ara Sınav Öğretim materyalleriAra Sınav Öğretim materyallerinin uygulamasıYok
10Öğretim Stratejileri, Eğitimin DeğerlendirilmesiÖğretim Stratejileri, Eğitimin Değerlendirilmesinin UygulamasıYok
11Hasta EğitimiHasta Eğitiminin UygulamasıYok
12Sağlık EğitimiSağlık Eğitiminin UygulamasıYok
13Yetişkin EğitimiYetişkin Eğitiminin UygulamasıYok
14Hizmetiçi Eğitim , Okul Sağlığı EğitimiHizmetiçi Eğitim , Okul Sağlığı Eğitimi UygulamaYok
15Hemşirelik Eğitiminde Yeterliliğin Sağlanması Yaklaşımları: Rehber Hemşirelik Sistemi, Akran Eğitimi, Mentorlük.Hemşirelik Eğitiminde Yeterliliğin Sağlanması Yaklaşımlarının Uygulanması: Rehber Hemşirelik Sistemi, Akran Eğitimi, Mentorlük.Yok
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Yalın H İ. (2002) Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme, Nobel Yayın Dağıtım, Ankara. Uzunboylu H., Hürsen Ç. (2008) Eğitim Programları ve Değerlendirmesi, Pegem Akademi Yayıncılık, Ankara. Saylan, N. ve ark (2007) Eğitim Bilimine Giriş, Anı Yayıncılık, Ankara. Tekindal S. (2008) Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme, Pegem Akademi Yayıncılık, Ankara. Aydogan, İ. (2007) Öğretim İlke ve Yöntemleri. Öğretimde araç-gereç kullanımı. (Ed. Arslan M.) Anı Yayıncılık, Ankara. Sönmez V. ( 2007) Öğretim İlke ve Yöntemleri. Anı Yayıncılık, Ankara. Canobbio M.M. (1996) Mosby’s Handbook of Patient teaching, Mosby –Year Book, St. Louis. Bilen M. (1993) Plandan Uygulamaya Öğretim, Takav Matbaacılık, Ankara. Uyer G. (1992) Hemşirelikte Klinik Öğretim, Hatipoğlu Yayınları, Ankara. Saban, A. (2008). Öğretim Teknolojisi ve Materyal Tasarımı ile İlgili Temel Kavramlar. Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı. (Ed.; Selvi, K.). Ankara: Anı Yayıncılık. Taymaz H. (1997) Hizmetiçi Eğitim, Takav Matbaası, Ankara. Özden M. (2003) Sağlık Eğitimi, 2. Baskı, Feryal Matbaası, Ankara. Duman B. (2004) Öğrenme Öğretme Kuramları ve Süreç Temelli Öğretim, Anı Yayıncılık, Ankara. Sözen C. (2003)Hemşirelikte Öğretim, Palme Yayıncılık, Ankara. Jakson E W ve ark. (1996) Mosby’s Handbook of Patient teaching, Mosby –Year Book, St. Louis. Bilen M. (1996) Plandan Uygulamaya Öğretim, 4. Baskı, Aydan Web Tesisleri, Ankara.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı111
Derse Katılım14114
Problem Çözümü111
Gözlem14114
Gösterme111
Beyin Fırtınası14114
Proje Hazırlama111
Proje Sunma111
Proje Tasarımı /Yönetimi111
Rol Oynama / Dramatize Etme14114
Bireysel Çalışma14114
Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma14114
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma14114
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma14114
Okuma111
Performans111
Ev Ödevi14114
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)135
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15
ÖÇ1333322333221332
ÖÇ2333211232222323
ÖÇ3223321232321232
ÖÇ4133332231222221
ÖÇ5233313321122333
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek